"אר. קלי אנס ילדות סדרתי": דוקומנטרי חדש מעורר סערה ברשת

הסרט "Surviving R. Kelly" חושף עדויות רבות של נשים הטוענות כי הזמר והמפיק אר. קלי תקף אותן והתעלל בהן. צ'אנס הראפר: "כל מי שהתעלם מהסיפורים עשה זאת על חשבון נשים ונערות שחורות"

אר. קלי בניו יורק, 2015 (צילום: אל בלו/Getty Images)
אר. קלי בניו יורק, 2015 (צילום: אל בלו/Getty Images)
6 בינואר 2019

הסרט הדוקומנטרי "Surviving R. Kelly" ("לשרוד את אר. קלי") מעורר בשעות האחרונות ביקורות חריפות נגד זמר האר נ' בי והמפיק האמריקאי אר. קלי, שניצב כבר יותר משני עשורים בפני האשמות בגין תקיפה והתעללות מינית בנשים וקטינות, לצד חשד כי כלא שש מהן בתנאי כת. שידור הסרט הביא גם את המוזיקאים שהשתתפו בו לצאת נגד קלי בזמן אמת ברשתות החברתיות.

הסרט התיעודי, ש-6 פרקיו שודרו בערוץ לייף טיים האמריקאי (רובם זמינים ביוטיוב), בוחן את ההאשמות נגד קלי וכולל עדויות של נשים רבות. בסרט, שהפיק מבקר המוזיקה דרים המפטון, משתתפים מייסדת תנועת MeToo טראנה בורק והמוזיקאים ג'ון לג'נד וסטפני "ספארקל" אדוארדס.

כל פרק מכסה את ההיסטוריה הארוכה של הטענות נגד קלי. הפרקים השלישי והרביעי מתמקדים במשפט שנערך ב-2008, אז קלי הואשם וזוכה באופן מוחלט מכל הסעיפים הקשורים לצילום פורנוגרפיית ילדים. הפרקים החמישי והשישי בוחנים האשמות חדשות יותר וממשיכים לעקוב אחרי ההורים שניסו לשחרר את בנותיהם מהשפעתו של קלי.

עוד כתבות מעניינות:
אד שירן מואשם בגניבה מוזיקלית ממרווין גיי
ליינאפ קואצ'לה 2019: כל הפרטים
למה אריאנה גרנדה ומיילי סיירוס מסרבות להילחם?

בשנת 2002 נחקר הזמר במשטרה בעקבות קלטת וידאו באורך 27 דקות שנשלחה בעילום שם לעיתון שיקגו סאן טיימס, בה לכאורה הוא נראה מקיים יחסי מין ומטיל את מימיו על נערה בת 17. ביוני של אותה שנה אף הוגש כתב אישום נגד קלי בדבר צילום פורנוגרפיית ילדים. באותו החודש נערך חיפוש בביתו שבפלורידה, שם מצאו השוטרים כמות יוצאת דופן של פורנו למבוגרים ו-12 תמונות ביתיות של קטינה עירומה, כאשר בשלוש מהן הוא מקיים עמה יחסי מין. קלי נעצר בשל כך בינואר 2003, אך כשנה לאחר מכן נאלצו הרשויות לבטל את ההאשמות בשל היעדר עילה סבירה לצווי חיפוש בביתו. קלי הכחיש ללא הרף את ההאשמות נגדו.

צ'אנס הראפר, שהביע חרטה על שיתוף הפעולה המוזיקלי עם אר. קלי ב-2015, כתב לעוקביו בטוויטר: "האמת היא שכל אחד מאיתנו שהתעלם מהסיפורים על אר. קלי או האמין שהמערכת ניסתה לרמות אותו (כפי שקורה לגברים שחורים לעתים קרובות), עשה את זה על חשבון נשים ונערות שחורות. אני מתנצל בפני כל הקורבנות שלו על כך שעבדתי איתו ועל כך שלקח לי הרבה זמן לדבר על זה".

לג'נד הוסיף וצייץ: "לכל מי שאומר לי כמה אמיץ אני על ההופעה בדוקו, זה בכלל לא מרגיש אמיץ. אני מאמין לנשים האלה ולא שם זין על אנס ילדות סדרתי. החלטה קלה".

בטיימינג שמבטא היטב את הפגיעה בנערות בתעשיית ההיפ הופ, עלה לרשת וידאו מהופעה של דרייק מלפני שנה, בה הראפר היהודי מנשק נערה בת 17 על הבמה. "אמרתי לך שאני אוהב את השיער שלך, נכון", אומר דרייק לקטינה, מסיט את שיערה ומנשק את צווארה. לאחר מכן, כשהיא מספרת לו שהיא בת 17, דרייק שואל איך זה שהיא כל כך "עבה וקטינה". "אני עדיין לא יכול ללכת לכלא, בנאדם!", הוא צועק והקהל מריע לו. לבסוף דרייק מנשק את הנערה על פניה ועל לחייה, בצורה לכאורה צנועה יותר, ואומר "אני לא יודע אם אני צריך להרגיש אשמה או לא, אבל היה לי כיף. אני אוהב איך שהחזה שלך מרגיש כשהוא צמוד אלי". דרייק עורר סערות דומות לאחר שהתגלה כי הוא בקשר זוגי עם הדוגמנית בלה האריס בת ה-18, כשהתכתב עם השחקנית מילי בובי בראון בת ה-14 ולאחרונה, כשפורסם כי הוא בקשר עם הישראלית בת ה-18 יובל לוי.