הגיע הזמן: מבצע אכיפה מוגבר בתל אביב נגד הרוכבים על המדרכות

אחרי שנה של הסברה ואכיפה מוגבלת פוצחת עיריית ת"א-יפו במבצע אכיפה אגרסיבי נגד רכיבה עבריינית על כלים דו-גלגליים חשמליים, במסגרתו שולש מספר הפקחים ברחובות, בעיקר בלב העיר ובמרכז יפו. ביום הראשון של המבצע חולקו 540 דו"חות והוחרמו 14 כלים ממונעים
ברשימת המפגעים העירוניים שהורסים את מרקם חיינו בתל אביב, תופסים בשנים האחרונות הקורקינטים ושאר הרכבים הדו-גלגליים החשמליים מקום גבוה מאוד, ואימת התושבים מפגיעתם על המדרכות מתועדת היטב. כעת, אחרי שנה של מאמצי הסברה ומבצעי אכיפה מזדמנים, יוצאת עיריית תל אביב-יפו במבצע אכיפה נרחב נגד עברייני רכיבה בכלים חשמליים וממונעים במסגרתו ישולש מספר הפקחים ברחובות ויושם דגש על החרמת כלים דו-גלגליים חשמליים.

המבצע יצא לדרך בשבוע שעבר, בהובלת אגף הפיקוח עירוני ובשיתוף אגף סל"ע (הסיירת לביטחון עירוני), ויימשך עד סוף אוגוסט. במהלך השבועות הבאים תתוגבר יחידת התנועה של אגף הפיקוח והפקחים יתפרסו בנקודות חמות ברחבי העיר, בעיקר בלב העיר וביפו. ביומו הראשון של המבצע נרשמו כ-540 דו"חות והוחרמו 12 כלים חשמליים.

מטרתו המוצהרת של המבצע הוא צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל ושמירה על בטיחות הרוכבים, והוא יתמקד באכיפה ללא פשרות במדרכות ועל שבילי אופניים, תוך חלוקת קנסות, תפיסת כלים והחרמתם. על פי נתוני העירייה, כ-170 אלף רכיבות אופניים וקורקינטים מתבצעות בעיר מדי יום, כשהכלים השיתופיים אחראים לכמיליון נסיעות בחודש, כשליש מהן מחליפות נסיעות של רכב פרטי (כלומר, מדי יום נחסכות בעיר כעשרת אלפים נסיעות ברכב פרטי.

בעירייה מוסיפים כי מזה חמש שנים הם מנסים לשכנע ולהוביל את הממשלה לחייב בחוק לוחיות זיהוי לכלים חשמליים וכי הם שבים וקוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון פנים להביא בהקדם את החוק לאישור הכנסת, כך שניתן יהיה לאכוף ביתר שאת וגם באמצעים אלקטרוניים נגד רוכבים עבריינים על המדרכות. אכיפה מסוג זה, באמצעות מצלמות מעקב, כבר החלה על שביל האופניים ברחוב הרצל ומכוונת בעיקר נגד בעלי רכבים וקטנועים שמשתמשים בו כמקום חנייה.

"האופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, והשימוש בהם רק הולך וגדל", אמר ראש העיר רון חולדאי. "עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי ולהולכות הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה, לא חוקית ומסוכנת. כבר שנים שאנו בעירייה לוחצים על משרד התחבורה לקדם תהליך שבמסגרתו יחויב כל דו גלגלי חשמלי במדינה במספר רישוי ויהיה ניתן לאכיפה. ברגע שמשרד התחבורה יחייב לוחיות רישוי, נוכל להרחיב את האכיפה כנגד הרכיבה הלא חוקית בכל הכוח שברשותנו".