ניו יורק: 10 מסעדות מומלצות לחוויה קולינרית משובחת

התפוח גדול וגם טעים: איפה נמצאת הפיצה הכי טעימה בעיר, מי מגיש אוכל ישראלי עם טעם של בית ואיך מגיעים למסעדה טבעונית נהדרת? המלצות קולינריות לניו יורק

פיצה בניו יורק. צילום: שאטרסטוק
פיצה בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

ניו יורק היא גן עדן לחובבי אוכל. כל סוגי המטבחים מיוצגים כאן, וכך גם רמות המחיר. עם מבחר שכזה, אין פלא שתושבי העיר נוהגים בדרך כלל לאכול בחוץ. לכן, אם תרצו לאכול באחת המסעדות המבוקשות בתפוח הגדול, בעיקר באלה שבהן פועלים שפים מוכרים ומוכשרים, תיאלצו לרוב להזמין מקום ישיבה זמן רב מראש (לפחות חודש בדרך כלל).

כל האטרקציות שאסור לפספס בניו יורק

החנויות הכי שוות למסע שופינג מטורף בניו יורק

לצד זאת, מקומות רבים בניו יורק, בעיקר מזן הביסטרו והברים בעלי המטבח האיכותי, נוהגים לשרת לקוחות רק על בסיס "כל הקודם", ואינן מאפשרות הזמנה מראש. במקומות אלה יש לצפות להמתנות ממושכות (או מחוץ למקומות הללו, על המדרכה). כדאי לשים לב גם לעובדה ששוק המסעדות בניו יורק גועש ורועש כל העת, ומסעדה שהיתה המקום הלוהט בעיר בשבוע שעבר, עשויה לעמוד ריקה (או אפילו סגורה) השבוע. התקשרו מראש בכל מקרה. נוסף לכך, יש לזכור שטיפ זה עניין של הכרח במסעדות העיר.

אבל הכי חשוב לזכור שניו יורק עשירה גם בדוכני אוכל רחוב, ומה שמסעדה מפונפנת לא תצליח לספק לכם, משאית על גלגלים שמגישה נקניקיה בלחמניה בהחלט עלולה לספק. ניו יורק גם מוכרת כחוד החנית של פיצריות הרחוב (סורי רומא) וגם מה שיכול להיראות כפיצריה מצ'וקמקת יכול מאוד להתגלות כעילוי של בצק וחומרי גלם. למקומות, היכון בתיאבון!

משאית אוכל בניו יורק. אצלנו הן לא זזות. צילום:shutterstock
משאית אוכל בניו יורק. אצלנו הן לא זזות. צילום:shutterstock

 

Ichiran

רשת הראמן האסייתית פתחה סניף בברוקלין, ואתם צריכים לבקר שם גם בשביל טעם המרק היפני האלוהי הזה וגם בשביל החוויה. הרשת חרתה על דגלה שני עקרונות: האפשרות לאכול לבד מבלי לזכות למבטי רחמים מהסביבה, ושירות יעיל וממוחשב.

כתובת: 374 Johnson Ave, Brooklyn

Butler

גולת הכותרת של בית הקפה בוויליאמסבורג היא הקונדיטור המהולל העומד בראשה: ריאן באטלר (Ryan Butler). לארוחת בוקר תוכלו לבחור בין לחמניית צ׳ילי סראנו לבין אמפנדה ממולאת בביצה ומצופה במטבל המצרי דקה. בצהריים בטרטין BLT (בייקון, חסה ועגבנייה) עם איולי אבוקדו או במאפה עוף תאילנדי מתובל. בעלי החיך המתוק מוזמנים לרכוש לעצמם מאפינס במילוי גנאש עם קקאו מריר.

כתובת: 95 South 5th St, Brooklyn

Flora Bar

בקומת המרתף של מוזיאון Met Breuer פתחו המסעדן תומס קרטר והשף איגנסיו מאטוס את הפלורה בר המציעה ארוחות ערב בעיקר מהסוג הנא: צדפות עם שזיפים ובצל, טרטר טונה ספרדית עם זרעי פשתן קלויים, וסרטני שלג (snow crab) במיונז יוזו־קושו. במנות המבושלות תוכלו לבחור בין רביולי סרטנים, סטייק ברוטב ביארנז ותפוחי אדמה או טונה צרובה. בשעות הפעילות של המוזיאון מתפקד המקום כבית קפה, ואתם יכולים לשבת לאורך החלונות הגדולים המשקיפים על החצר ולאכול מן המאפים והכריכים הטריים

כתובת: The Met Breuer, 945 Madison Ave, New York

The Red Bamboo

המסעדה הטבעונית הכי משתלמת בעיר, במחיר לא זול לגמרי, אבל עם מנות ממכרות לחלוטין. בתפריט המנות מוצגות בשם ה"בשרי" שלהן, אבל אל חשש – אין פה חזרזירים, עופות, או בקר. אל תחמיצו את עוגת הגבינה הטבעונית עם חמאת הבוטנים ואת קציצות הטופו המעולות.

כתובת: 140 W 4th St # A, New York, NY 10012

Katz’s Delicatessen

מסתבר שהיהודים לא שולטים רק על וול סטריט, למעשה הם עדיין חולשים גם על תחום מעדניות הרחוב. בדליקטסן של כץ תוכלו להתפנק על אוכל יהודי קלאסי. בין היתר יש שם נקניקיית בקר ב3.10 דולר בלבד, סנדוויץ' בקר בין פרוסות לחם שיפון שזוכה להערצה בקרב המקומיים ובירת הבית המומלצת, של ד"ר בראון.

כתובת: 205 E Houston St, New York, 10002

נור של מאיר אדוני

מהרמקולים בוקעת מוזיקה ים תיכונית וישראלית (ברגע אחד במהלך הערב נשמע השיר מלכת השושנים של עדן בן זקן). עיצוב המקום פשוט ונקי, בגוונים בהירים של לבן, קרם ושיש, עץ בהיר וגוונים של ירוק עם נגיעות מזרח תיכוניות כמו רצפה מצוירת. שיקוף של הטעמים המורכבים של אדוני?! באחורי המסעדה, קרוב למטבח, האווירה נעימה ואפלולית, נגועה באור זהוב, מתוחכמת אבל ללא יומרות. צוות המלצרים מורכב משילוב של אמריקאים וישראלים ניו יורקים וגם במטבח הארוך, הצר והמתפתל (בכל זאת, הנדל"ן במנהטן מוגבל) שובצו טבחים ישראלים.

בין המנות המוגשות: טרטר פלסטיני ופריקסה מוח עגל, "דונאטס מרוקאיות" –  פורל מעושן מעורבב עם שקדים, כרשה, טימין וחמאה, עטוף בקרפצ'ו של תמר מג'הול ומטוגן בבלילה של ספינג', "חוף מרוקו" – בהשראת סלט גזר מרוקאי עם תמנון בגלייז עגל ותבלינים, גזרים צבעוניים, קרם גזר, יוגורט עם כמון ועדשים שחורות, "גפילטע שרימפס" – עם חזרת וירקות מוחמצים, "חריימה קזבלנקה"- חריימה של דגים ומולים שמוגש לצד קוסקוס, ו"רחת לוקום על ההאדסון" – כבד אווז חרוך שמוגש עם ריבת רוברב, תאנים יבשות, פיסטוק ויוגורט דבש בוויניגרט קפה־תמרינד.

כתובת: 34 E 20th St, New York, NY 10003

סקאלופ סשימי בנור, ניו יורק. צילום: Paul Wagtouicz
סקאלופ סשימי בנור, ניו יורק. צילום: Paul Wagtouicz

הטאבון

המסעדה בבעלות ישראלית מציעה תפריט מזרח תיכוני טעים מאוד ופוקאצ'ות שגרמו לניו יורקרים לאבד את זה לגמרי. תוכלו להזמין כאן תבשילים מיוחדים, קבב, מרקים, מגוון סלטים עצום ועוד בונוס – המנות גדולות מאוד. שווה לבוא לעסקית, ואם אתם מגיעים בערב, מומלץ להזמין שולחן מראש.

כתובת: 773 10th Ave, 52nd Street,  NY 10019-5027

הפיצה של ג'ו

הידעתם? בסניף ברחוב Carmine 7 עבד השחקן טובי מגווייר (ששיחק את ספיידרמן בסרט הראשון שהוליד את הקאמבק של איש העכביש), כשליח פיצה. מדובר במוסד ניו יורקי שמושך גם מקומיים וגם תיירים שאוהבים להתפלצן ולהגיד שהם יודעים איפה נמצאת הפיצה הכי טובה בעיר.

כתובת: 7 Carmine St New York, NY 10014

150 E 14th St New York New York NY

פיצה בניו יורק. צילום: שאטרסטוק
פיצה בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

Nobu

רשת המסעדות היפניות (מילים יפות לסושי) המצליחה בעולם. נובו הניו-יורקית נחשבת לאחת המסעדות הטובות בעיר. המקום המושלם, אם כי קצת יקר, ליהנות מסשימי, רול לובסטר ורבים אחרים. כדי לנסות כמה שיותר מנות, נסו את תפריט הטעימות (Omasake).

כתובת: 105 Hudson St., at Franklin St