מקורבי אסף הראל: "לא שוללים שיחבור בעתיד לרשימת חולדאי"

דברים שרואים משם לא רואים מכאן וקלישאות אחרות. אסף הראל (צילום: איליה מלניקוב)
דברים שרואים משם לא רואים מכאן וקלישאות אחרות. אסף הראל (צילום: איליה מלניקוב)

לאן נעלם אסף הראל? שנה מאז נכנס לתפקיד מתעטף סגן ראש העיר בדממה תקשורתית, מהדק שת"פ עם חולדאי ומעורר את זעם תומכיו. שולה קשת: "עשיתי טעות כשהלכתי איתו". הכתבה המלאה בגיליון הקרוב

6 בפברואר 2020

יותר משנה חלפה מאז הפתיע אסף הראל את בוחריו והצטרף כסגן ראש העירייה לקואליציה העירונית של רון חולדאי, בניגוד להבטחתו להיאבק במדיניות העירייה כפי שהותוותה בעשרים שנות שלטונו של ראש העיר המיתולוגי. לאחר תקופה ארוכה של חסד, גוברים בחודשים האחרונים קולות האכזבה הבוקעים מתוך הבייס שלו, הן בקרב מצביעים ופעילים בולטים בקמפיין שלו והן בקרב שותפיו הפוליטיים לדרך.

בכתבה שתתפרסם בגיליון טיים אאוט הקרוב, מדברת בין היתר לראשונה חברת המועצה שולה קשת, שותפתו לרשימת "אנחנו העיר", על התחושות הקשות שהותיר בה פועלו בעירייה לאורך השנה האחרונה. "עשיתי טעות כשהלכתי איתו", היא מצהירה ומוסיפה ש"מערכת היחסים נפגעה מאוד. יש חוסר אמון, לפחות מבחינתי, אם פעם אחר פעם יש הצבעה נגד דברים שהם בלב ליבה של תפיסת העולם של 'אנחנו העיר'".

מקורביו של הראל הודפים את הטענות המופנות נגדו ומבטיחים ש"כל הדברים שהראל מטפל בהם עכשיו אלה הם הדברים שאסף זמיר לא טיפל בהם. אסף הראל בתוך הקישקע, מתעסק בכל הדברים הכואבים"

גם תומכיו ופעיליו הבולטים בקמפיין טוענים בכתבה לטיים אאוט ש"הוא עשה נזק ציבורי, הניח תקווה וחזון למשהו אחר וניפץ את זה באיזשהו אופן. מה שהוא עשה מייצר אכזבה מהפוליטיקה. צריך לקוות שארבע שנים יספיקו כדי להצמיח תקווה חדשה".

בראש מצעדי הזעם נגד הראל ניצבים תושבים למענם הבטיח להיאבק, החל מהלובי הציבורי נגד תוכנית כיכר אתרים, דרך תושבי השכונות המאוימים בפינוי ועד לסוחרי יפו הנאנקים תחת המצור שהוטל עליהם על ידי עבודות הרכבת הקלה. הראל מתבצר בדממה תקשורתית ומסרב להתראיין בטרם יוכל להראות הישגים, אסטרטגיה תקשורתית מפתיעה מצד מי שהשתמש ביכולותיו התקשורתיות כי לפלס לעצמו דרך ללשכה בקומה ה-11 של בניין העירייה.

מפגש הפעילים הראשון שלנו, בכיכר אתרים לפני חודשיים, התקיים במקום שמסמל את כל מה שחולה בעיר הזו. צפו>>

פורסם על ידי ‏אנחנו העיר – בראשות אסף הראל‏ ב- יום רביעי, 17 באוקטובר 2018

מקורביו של הראל הודפים את הטענות המופנות נגדו ומבטיחים ש"כל הדברים שהראל מטפל בהם עכשיו אלה הם הדברים שאסף זמיר לא טיפל בהם. אסף הראל בתוך הקישקע, מתעסק בכל הדברים הכואבים". בכתבה הם מספרים גם על סימביוזה ביחסים בין חולדאי ובינו ואינם שוללים את האפשרות שיחבור בסופו של דבר לרשימתו. "מה בסוף רוצים, שהוא ימשיך לעשות מונולוגים?", שואל בכיר מקורב ועונה, "זאת לא הסיבה שבגללה הוא נכנס לפוליטיקה. הכלבים נובחים והשיירה עוברת, הוא לא רוצה להיות במקום שהוא נובח אבל חסר משמעות".

>> הכתבה המלאה תתפרסם בסופ"ש הקרוב באתר Time Out ובגיליון 880 שיצא לאור ביום שלישי הקרוב