דינג דונג: השעון של מגדל השעון חזר לפעול לכבוד 2022

תראו מה סנטה הביא לנו. חוגגים על רקע מגדל השעון המחודש (צילום: רועי חבני)
תראו מה סנטה הביא לנו. חוגגים על רקע מגדל השעון המחודש (צילום: רועי חבני)

לאחר שתקלה מכאנית נדירה השביתה אותו במשך תקופה ארוכה, הצליחה שענית מומחית שאיתרה העירייה להחזיר את השעון שבמגדל השעון היפואי לפעילות בדיוק בזמן לספירה המסורתית לאחור לרגל השנה החדשה

מאות תושבים הגיעו לכיכר השעון ביפו בלילה שבין שישי לשבת, וספרו לאחור כדי לציין את כניסת השנה האזרחית החדשה. בחצות בדיוק נשמע צלצול הפעמון 12 פעמים ו-2022 החלה רשמית.

גולת הכותרת של האירוע, כמובן, הייתה שובו לפעילות של השעון במגדל השעון. אחרי שנבנה בידי התורכים לפני כ-120 שנה, הושבת השעון לאורך תקופה ארוכה ביותר עקב תקלה מכאנית נדירה במנגנון המפעיל אותו.

ככה מתחילים שנה. שמח בכיכר השעון (צילום: רועי חבני)
ככה מתחילים שנה. שמח בכיכר השעון (צילום: רועי חבני)

בעירייה מספרים כי לאחר מאמצים רבים הצליחו לאתר שענית מומחית ואת החלפים הנדרשים, ונעשו מאמצים רבים כדי שהאייקון של יפו ישוב לפעול לרגל השנה האזרחית. המאמצים השתלמו וזיקוקים וקישוטים בכיכר השעון הוסיפו לאווירה החגיגית שהגיעה לתושבי יפו אחרי שנה קשה של עבודות רק"ל, מהומות וג'נטריפיקציה משתוללת.

"בשנים האחרונות השקענו מאות מיליוני שקלים באתרי התיירות של יפו, שהפכו אותה למוקד התיירות מספר אחד בעיר,, חגג גם ראש העיר רון חולדאי. "היה לנו חשוב לסיים את עבודות תיקון השעון ההיסטורי ביפו, המהווה מוקד תיירותי, עבור התושבים והמבקרים שהגיעו לחגוג יחד את תחילת השנה האזרחית בספירה משותפת לאחור. אני מאחל לכולנו שנה אזרחית טובה ומוצלחת".