הפי וופל די: וופלים תל אביביים מושחתים במיוחד

לא צריך סיבה מיוחדת כדי לחסל וופל בלגי עמוס קצפת ותוספות מוגזמות. היום דווקא מצאנו לכם סיבה ממש טובה, יום הוופל הבינלאומי, אז שלפו מזלגות וקדימה להסתער

הפעם הגזמתם. טראק דה לוקס. צילום: יהונתן בן חיים
הפעם הגזמתם. טראק דה לוקס. צילום: יהונתן בן חיים
25 במרץ 2018

את הפעם הראשונה שאכלתי וופל בלגי לא אשכח לעולם. זה היה בפריז בשלהי הניינטיז בדוכן ארעי ברחוב. הוא היה חמים, פריך, מלא במייפל וכמעט גרם לי להאמין באלוהים. מאז זרמו הרבה מים מתחת לגשר והוופלים, על אף שנדמה שנדחקו למנות הילדים בתחתית התפריט- עדיין כאן, וכן, הם הולכים להישאר. הוופל הבלגי חוגג היום סוג של יום הולדת: יום הוופל הבינלאומי, אז תגידו יפה מזל טוב וקבלו את המקומות שממש כדאי לחגוג בהם:

מקום 1- הווינר | החגיגה של בבט

הקלאסיקה האמיתית שהניפה את הוופל גבוה אל על נמצאה בחגיגה של בבט. כל ירושלמי נושא באמתחתו זיכרון מתוק מהוופל הזה שלימד את כולנו מהי אמת, מהו חיבוק ואיך נראית אהבה. בצק הוופל מופתי ושמיימי, רך ומבורך, התוספות והממרחים שנוספים לו ייחודים ומקוריים (24-32 ש"ח). תמצאו כאן קרם וניל מתחבק עם צימוקים ורום, קרם לימון עושה אהבה עם מרנג ורסק תפוחים מפלרטט עם שמנת חמוצה. טעמנו קרם חמאה שאין שני לו עם שבבי שוקולד משובח וגבינת שמנת וקינמון. היות ומקבלים שני חצאים זה גם ניתן לחלוקה, אז עד העונג הבא.
שורה תחתונה: דיוק מושלם, טוב שהוופל של בבט לא נותר נחלתם של הירושלמיים בלבד.
מדד הוופלים: 10

החגיגה של בבט, חפץ חיים 8 תל אביב

החגיגה של בבט. לא רק בירושלים.
החגיגה של בבט. לא רק בירושלים.

עוד כתבות טעימות:
אין סכנת התמכרות: גלידה חדשה בטעם קנאביס
כשר: הכירו את הבייקון העברי הראשון
הסנדוויצ'יה החדשה של רז רהב

מקום 2-היצירתי | הבסטה

בבסטה לא פוסחים על השיקוץ המושלם של וופל בלגי עם בייקון, וכיוון שזה לא מושחת מספיק, הוסיפו כאן למנה קרם פרש, אוכמניות וביצת עין, שלא ייחסר (79 ש"ח כמנה או 89 ש"ח כבראנץ'). אחרי ביס אחד העניין ברור: מדובר בשילוב קלאסי מושלם שעושה את העבודה והכי חשוב, את הבלילה עצמה, מכינים כאן מאפס, בלי קיצורי דרך. נו טוב, כמו כל דבר שמכינים בבסטה.
שורה תחתונה: מי שאמר כל המוסיף גורע כנראה לא טעם את הוופל הזה. החסרון הוא המחיר הגבוה והעובדה שמדובר במסעדת שוק כך שלא תמיד תמצאו את הוופל בתפריט. 
מדד הוופלים:
 9

הבסטה

הוופל של הבסטה. לעילא ולעילא. צילום: אבירם כץ
הוופל של הבסטה. לעילא ולעילא. צילום: אבירם כץ

מקום 3- המושחת |  דיקסי

אם כבר בשחיתות עסקינן, מי יודע לעשות הון שלטון טוב יותר מדיקסי? וופל חלומי שהוא מודל לכל אופה ומושלם לכל קפה (38 ש"ח). הצטיינה במיוחד דקיקות הבצק שהמעניקה לוופל גוון קרמלי משגע וייחודי. סביב לוופל קצפת מרהיבה במרקם משובח, גלידת קרמל חצופה, רוטב שוקולד עשיר, בננה ופצפוצים. שחיתות אבל עם סטייל.
שורה תחתונה: מחיר טוב ונוח ומתאים לשני אנשים, לפחות. איזון מושלם עם התוספות המוגזמות.
מדד הוופלים: 8

דיקסי

הוופל המושחת של הדיקסי. צילום רותם מנטין
הוופל המושחת של הדיקסי. צילום רותם מנטין

 

מקום 4- הקלאסי | כובשים

יצאתי השוקה ובכובשים פגשתי בוופל מדויק, נעים ואלגנטי (44 ש"ח). לא מצועצע כמו חבריו המגונדרים ונוטפי השוקולד, אלא בטוח בעצמו, שקול ונינוח. מידת אפייה מושלמת ופריכות ראויה, פירות רעננים מהעונה, קצפת קלילה וגלידת וניל. קשה להתעלם גם מהמחיר התיירותי בהחלט. בריסל, מאחורייך…
שורה תחתונה: עם וופל קלאסי לא מתווכחים יחד עם זאת המנה קטנה ומספיקה לאדם אחד בלבד.
מדד הוופלים: 7

הכובשים

וופל בכובשים, הכי כובש. צילום: מיקה נכטיילר
וופל בכובשים, הכי כובש. צילום: מיקה נכטיילר

מקום 5- המוגזם | טראק דה לוקס

במחוז השחיתות טראק דה לוקס טעמתי וופל עם קריספי צ׳יקן, רוטב צ׳יפטולה פיקנטי ונגיעות דבש מפתיעות (69 ש"ח). הוופל עצמו מצוין ועשוי ללא חת, רוטב הצ׳יפטולה חריף ומסעיר וקריספי צ׳יקן זה תמיד מנצח, כי מה יותר מנחם מזה? שימו לב שהשילוב של פחמימות ומטוגנים הוא לא לכל אחד, אבל הרפתקניים שהפרוטה מצויה בכיסם, ייהנו בהחלט.
שורה תחתונה: טעים מאד אבל עמוס ברוטב ומזמין צרבת בטוחה ועוד לא דיברנו על המחיר היקר.
מדד הוופלים: 6.5

טראק דה לוקס

הפעם הגזמתם. הוופל של טראק דה לוקס. צילום: יהונתן בן חיים
הפעם הגזמתם. הוופל של טראק דה לוקס. צילום: יהונתן בן חיים

מקום 6 – של החבר'ה | וופל בר

לוופל יש אופי חברתי ולרוב נחלוק אותו עם חבר או חברה וכיוון ששרינג איז קרינג, בוופל בר מציעים וופל לחלוקה נוחה, שמתחלק לארבעה רבעים (69 ש"ח). לכל רבע ניתן להוסיף תוספת אחרת מארץ הממתקים הקסומה (לואקר, נוטלה, אוריאו, באונטי, מארס, סניקרס או לוטוס). בצק הוופל דחוס וצפוף וערימת התוספות עלולה להכביד על החלשים.
שורה תחתונה: המחיר כלכלי ואם חשקה נפשכם בסוכר עד בלי די, בוופל בר תמצאו וופל מתוק שפאן לחלוק עם החבר׳ה.
מדד הוופלים: 6

וופל בר

פאן לחלוק עם החבר'ה. וופל בר.
פאן לחלוק עם החבר'ה. וופל בר.