לא רק בסלון: 5 אירועים בתל אביב לזכר יום השואה והגבורה

זיכרון בסלון בלשכת ראש העיר (צילום: גיא יחיאלי)
זיכרון בסלון בלשכת ראש העיר (צילום: גיא יחיאלי)

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יערכו השנה בסימן "מסילות אל האבדון: שילוחם של היהודים בתקופת השואה" ויכללו שלל אפשרויות לציון היום ברחבי העיר, וביניהם האירוע המסקרן "תל אביב 1960" - מופע תיאטרון שבו יוצגו מונולוגים המבוססים על חוויות של ניצולי שואה בתל אביב-יפו של שנות השישים

ביום רביעי הקרוב יחול ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, וכמדי שנה נערכת העירייה עם שלל אירועים לקראת יממה של זיכרון ממלכתי, זאת לצד שלל אירועים אלטרנטיביים שאמורים להתרחש בעיר ויפורסומו ברשימה נפרדת. הטקס המרכזי לציון ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיים בתאטרון הקאמרי החל מהשעה 20:00, במעמד ראש העיר רון חולדאי ובהשתתפות ישי גולן כמנחה, החזן שלמה פיבקו, הזמרים אלי חולי, הגר נבטי ומקהלת הזהב, ושחקני הקאמרי מוריס כהן וחני נחמיאס (הטקס יועבר בשידור חי בפייסבוק ובערוץ 24).

באותו היום בשעה 19:00 (וגם בחמישי ב-09:00 בבוקר) יתקיים במרכז קהילתי הגר"א האירוע "תל אביב 1960", מופע תאטרון ייחודי שבו יוצגו מונולוגים על ידי שחקניות ושחקנים המבוססים על חוויות אמיתיות של ניצולות וניצולי שואה בגילי 20-30 בתל אביב-יפו של שנות השישים. היצירה היא תוצאה של מפגשים בין ניצולי שואה לבין שחקנים בשיתוף ארגון עמ״ך. המטרה היא הנכחה ושימור של זיכרון השואה באמצעות סיפורי התקומה עם מסר ברור של חיים, הצלחה, המשכיות והקמת המשפחה. התקומה נגועה בעבר שהותיר צלקת בנפשם ועדיין, הם הגיעו ציונים גאים עם תחושת שליחות בהפרחת השממה בארץ ויצרת חיים טובים חדשים. האירוע מיועד למחזיקות ולמחזיקי דיגיתל, מגיל 14 ואורכו כ-50 דקות. פרטים והרשמה באתר העירייה.

מתוך אירועי "זיכרון בסלון" בשנים עברו (צילום: יובל כהן אהרונוב)
מתוך אירועי "זיכרון בסלון" בשנים עברו (צילום: יובל כהן אהרונוב)

במקביל, תחת הכותרת "זכור" יתקיים במרכז ברודט אירוע בניחוח ציונות-דתית ובו מוזיקאים, כותבים, יוצרים ואנשי רוח מציגים את כאב השואה ולקחיה היום. זה יקרה באודיטורים צייטלין הסמוך (צייטלין 22) בשעה 21:00 ובהשתתפות האלוף במיל' אליעזר שקדי, המוזיקאי אהרן רזאל, ניצולת השואה מריאן מילר, המוזיקאי טל סונדק, העיתונאית רחלי מלק בודה, ד"ר שמעון אזולאי, הזמרת והיוצרת ענת מלמוד ורביעיית כלי קשת של תזמורת סימפונט רעננה. מספר המקומות מוגבל, פרטים בטלפון 03-6954522.

פרט לכך, וכמעט כרגיל על פי המסורת המתפתחת, יערכו ברחבי העיר אירועי "זיכרון בסלון", החל מ-18:00 במרכזי קהילה, תרבות וספורט ברחבי העיר והחל מ-20:00 במרחב הציבורי (כיכר דיזנגוף, גן מאיר, שרונה, כיכר התרבות, גינת קתרין בשדרות ישראל דורי קריית שלום), וכמדי שנה יארח דיגיתל מספר סלונים בבניין העירייה, עם נותני עדות ודור שני אשר ישתפו את התושבים בסיפוריהם. פרטים נוספים והרשמה באתר העירייה.

בנוסף, יערך השנה בכיכר התרבות (הבימה) מיצג נרות נשמה להנצחתם של הנספות והנספים בשואה ולזכרם. ברחבי העיר יתקיימו כאמור טקסים ואירועי זיכרון בסלון במרכזים הקהילתיים. עוד פרטים על אירועי יום השואה בעיר באתר העירייה