חובה בתל אביב מאוגוסט: הכירו את לוחית הרישוי החדשה שלכם
בתחילת אוגוסט יכנס לתוקף החוק המחייב בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים בלוחיות רישוי, ועיריית ת"א-יפו תוכל להתחיל לאכוף באגרסיביות עבירות תנועה של כלים חשמליים, כולל שימוש נרחב במצלמות מעקב. החל מהשבוע אתם יכולים (וצריכים) לרשום את הכלים במשרד התחבורה. בואו להירשם עכשיו כדי לא לבכות אחר כך
תושבי תל אביב-יפו שמבלים את ימיהם בחרדה מקורקינטים ואופניים חשמליים שדוהרים על המדרכות – יכולים להתחיל לדמיין איך יהיה לנשום קצת לרווחה באוגוסט הקרוב. בדצמבר האחרון, כזכור, החליטה הכנסת לחייב התקנת לוחית זיהוי על כלי תחבורה חשמליים ובקיץ יכנס החוק לתוקפו, ועיריית ת"א-יפו תוכל להתחיל לאכוף בשלל אמצעים נגד רוכבים שלא כחוק. בהתאם לכך, החל מהשבוע מהשבוע יכולים (וצריכים) בעלי כלים כאלה לרשום אותם באתר יעודי של משרד התחבורה ולהנפיק להם לוחיות זיהוי.
עיריית תל אביב-יפו פועלת כבר שנים רבות להסדרת נושא האכיפה נגד רכבים דו גלגליים חשמליים, והחיוב בלוחיות זיהוי הוא אחת החזיתות שבהן ניסתה העירייה לשכנע את הכנסת במשך שנים, כך שבמסגרתו יחויב כל דו גלגלי חשמלי במספר רישוי ויהיה ניתן לאכיפה. התקנת לוחית זיהוי על הכלים תאפשר זיהוי באמצעים דיגיטליים ואכיפה יעילה יותר כנגד עברייני תנועה.
אכיפת החוק תחל בפועל ב-1 באוגוסט 2024, כך שלציבור יש כחצי שנה להיערך, להירשם ולהתקין את אופניו. האכיפה תבוצע בפועל על ידי משטרת ישראל ופקחי העירייה (בכפוף להאצלת סמכויות), בין היתר, באמצעות עשרות מצלמות שפזורות ברחבי העיר לצד עשרות נוספות שמותקנות בימים אלו. המצלמות, שהוצבו בצירים מרכזיים וסואנים בעיר, מתעדות עבירות תנועה ונצפות על ידי פקחים שנמצאים במרכז אכיפה אלקטרונית. לאחרונה הצטרפו למערך הפיקוח העירוני גם 50 פקחים חדשים על מנת להיערך לתגבור האכיפה בתחום.
תל אביב-יפו היא הרשות הראשונה בארץ שהובילה לחקיקה ראשית לאכיפה נגד רוכבים בנושאים המונעים סכנת חיים – שימוש בקסדה, הרכבה, שימוש בנייד, נהיגה בניגוד לנסיעה ועוד, ובעירייה מבטיחים "מלחמה עיקשת נגד רכיבה בלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים". חברות הכלים השיתופיים חויבו על ידי העירייה להתקין לוחיות זיהוי כבר לפני שלוש שנים, כמו גם להתקין מנגנונים מגבילי מהירות באזורים סואנים של הולכי רגל. כתוצאה מכך, במרבית התאונות הקשות של כלים חשמליים לא מעורבים כלים שיתופיים.
>> רישום כלים חשמליים במשרד התחבורה: ממש כאן