ניו יורק: כל האטרקציות והמקומות הכי חמים שאסור לפספס

ניו יורק לא מפסיקה לרגש ולחדש באתרים חדשים. איפה נמצא המוזיאון החצוף שחייבים לבקר בו, איך מגיעים לגלריה הכי שווה בצ'לסי ולמה סיור אוכל בברוקלין הוא חובה. כל האטרקציות שאסור לפספס

אטרקציות בניו יורק. (צילום: shutterstock)
אטרקציות בניו יורק. (צילום: shutterstock)

במובנים רבים, ניו יורק היא העיר העשירה והמרתקת בעולם וככזו יש בה אינסוף דברים לעשות. בין אם אתם נוסעים בקיץ, בחורף, בתקופת החגים שלנו או לקראת חג הכריסמס – תמיד יש אינספור אטרקציות, מקומות חדשים לחוות ומקומות ישנים שמסקרן לראות בשנית בתוך העיר שמתנהלת בקצב מסחרר. עם אתרים כמו תיאטרון ברודווי, הסנטרל פארק, טיימס סקוור ופסל החירות, לא קשה להבין מדוע בחמש השנים האחרונות עמד מספר המבקרים השנתי בניו יורק על יותר מ־50 מיליון – ועדיין ניו יורק לא מפסיקה לחדש ולרגש. הנה ההמלצות שלנו לאטרקציות חובה בביקור בתפוח הגדול.

למסעדות השוות בניו יורק

לאטרקציות המומלצות של מדריד

למלונות הכי מפנקים במדריד

ניו-יורק. צילום: שאטרסטוק
ניו-יורק. צילום: שאטרסטוק

הגלריות של צ'לסי

אם תרדו מטיילת היי ליין במערב צ'לסי ברחובות 26-21, תמצאו עשרות גלריות באזור הטרנדי של האמנות בניו יורק. הגלריות, המציעות חוויה עכשווית באמנות, מציגות באולמות מרשימים עבודות צילום, ציור, אמנות על מראות בטכניקות שונות, פופ ארט בנגיעות עכשוויות, שילובי טכניקות על קנווס ועוד. מפתיע לגלות יצוג נכבד של אמנים ישראלים כמיכה נס, ניר עברון, ניר הוד ואחרים. אין טעם להמליץ דווקא על גלריות מסוימת, כיוון שהן רבות, לכן כדאי לעבור מגלריה לגלריה, לנשום אמנות, להתרשם ולספוג חוויה תרבותית כמה שאפשר. זוהי דרך טובה ליהנות מאמנות עכשווית בלי להעיק על הכיס, שכן הכניסה לגלריות חינם. מומלץ ושווה ביקור.

לרשימת הגלריות, שעות הפתיחה  ומידע נוסף לחצו כאן

צ'לסי מרקט

השוק של צ'לסי (בעצם, לקרוא לזה "שוק" יהיה קצת אנדרסטייטמנט) בניו יורק נמצא במבנה בן יותר מ-100 שנים והוא מעין סמל של ניו יורק. בתוכו – אין זכר לנוסטלגיה או לאווירה עתיקה. השוק מלא בדוכני אוכל ונחשב לאחד מחללי האוכל הכי טובים בעיר. תמצאו בו מסעדות בסגנונות שונים, מאפיות ובתי קפה משובחים, קאפקייקס צבעוניים, בוטיק יין, מאכלי ים, פירות וירקות, חנויות כלי מטבח, חנות האופנה והלייף סטייל Anthropologie ואחרות; והכל במתחם סגור השוכן בתוך מבנה שבעבר היה מפעל לעוגיות.

צ'לסי מרקט. צילום: גטי אימג'ס
צ'לסי מרקט. צילום: גטי אימג'ס

רצפת הבטון והעיצוב האחיד של המקום המשלב אופי מתועש עם סגנון ביתי התאימו לשימור המבנה ולהסבתו למקבץ חנויות קטנות ועדכניות. האווירה חמימה, מזמינה מאוד ובעלת שיק מיוחד. ניחוחות הקפה, המאפיות והמסעדות גורמים לך לעצור ליד כל חנות וליד כל דוכן. סמוך לאחת הכניסות מתוארת ההיסטוריה של השוק בתמונות ובהסברים, וזהו בהחלט המקום הכי מומלץ ללכת בו לקניות של חומרי גלם טריים. אבל גם אם לא תרצו לקנות דבר, כי המקום בהחלט אינו זול, כדאי להתיישב באחד מבתי הקפה או המאפיות ולטעום משהו קטן: כריך או מאפה, מיץ פירות סחוטים טריים – ולהמשיך. מומלץ במיוחד לשים לב לחנויות היין הנחשבות למיוחדות ואיכותיות.

צ'לסי מרקט. צילום: שאטרסטוק
צ'לסי מרקט. צילום: שאטרסטוק
צ'לסי מרקט. צילום: גטי אימג'ס
צ'לסי מרקט. צילום: גטי אימג'ס

כתובת: 9th Ave., between 15th and 16th Sts

טיילת High Line

במהלך מבריק שכלל יוזמת תושבים ותמיכה מצד העירייה והממשל, הפכה תשתית מסילת הרכבת העילית העוברת ברובה במקביל לשדרה העשירית בעיר לפארק ציבורי באורך כ־1.6 ק״מ. העבודות על פארק ההיי ליין (High Line) אמנם לא הסתיימו סופית, אך כבר כעת אפשר לצעוד עליו ולהשקיף על נהר ההדסון, קו הרקיע של מנהטן. בחלק שנפתח ב־2014 תזכו לפגוש במינים של צמחים פולשים, ציפורים, מכרסמים ועוד, שנהנו מ־25 שנות שגשוג ללא התערבות אנושית. גם אם מזג האוויר יהיה קריר, שווה לעטות מעל מעיל חם ונעליים נוחות וליהנות מטיול חורפי לאורך פארק ההיי ליין המעניין.

היי ליין פארק בניו יורק. צילום: שאטרסטוק
היי ליין פארק בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

הטיילת מתחילה מדרום לרחוב 14 ונמשכת עד רחוב 34 – ולצד הפארק המבטא את השכבות ההיסטוריות של המקום, יש גם אדריכלות נוף מודרנית, יפהפייה, הקולעת בייחוד לטעמם של חובבי הסגנון האורבני, המודרני והמינימליסטי.

האודיטוריום הקטן
האודיטוריום הקטן

הטיילת מצדה האחד משקיפה על ההדסון, ומצדה האחר – על בניינים ורחובות בשכונה, ששופצו ללא היכר (ומחיריהם נסק בהתאם). ספסלי עץ שמראם פשוט ונקי מאוד מוצבים לכל האורך, לצד מדרגות מקורות עץ בצבע אפור טבעי שעליהן מונחים כיסאות עץ (הדומים לכיסאות שיזוף).

אמפיתיאטרון קטן, ממש מעל הכביש הסואן, מאפשר הצצה מבעד לזכוכית על הכביש לצורכי צילום ומוצגים בו מופעי רחוב קטנים. סככות מטפסים וצמחייה שנראית כאילו גדלה באופן טבעי מקשטות את הטיילת לכל אורכה. הצמחייה מתאימה היטב לקונספט העיצובי המינימליסטי של האזור ומשתלבת היטב עם גוני האפור והאדום של הבניינים שמסביב.

הייליין-highline

כתובת:  מדרום לרחוב 14 ועד רחוב 34 

מוזיאון גראונד זירו והאנדרטה הלאומית לאירועי 11/9

ב־11 בספטמבר 2011 נחנכה האנדרטה הלאומית לפיגועי 11 בספטמבר, ובמאי 2014 נחנך המוזיאון השוכן תחתיה. האנדרטה, השוכנת במתחם מרכז הסחר העולמי, תוכננה על ידי האדריכל מיכאל ארד, לאחר שזכה בתחרות עם התוכנית Reflecting Absence ("חוסר משתקף”). שתי בריכות ממוקמות באתרים שעליהם עמדו המגדלים התאומים, על דופנותיהן זורמים מפלי מים וסביבן מעקות שעליהם חרוטים שמות, המשתקפים במים, של כלל החללים בפיגועים שאירעו באותו היום בניו יורק, פנסילבניה ובוושינגטון.

האנדרטה מחוץ למוזיאון 11 בספטמבר שהוקם במיקום מכרז הסחר העולמי, היכן שהיו מגדלי התאומים. צילום: גטי אימג'ס
האנדרטה מחוץ למוזיאון 11 בספטמבר שהוקם במיקום מכרז הסחר העולמי, היכן שהיו מגדלי התאומים. צילום: גטי אימג'ס

 

סביב הבריכות נטעו יותר מ־400 עצי אלון היוצרים ביחד יער קטן, אך סידורם אינו אקראי. הטבעת הראשונה של העצים המקיפים היא במרחק של 212 רגל מצד לצד (כ־65 מטר), כמו המגדלים. מתחת לאנדרטה שוכן מוזיאון הכולל תצוגה היסטורית ותצוגת זיכרון ובהם גם שרידים פיזיים שנותרו ממרכז הסחר העולמי. לאנדרטה אפשר להגיע באופן חופשי, אך אם אתם מתכננים לבקר במוזיאון, מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

מוזיאון 11 בספטמבר במיקום מכרז הסחר העולמי. צילום: גטי אימג'ס
מוזיאון 11 בספטמבר במיקום מכרז הסחר העולמי. צילום: גטי אימג'ס

כתובת: 180 Greenwich St, New York, NY 10007

Superhero Supply

מה מושלם יותר מלשוב הביתה עם צנצנת המכילה אומניפוטנטיות או טלקינזיס? בחנות המוזרה והנהדרת Superhero Supply בברוקלין תמצאו תחפושות, פוסטרים, ספרים, מתנות וחפצים אחרים שיעזרו לילדיכם או לילד שבכם להפוך לגיבור על. החנות מופעלת על ידי ארגון ללא מטרות רווח, המוקדש לתמיכה בתלמידים שניחנו במיומנות כתיבה, מה שהופך אותה לעוד יותר מחממת לב.

בתוך חנות צעצועים בניו יורק. צילום: גטי אימג'ס
בתוך חנות צעצועים בניו יורק. צילום: גטי אימג'ס

כתובת: 372 5th Ave, Brooklyn

Bargemusic

לא השגתם כרטיסים לקונצרט בקרנגי הול? לא נורא. למה שלא תבדקו את התוכנייה של Bargemusic? אולם הקונצרטים שוכן על דברת עץ ישנה ליד גשר ברוקלין והוא מכיל אולם קונצרטים אינטימי וחמים בחלל ספון עץ. במהלך החודש ינוגנו יצירות של בטהובן, רודין, שוברט, מוצרט, שומן ליסט, ובליל ראש השנה ינוגנו שש הסונטות לכינור ופסנתר מאת באך.

כתובת: Bargemusic, Brooklyn Bridge Blvd, Brooklyn, NY 11201

טיולי אוכל בברוקלין

למרות שפע של nמסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן בתוככי ניו יורק, הרבה מהפודיז הנאמנים מתעקשים להציג את ברוקלין כמרכז תרבות המזון בניו יורק – והאמת שבצדק. אי אפשר להכחיש שסצנת האוכל של ברוקלין היא מדהימה, החל מחנויות הטאקו, דרך מקומות פולניים ישנים ועד לבתי קפה חדשים ואופנתיים בוויליאמסבורג. חצי יום סיור ייקח אתכם דרך כל המקומות האלה, כולל שכונת דאמבו בה תוכלו ליהנות ממתקים של המפעל המפורסם ז'אק טורס שוקולד. הסיור מתחיל בווסט וילג' באוטובוס ממוזג. המחיר: 125 דולר.

אוכל רחוב בניו יורק. צילום: שאטרסטוק
אוכל רחוב בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

להזמנת סיור אוכל ברחבי ברוקלין לחצו כאן

סקס והתפוח הגדול

רומנטיקה היא דבר נהדר ואם מתבלים אותה בקצת אירוטיקה – מה טוב. במידה והגעתם בזוג לניו יורק, אנו ממליצים להתחיל בביקור זוגי ב-Loed Boathouse בסנטרל פארק, גן עדן אמיתי לרומנטיקנים. האגם, שנמצא באמצע הפארק על רחוב 72, מציע אפשרות לגונדולות עם משיט או לשכירת סירות פדלים לשיט באגם הקסום. ממיקומכם על הסירה תוכלו אתם ובחיר לבכם להתבונן בדירות המקסימות שלאורך סנטרל פארק, ביניהן גם דירותיו של בניין Dakota, ביתם של אחד הזוגות המאוהבים ביותר בהיסטוריה של העת האחרונה – ג'ון לנון ויוקו אונו.

אם הכל עובר בשלום ואתם מוכנים לשלב הבא, צאו מהפארק והתחילו לצעוד מזרחה (תוכלו לעצור באחד מדוכני הנקניקיות לחוויה ניו יורקית רומנטית מסוג קצת אחר). עם הגיעכם לשדרה החמישית עלו על אוטובוס 5M וסעו בו דרומה על רחוב 27. כעת הגיע הזמן למשהו קצת יותר פרובוקטיבי – סיור מהיר ב-MoSex – מוזיאון הסקס. לאחר שסיימתם, חלקו ביניכם את הסיגריה שאחרי בהליכה איטית דרומה במורד השדרה החמישית.

אוקיי, אתם רוצים באמת לבלות בעיר עם אהובכם, נכון? מה יכול להיות כיף יותר מאחר צהריים של פלירטוטים ושופינג משותף? קחו ימינה ברחוב W 20th ובקרו בבית מספר 211 ברחוב (בין השדרה השביעית לשמינית).

ברוכים הבאים ל-Purple Passions, המקום שבו קירות עמוסים בציוד BDSM מגוון מגומי ועור, מחוכים, מיני צעצועי מין וכדומה. בהתאם להעדפותיכם, תוכלו לבחור מוצרים כמו תחתונים חסרי מפשעה או מצבטי פטמות, וליהנות מהמגוון העצום של האביזרים המענגים למיניהם שמחזיקה החנות הזאת.

כתובת מוזיאון הסקס: 233 5th Ave, New York, NY 10016

Le Pain Quotidien

אם תלכו על רחוב 53 לכיוון השדרה השישית, תגיעו למוזיאון המופלא לאמנות מודרנית (MOMA) ולחנות העיצוב הנהדרת שלו, הנמצאים ממש מעבר לבלוק. לעומת זאת, אם תחצו את הכביש ותלכו על רחוב 53 לכיוון שדרת מדיסון, תפגשו בגדה השמאלית באחד מסניפיה הרבים של רשת המאפיות-מסעדות "לה פן קוטידיין" (Le Pain Quotidien). המקום משמש כמסעדה למזון קליל, כבית קפה, כמאפייה וכבית ממכר למוצרים אורגניים.

ייחודה של הרשת הוא בכך שבכל אחד מסניפיה יש לפחות שולחן אחד ארוך מאוד שהסועדים יושבים סביבו זה לצד זה ואף חולקים ממרחים וריבות, ממש כמו בקיבוץ. אופן הישיבה הנדיר גורם להיווצרותן של שיחות מרתקות בין זרים גמורים, שלעתים אף מתפתחות לחברויות של ממש. תפריט המקום מושתת על מסורת של פשטות ועבודת יד וכולל, בין היתר, מגוון לחמים ומאפים משובחים, ביצים, סלטים, מרקים מתחלפים, קישים, גרנולה, קפה הפוך נהדר וצ'אי מנחם.

כתובת: 7 E 53rd St, New York, NY 10022

מוזיאונים חדשניים וחצופים

PS1 היא השלוחה הצעירה והחצופה של המוזיאון לעיצוב מודרני (MOMA) והיא ממוקמת במבנה של בית ספר ישן ברובע קווינז. השלוחה מתמקדת אך ורק באמנות מודרנית ובתערוכות חדשניות ונסייניות, על גבול החתרניות. המבנה של השלוחה מרתק בפני עצמו וכולל שלל גרמי מדרגות אפלים שכאילו נלקחו מסרט אימה, מרתף אפל שבו חדר הסקה ישן על המכונות המקוריות שלו, גינת גג ומסעדה מעניינת שמעוצבת ככיתת בית ספר.

הניו מיוזיאום (New Museum), החצוף לא פחות, ממוקם בדרום מנהטן ברובע הסוהו. המבנה החדשני, בן שמונה הקומות, תוכנן על ידי אדריכלים יפנים ונראה כמו ערמה של קוביות שכמו הונחו זו על גבי זו בצורה מרושלת. עם זאת, הקומות תוכננו באופן שמאפשר גלריות פתוחות וגמישות בכל קומה. גם כאן מוצגות תערוכות של אמנות עכשווית מארצות הברית ומהעולם. בשני המוזיאונים מתוכננות לסתיו הקרוב כמה תערוכות של אמנים רב-תחומיים שעוסקים בטכניקות ובמדיה שונים.

כתובת פי אס וואן :  11101, 22-25 Jackson Ave, Long Island City, NY 

כתובת ניו מיוזיאום: 235 Bowery, New York, NY 10002

חנות הממתקים של דילן

ממש בקרבת מקום, ברחוב 60 על השדרה השלישית, מצוי בר הממתקים של דילן ( Dylan's Candy Bar) – המקום שהופך כל ילד למאושר. אז נכון שסוכר אינו בריא לשיניים ושבכתובת הזאת הוא המצרך המרכזי, אבל גם המבוגרים שבינינו לא יוכלו שלא להעלות על פניהם חיוך של אושר או לפחות של סקרנות כשייכנסו להיכל המתוק הזה. את דילנ'ס פתחה לפני כ-13 שנה דילן לורן, בתו של ענק האופנה ראלף לורן, שהחליטה לשלב בין עולמות אמנות האופנה ותרבות הפופ לעולם הממתקים.

כבר בכניסה לדילנ'ס, שנראה כמו גרסה מודרנית לבית החרושת של "צ'ארלי והשוקולדה", בולט העיצוב בהשראת עולם הממתקים. עץ ענק עשוי סוכריות, מדפים דמויי שוקולד וטפט סוכריות הם רק חלק קטן מהתפאורה שמשתנה מדי עונה וחג, אז מעוצבים מיני ממתקים ואריזות במהדורות מוגבלות. במקום יש גם בית קפה, קיר קופסאות שקופות שבהן הממתקים שבחרו ידוענים למיניהם ובגדים, אביזרים ופריטים לבית שגם הם דמויי ממתקים.

כתובת: 1011 3rd Ave, NY 10065

ואל תשכחו – תמיד יש מה לעשות

מנהטן היא כור היתוך של המוני בני אדם ממדינות שונות, בעלי דתות, אמונות ונטיות מגוונות. תוסיפו לזה את עונות השנה, את החגים ואת שלל הימים המיוחדים ששזורים על פני לוח השנה – והרי לכם מיליון סיבות למסיבות רחוב מרתקות. אין כמעט שבוע בעיר ללא תהלוכה, וכל אחת כזו היא סוג של מיני-פסטיבל מתובל בשלל הופעות, תחפושות, שלטים צבעוניים, משאיות מקושטות, מוזיקה, ריקודים והמון מצב רוח טוב.

תמיד יש מה לעשות בניו יורק. צילום: גטי אימג'ס
תמיד יש מה לעשות בניו יורק. צילום: גטי אימג'ס

אנחנו ראינו, בין היתר, את התהלוכה המסורתית הגדולה מכולן של מייסיס (Macy's), שמתרחשת מדי שנה בחג ההודיה ובה עשרות בלוני ענק מעוצבים בצורת דמויות מוכרות. מי שנוסע בקרוב יוכל ליהנות מפסטיבל ברזילאי ביום האחרון של אוגוסט, מיום של סיורי אופניים ב-7 בספטמבר, מתהלוכת כלבים ב-25 באוקטובר, מתהלוכת תחפושות של ליל כל הקדושים ב-31 באוקטובר ועוד מעשרות פסטיבלים, ירידים ואירועים.

התהלוכה השנתית של הכלבו העצום מייסיס בניו יורק. צילום: גטי אימג'ס
התהלוכה השנתית של הכלבו העצום מייסיס בניו יורק. צילום: גטי אימג'ס

למידע נוסף: socialeyesnyc.com/manhattan