20 המבורגרים ב-20 יום: ההמבורגר הלוהט שגרם לי לא לפחד מאף אחד

באן בורגר. צילום: יח"צ
באן בורגר. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. ביום השביעי נתקלנו ב"סמוקי הוט" שכפי ששמור מרמז הוא לוהט. חם. חריף. בקטע טוב כמובן

21 באוקטובר 2021

קצת חששתי מהרגע הזה, אבל היה ברור לי שהוא יגיע. אנחנו חיים במדינה חריפה במיוחד – הכל צפוף, רועש, בעוצמות וטונים וטורים וכל מה שתרצו. לוהטים מבפנים, בוערים מבחוץ, קיץ אין סופי ומתח בלתי אפשרי. מה הפלא שאנחנו אוהבים חריף? רף הריגוש שלנו כבר נמצא אי שם בשמש, כך שכדי להדליק את החיך הישראלי צריך לכסות אותו בלבה חמה, רצוי עם גחלים לוהטים. זה היה רק עניין של זמן עד שאתקל בהמבורגר שבא להבעיר אותי בעודי חי.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> אתמול הרכבנו ופירקנו המבורגרים ליד איקאה 

מיסטר באן בורגר הוא עוד שלוחה של הסינטה בר החיפאי, סניף צעיר ואלטרנטיבי שממוקם בצמוד למסעדת האם, ממש מול אצטדיון סמי עופר האימתני. ישבתי בחוץ, איפה שזכוכיות הבניין שיקפו את השמש שיצאה מבין העננים והמבנה הלבן העצום שממול בהחלט לא עזר. ביג מיסטייק. היוג'. כי ההמבורגר שמציעים במר באן בורגר הוא הסמוקי הוט, שכפי ששמו מרמז, אמור לגרום לי להזיע אפילו יותר מהשמש עצמה. בדומה לסינטה בר אקספרס מאתמול, גם כאן הכל מוגש בלחמניית פרעצל (עם חסה, עגבניה ומלפפון חמוץ), אבל כל אלו רק נועדו כדי להציל אותי מהאימה האמתית.

מעל ההמבורגר הונחה שמיכה מכובדת ומקופלת של חזה אווז שכוסה ברוטב סרירצ'ה, שהוא לכל הדעות חריפות סבירה ביותר. על הלחמניה נמרח איולי סרירצ'ה, גם כלומר גרסה מעודנת וממרחית יותר של הרוטב החריף. גם עם זה אני יכול להתמודד. אבל במרכז הלחמניה, כך ראיתי במו עיני, שכבה מלחיצה קלות של רוטב ירקרק נבזה – הם קוראים לזה סלסת פלפלים חריפים, אני קורא לזה הצילו. למרות שחלק ממשפחתי עברו דרך דרום אמריקה, השורשים הליטאים שלי צעקו לעזרה בעודי נוגס בבורגר ומגלה שטוב, הכל בסדר. לא מתתי.

היתרון של הסמוקי טמון בפיזור החכם והלא אחיד של הרטבים החריפים. בעוד צידי הבורגר מחוזקים רק בסרירצ'ה, המרכז מכיל את פצצת הסלסה שמספקת חריפות מצוינת. כלומר, חריפה, אפילו חריפה מאוד, אבל מבלי להפוך לאתגר אכילה. במקום זה מקבלים המבורגר מגוון ברמת החריפות ובטעמו, שמשתנה עם כל ביס. לא רק ששרדתי את החריפות והחום, אפילו נהניתי מהם. כשהענן שוב הסתיר את השמש, אפילו חיכיתי שהיא תשוב רק כדי להראות לה שאני כבר לא מפחד משום דבר.
מר. באן בורגר, נתיב האור 1 חיפה, א'-ש' 11:00-00:00, 077-3628388