חיה בג'ונגל: הקולקציה החדשה של רוני קנטור חיננית ואפקטיבית
רוני קנטור ספגה לא מעט ביקורות מעולם האופנה, אבל היא ממשיכה להצליח ולהציע פריטים שמתאימים לקהל הלקוחות הצעיר שלה בחנות החדשה בדיזנגוף, כולל נעליים בעיצובה
כשרוני קנטור יושבת על סט כורסאות הווינטג' בחנות החדשה שלה בדיזנגוף באירוע העיתונאים הראשון שלה זה שש שנים, היא לא מנסה להסתיר את התרגשותה. "החנות הזו היא סופו של תהליך התבגרות בשבילי ובשביל המותג", היא אומרת. במונחי השוק המקומי, שבו אפילו למעצבים בוגרי שנקר לוקח כמה שנים למצוא את מקומם, תהליך הגדילה של קנטור היה מואץ וכמעט נטול מכשולים. היא הגיעה לתחום, לדבריה, במקרה, "אחרי שעבדתי כטבחית, למדתי תקשורת וריפוי בעזרת בעלי חיים אבל עדיין לא מצאתי את עצמי ממש".
השתלשלות האירועים בהמשך הפכה לאגדה אורבנית בברנז'ת האופנה הישראלית: קנטור טסה לטיול במזרח הרחוק, התאהבה בשמלות וינטג' שניקרו בדרכה בשוק בתאילנד, רכשה אותן ובסיוע תופרת מקומית ערכה בהן שינויים. השמלות הפכו למיני קולקציה ונמכרו במהירות בזק במכירה ביתית שבה השתתפה. התמחור הנמוך בא בתזמון מצוין – סדרת הטלוויזיה "מד מן" הייתה אז בשיאה וחיבתן של נשים צעירות לבגדי וינטג' מתקתקים עם טוויסט גברה. קנטור החלה לפקוד את בנגקוק בקביעות ולשפץ עוד ועוד שמלות משנות ה־50־70 (רובן, כך גילתה, הן עודפי יצוא של מפעלים אירופיים ששכבו שנים במחסני תרומות). היא הפכה את אותו רגע של השראה לעסק מרשים שכלל חנות דגל הומה בשוק הפשפשים. החנות נדדה לרוטשילד ובאחרונה לדיזנגוף, לאחר שהבניין ששכנה בו יועד להריסה.
קנטור ספגה לא מעט ביקורת על ההצלחה שלה. היא הואשמה בכך שהיא קניינית ולא מעצבת, ואחרי שנה וחצי בתעשייה החליטה להשלים השכלה מקצועית בתדמיתנות ועיצוב ואף התמחתה בעיצוב נעליים. את תהליך הייצור של הקולקציות המקוריות שלה ואת המשך העבודה על קולקציות הווינטג' היא עושה במזרח הרחוק – החל מקניית הבדים עד התפירה (שנעשית במתפרה שלה בבנגקוק, ושם גם מיוצרות הנעליים הטבעוניות). המערך הזה מאפשר לה להציע בגדים במחירים ובאיכות דומים לרשתות אופנה מהירות זרות, בעטיפה של מעצבת תל אביבית שמספקת יותר מכך. הקולקציות העונתיות בנויות על סיפורי מסגרת פשוטים, כגון "טיול בספארי" בעונה הנוכחית. לעתים הפרשנות של המוצרים לסיפור הקולקציה פשטני מדי, כמו במקרה של שמלות מקסי בהדפסים חייתיים, ולעתים היא חיננית יותר כמו באוברול חוקרת הספארי; אך היא תמיד אפקטיבית בעבור קהל של נערות שמגלות בפעם הראשונה אופנה, או אופנה בתל אביב, או את תל אביב בכלל.
270־550 ש"ח, דיזנגוף 78