10 המסעדות הכי טובות ברומא

איפה מגישים פסטה וכוס יין בארבעה יורו, איך להגיע לפיצה עם הבצק הכי מושלם ואיזו מסעדה כוללת בתפריט פסטה ללא גלוטן? כל המסעדות הכי טובות ברומא

אוכל ברומא. אילוסטרציה: שאטרסטוק
אוכל ברומא. אילוסטרציה: שאטרסטוק

La Pergola

מדובר באחת המסעדות הטובות ביותר ברומא, אשר נמצאת במלון קאוואלרי המפורסם, ומספקת לסועדים בה חוויה מהטובות ביותר בתחום המסעדנות. שלושת כוכבי המישלן לה זכתה המסעדה הם חותמת נהדרת לתפריט המשובח, המורכב מרכיבים שונים ומשלב בין מנותיו פירות ים, אווז ובשרים. הרטבים מתוחכמים מאוד והוא מרבה לשלב בהם פירות.

עוד מדריכי רומא:
חובה לראות: האטרקציות המרכזיות ברומא
סיור מהפנט בעקבות החיים היהודיים ברומא
מדינה בתוך עיר: הוותיקן

IMAGO

במיקום מצוין, במעלה המדרגות הספרדיות, נמצאת המסעדה אימג'ו, בעלת כוכב המישלן. הנוף הנשקף מהחלונות הפנורמיים של המסעדה חושף את יופיה של רומא במלוא העוצמה. האוכל מצוין, כיאה למסעדה במעמדה, ובתפריט תמצאו שילוב של מספר מטבחים כמו היפני, הצרפתי וכמובן, האיטלקי.

Antico Arco

אחת המסעדות הראשונות בגל מסעדות הדיינרס הרומאיות שנפתחו ב-1990, ואחת היחידות שעדיין מומלצת. המסעדה משתרעת על פני 2 קומות (2 חדרים בכל קומה) ותוכלו ללגום כוסית בניחותא בלובי שהוא גם בר-יין, בזמן שאתם מחכים למארחת שתושיב אתכם. התפריט עונה על הציפיות בכל החזיתות, החל מהאנטיפסטי, דרך המנות הראשונות וכלה במנות העיקריות הכוללות בשר, דגים ובשר ציד. הקינוחים מעוצבים נפלא ורשימת היינות מגוונת ובמחירים הגיוניים. המקום מאוד פופולרי ורצוי להזמין מקומות כמה ימים מראש.

Il Pagliaccio

על אף העלייה הקלה במחירים (כנראה עקב קבלת כוכב מישלין), המסעדה של השף אנתוני ג'נובסה עדיין מציעה ארוחת גורמה במחיר הטוב ביותר שתוכלו למצוא בעיר. שינוי עיצוב קליל הגביר את חמימות ואינטימיות המקום והגביר את ההתמקדות במטבח עצמו. ג'נובסה מצליח לשלב השפעות אוריינטליות בבישול, כפי שרואים במנות הנפלאות השונות. במסעדה יש גם תפריט יינות קצר אך איכותי וקינוחים מעולים.

Trattoria Monti

כדאי להזמין מקום זמן רב מראש למסעדה הפופולרית הזו, בעיקר בימי שישי ושבת. הסיבה לפופולריות פשוטה: אווירה ושירות ידידותיים, אוכל מעולה במחיר סביר ומעל הכל ורשימת יינות מגוונת באופן מפתיע. תוכלו למצוא מנות מעולות של בשר ודגים וגם צמחוניים ישביעו כאן את תיאבונם עם מבחר נאה של טורטיני (פשטידות).

Armando al Pantheon

המסעדה הזאת מגישה אוכל איטלקי פשוט אך מעולה – כזה שמזכיר את המסעדות של פעם. המקום עבר שיפוץ לאחרונה, אך כל הסממנים שהפכו אוו לאותנטי עדיין שם – כולל עבודות אמנות וצוות נחמד ומסביר פנים שיעמוד לשירותכם – כולם בני אותה משפחה שמנהלת את המקום מאז הוקם בשנת 1961. התפריט נצמד לקלאסיקות כמו פסטה רומאית ומתכוני בשר טרי שמבוצעים לעילה על ידי שף קלאודיו גרגיאולי, ובאופן ממש נדיר במסעדות איטלקיות, הם מגלים רגישות לשלל האוכלוסיות וישמחו להחליף לכם לפסטה נטולת גלוטן במידה ותרצו.

Bonci Pizzarium

גבריאל בונקי החל את עלייתו האסטרונומית בשמי הפיצה של רומא במקום הזה, שממשיך להיות אחד המקומות השווים לפיצה הכי אלגנטית בעיר. ההתמקדות בבצק המושלם והתעקשות על מרכיבים עונתיים מצוינים וטריים, לצד עין טובה לתוספות מיוחדות, הפכו את המותג הקטן למשהו שמתפשט בכל העיר. למרוץ שיפוץ שנערך במקום ונועד להגדילו, הפיצרייה עדיין עמוסה וצפופה כל הזמן ומומלץ לאכול על המדרכה בחוץ. המיקום ליד הכניסה למוזיאונים של הוותיקן הוא אידיאלי עבור אלה שמתפללים לפיצה.

Da Enzo al 29

אל תצפו לחוויה ארוכה במקום הזה – החלל קטן והסועדים רבים, הרעש גדול והשירות מהיר ועצבני – בעצם, זה קצת כמו לשבת בחומוס. מחירי המנות מעט יקרים מהממוצע אך האיכות של המזון מובטחת ויש גם מבחר מפנק של יינות מצוינים ופחות מוכרים שכדאי להכיר. אפשר להזמין מקום רק לשעות הערב המוקדמות, כך שבשביל לתפוס את אחד השולחנות בחוץ, כדאי שתתכוונו לארוחת צהריים מאוחרת.

 

 

Cul de Sac

זהו בר היין הראשון של רומא אי פעם, שנוסד בשנת 1977. עם מראה מסורתי וריהוט מעץ אורן הוא פשוט ומוצלח. המיקום – ממש ליד פיאצה נאבונה, עם נוף פנורמי של הפסל "המדבר" של פסקווינו – יחד עם מחירים סבירים למדי ורשימת יין אנציקלופדית, מבטיחים תפוסה מלאה במשך כל שעות היום. האוכל רגיל למדי, כולל מבחר של מנות ביתיות וגם מגשי בשר וגבינות גדולים שאפשר לחלוק.

Pastifcio Guerra

המקום הקטן הזה זוכה לתהילת עולם בשל העובדה שהוא מציע מנת פסטה זולה באחד מהמקומות היותר יקרים בעיר. אין כאן מנות מסובכות מידי, אלא רק שתי מנות של פסטה שמחלפות מידי יום ומוגשות על צלחות פלסטיק לאכילה על הדלפק או לקחת הביתה. המחיר – 4 יורו למנת פסטה כולל כוס יין הבית ומים – הופך את המקום החלומי הזה למציאות טעימה.