יפה לך תל אביב: הרכבת הקלה בדרך. וככה זה הולך להיראות
לקראת תחילת פעילותו של הקו האדום בנובמבר הקרוב משחררת עיריית תל אביב-יפו סרטון הדמייה נאה ובו מוצגים אזורים בעיר לפני ואחרי השדרוג שתביא איתה הרכבת הקלה מתחת לאדמה ומעליה. השורה התחתונה: ב-2027 העיר תראה ממש טוב
בעוד ארבעה חודשים זה אמור לקרות: הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב-יפו יחל לפעול ועידן תחבורתי חדש בעיר יצא לדרך. בעירייה נערכים לקראת תחילת פעילותו בשלל מאמצים הסברתיים, והנה אחד היפים שבהם: הדמייה ובה אפשר להפסיק לדמיין ולהתחיל לראות כיצד תראה העיר כשם הקו הסגול יחל את פעילותו בה.
ההדמייה מציגה את מסעותיה של הרכבת הקלה בעיר, ובעיקר את השדרוג הסביבתי שנלווה אליה. כך, למשל, מוצגת תחנת כיכר רבין התת קרקעית במלוא הדרה וגם הכיכר עצמה שתראה טוב מתמיד לאחר השיפוצים, ומרשים במיוחד האופן שבו מוצג המהפך שיעבור על רחוב העלייה ורחוב אלנבי עם תחילת פעולתו של הקו הסגול אי שם ב-2027 הרחוקה, כמו גם ההדמיות המרשימות באזור שרונה ובאזור בית המכס.
הקו האדום, כאמור, מעניין כרגע יותר מכל. הוא מוגדר כעמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, והוא יעבור באזורים העמוסים ביותר בעיר ובקרבתה וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים העתידיים שיוקמו. הרכבת הקלה בקו זה תצא מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, תמשיך בתל אביב-יפו ותסיים בבת ים. היא תעבור ב-12 תחנות, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע (רשימת התחנות בעיר: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת).
"הסרטון הזה הוא לא מדע בדיוני", אמר ראש העיר רון חולדאי בהודעה לעיתונות, "אלא סרטון שמציג את אחד מפרויקטי התחבורה השאפתניים ביותר, העומד לשנות את ההתניידות בעיר מקצה לקצה – פרויקט הרכבת הקלה. אני שמח לתת לכם הצצה קטנה לעתיד הלא כל כך רחוק של תל אביב-יפו. עוד קצת סבלנות עד שניפגש בתחנה".
>> ברוכים הבאים לתחנת אלנבי: ביקור בתחנה שנבנית מתחת לאדמה
>> דנקל אתם בעצמכפם: נחרדנו מהשם של הרכבת הקלה. ויש לנו אלטרנטיבות