20 המבורגרים ב-20 יום: חזרנו להמבורגר הביתי. בא לנו לישון אתו

TLBS. צילום: יח"צ
TLBS. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. ביום ה-5 שמחנו לשוב לרגע הביתה לת"א רק כדי להתמודד עם הדיסוננס הבא: חנות קטנה שמוכרת המבורגר גדול. כמה גדול? מאוד גדול. גדול כבר אמרנו?

19 באוקטובר 2021

עם הגעתנו לרבע הדרך במסע ההמבורגרים המופרע, הגיע הזמן לעשות עצירה קטנה בסביבה מוכרת. עם כל הכבוד לבורגרים של רחבי הארץ, אנחנו עדיין טיים אאוט תל אביב, וזו עדיין הבירה הקולינרית של ישראל, ואני עדיין צריך לחזור הביתה לפני השקיעה כי אחרת אני עשוי לאכול עוד המבורגר שלא במסגרת המסע ואז מי יודע איך זה יגמר. למרבה המזל, בחודש ההמבורגרים של קוקה קולה יש מגוון רחב של המבורגרים מצוינים גם קרוב לבית שכמו כל תל אביבי, אני שוכר ביותר מדי כסף.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>>אתמול ביקרנו בטרומן באיירפורט סיטי וטרפנו המבורגר שאינו מטוס

לפעמים כל מה שצריך זה רק מקום קטן שיסגור לכם פינה גדולה, וחנות ההמבורגר הקטנה (או The Little Burger Shop אם אתם לא יודעים לקרוא עברית אז מה אתם עושים כאן? אה אוקי, מסתכלים בתמונות) היא בדיוק מסוג המקומות שמזכירים שהגודל לא קובע. טוב, לפחות הגודל של החנות, כי גודל ההמבורגר לגמרי קובע, ולמרבה השמחה את זה מבינים בחנות הבורגרים הקטנה. הפרסום בהחלט אותנטי, שכן המזללה הקטנה הזו על רחוב אלנבי מורכבת מפחות או יותר קיר המבורגרים (חלום ישן, אל תשאלו) וכמה שולחנות ספורים בחוץ, וזה באמת כל מה שתצטרכו כדי לטרוף את המנה שהם מציעים, שבהחלט מוכיחה שהקטן מתייחס רק לחנות.

הדיל של חנות ההמבורגר הקטנה מורכב מהבלומנטל (המבורגר מנתחי קצבים מובחרים שכבר עשה לעצמו שם בקר חובבי הבשר המקומיים) עם תוספת מתבקשת של אננס, בייקון טלה וצ'ילי מסוכר. במילים אחרות, איך שאני מדמיין שמגישים המבורגר בהוואי. ובאמת יש לו אופי טרופי של ממש – המתיקות של האננס מתחברת עם ממרח הצ'ילי המסוכר, שנותן בעצמו בעיטה עדינה של חריפות ליצירת המבורגר מרענן כמו שהוא ממלא. אני לא חסיד נלהב של בייקון טלה, אבל כאן מדובר בשמיכת בשר דקה ומדויקת שמתחמקת מלעשות חיקוי בייקון עייף, ובמקום זה מתגלה כתוספת עצמאית של פריכות וטעם בשר שמחמיא לקציצה המרכזית. זה נחמד להסתובב בארץ ולטרוף המבורגרים, אבל באמת שאין כמו בבית.
חנות הבורגרים הקטנה (TLBS), דיזנגוף 125, תל אביב (גם בסניף של החוג הצפוני, חיים לבנון 64 ת"א). ש'-ד' 11:30-01:00 ה'-ו' 11:30-03:00, 03-7399077