20 המבורגרים ב-20 יום: ליד איקאה הרכבתי את המבורגר חלומותיי

סינטה בר אקספרס (צילום: ישראל אלפסה – פליי סטודיו)
סינטה בר אקספרס (צילום: ישראל אלפסה – פליי סטודיו)

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. ביום השישי הוא נדרש להגיע לסניף איקאה(!) בקריית אתא רק כדי לגלות שהוא לא הולך לטפטף שומן על דגם סודרהמן החדש

20 באוקטובר 2021

באמת שאני לא מצליח לחשוב על דבר יותר הפוך מהמבורגר, מאשר איקאה. מה לחברת הרהיטים השוודית ולמזון הרחוב המושלם הזה? שמעתי כבר על כדורי הבשר, הנקניקיות ואפילו הסלמון שלהם (מי קונה סלמון באיקאה? עזבו, לא רוצה לדעת), אבל לא ידעתי שאפשר לשבת על ספה שלא רכשתי ולטרוף המבורגר. רק כשהגעתי לקריית אתא הבנתי שמדובר בכלל במתחם איקאה, וההמבורגר בכלל ממוקם בקניון רחב ידיים, מה שניפץ את חלומותיי לטפטף שומן על דגם סודרהמן החדש ביותר.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> אתמול חזרנו למגרש הביתי שלנו כדי לגלות המבורגר קטן-ענק

אני קצת חושש מהמבורגריות שממוקמות בקניונים. אולי זה התל אביבי שבי, הפריבילג שרגיל שהמבורגריה נמצאת על הרחוב והרחוב נמצא במקום עם תחבורה נגישה והתחבורה מובילה לבית הקרוב שלי. אבל מחוץ לעיר מרכזית קשה להיות בררן בנוגע ללוקיישן, וגם בורגר בקניון יכול להיות זמיר. ואם כבר בורגר בקניון, שיראה כך: הסינטה בר אקספרס, על אף שנועד למזון מהיר בהגשה עצמית, מרגיש הרבה יותר כמו מסעדה אמתית. המיקום הנכון שלו, רחוק ממרכז הקניון, בקומה השנייה עם נוף לחלונות הגדולים שמשקיפים על הרי הכרמל (אני מניח, זה ההר היחידי שאני מכיר באזור), עוזר לנתק את הראש מהעובדה שכמה מטרים לידנו יש ארקייד משחקים עם בלון חייזר ענק.

ויש, כמובן, את ההמבורגרים עצמם, שלא נראים כלל וכלל כמו משהו שתמצאו בקניון. הקציצות שמנמנות, התוספות טריות והלחמניות נוצצות מפרצליותן. לרגל חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה, הסינטה בר אקספרס מציע את הפורטו סלייד ג'ים: 180 גרם של קציצת בקר או טלה (לבחירתכם) עם איולי כמהין, ריבת בצל, פטריית פורטבלו צלויה ופנצ'טה טלה שתזכיר לכם כמה שקצת ידע שרקוטרי יכול לשדרג מנה, ארוזים יחדיו בלחמניית פרעצל (כולל השסע המוצלב ממעל) שמצליחה להחזיק את המשא הכבד עד הביס האחרון.

לא טעם של איקאה ולא של בורגר קניון. הביס הנכבד של הסינטה בר אקספרס הוא טעם של שילוב תוספות נהדר על גבי קציצה מתובלת היטב. ריבת הבצל מניחה עליו מתיקות קלה, הפורטבלו מטפטף עסיסיות אומאמי, שמתחברת עם האיולי כמהין העדין והכל מתובל בפריכות הקטנה של הפנצ'טה. בדרך כלל לחמניות פרעצל חונקות את המנה, אבל הפעם היה בבורגר כל כך הרבה עד שגם לפרעצל לא היה סיכוי. העיקר חשבתי שאני הולך לקבל כדורי בשר, איזו הפתעה נעימה.
סינטה בר אקספרס איקאה, דרך חיפה 30 קריית אתא, קניון שער הצפון. א'-ש' 11:00-22:00, 04-6601235