תנו עוד שירים: חומוס המשורר בביצרון ייסגר, למרות מאבק התושבים

חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)
חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)

החומוסייה הביתית ששימשה כאכסניה למשוררות ומוזיקאים נסגרת בשל סיבות מנהלתיות - למרות מאמצי התושבים מול העירייה. בשישי הקרוב יערך אירוע סיום מיוחד, ואנחנו מקווים שהבעלים בועז חזן ימצא לוקיישן חדש בקרוב

להתראות למשורר, ביי ביי לחומוס: שכונת ביצרון נפרדת מעוד נכס קולינרי, והפעם חומוס המשורר. החומוסייה הקטנה פועלת בביצרון כבר חמש שנים וצפויה להיסגר בשבועות הקרובים מסיבות מנהלתיות.

"אנו נמצאים בתוך מבנה שאמור להיות למגורים. המשפחה שבנתה את הבניין בשנות ה-60 הקימה צמוד לבית דוכן פלאפל", מספר הבעלים בועז חזן (גילוי נאות: אביה של חברת מערכת טיים אאוט, הדר חזן).  "בשנת 2016 הרישיון נלקח, וכשאני נכנסתי שנה אחר כך, לא ידעתי שזה המצב. כרגע אין לעסק אישור לשימוש חורג והמשמעות היא שאני עובד ללא רישיון".

חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)
חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)

חזן הגיש ערעור על ההחלטה אך הוא מטיל ספק בסיכויי ההצלחה. תושבי ביצרון מצדם נחלצו להגן על החומוס ומעל 600 איש חתמו על עצומה להשארתו. "אנחנו תושבי שכונת ביצרון ורמת ישראל פונים בבקשה לוועדה – אל תסגרו לנו את חומוס המשורר. המקום, שבעצם בגלגולו הקודם קיים מאז 1966, מהווה פינה נעימה וטעימה, עם אוכל טרי שנעשה במקום, לילדי השכונה, לתושבים, לוותיקים וגם לחיילים המשרתים בסמיכות".

עוד כתבו: "בועז הבעלים, עצמו גם תומך ומקדם את התרבות המקומית בשכונה ולא פעם ערך השקה למשוררים סופרים או זמרים מהשכונה. זה חלק ממה שהופך אותנו לקהילה. אין לנו הרבה כאלה מקומות כאלה בשכונה, למעשה יש מספר מצומצם מאוד של מסעדות. לכן אנחנו מבקשים תשאירו לנו את הפינה הזאת בלב השכונה", לשון העצומה. "זה נחמד אבל יש חוקים", אומר חזן בחיוך עצוב. "התעייפנו קצת מהמלחמות הבלתי פוסקות. כמה אפשר להילחם ועל מה? מקום קטן שעושה חומוס עד שלוש בצהריים ואז סוגרים והולכים הביתה. זה לא משהו שעושה אותי מיליונר".

מרכז תרבות שכונתי. חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)
מרכז תרבות שכונתי. חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)

לציון הסגירה הצפויה יתקיים ביום שישי הקרוב (4.3, 13:30) אירוע "שירים לפני סיום": אפרת מישורי, טל ניצן, סוזי רזניק, טל כהן בכור ועוד משוררות יקריאו שירים בנושא סיום ופרידה. תלמידי בית ספר רימון ילוו במוזיקה והאירוע יצולם לסרט דוקומנטרי שמצולם על החומוסייה.

המשורר (צילום מיקה חזן)
המשורר (צילום מיקה חזן)

בד בבד עם ההכנות לסגירה מנסה חזן לאתר לוקיישן חדש לחומוס, בשאיפה להמשיך ולפעול בביצרון. "נשתדל להישאר קרוב. הקהל השכונתי מכיר אותי ואני אוהב את השכונה ורוצה להישאר בה".
חומוס המשורר, ביצרון 13