מה רואים הלילה: הדוקו המסעיר שכל המדינה מדברת עליו

מה שאנשים מוכנים לעשות בשביל סיכוי לאהבה. שמעון חיות/סיימון לבייב (מתוך הסרט)
מה שאנשים מוכנים לעשות בשביל סיכוי לאהבה. שמעון חיות/סיימון לבייב (מתוך הסרט)

כולם חוץ מכם כבר ראו את "נוכל הטינדר", להיט הדוקו-פשע הבינלאומי החדש של נטפליקס על הנשים שבהן פגע אמן ההונאה הישראלי שמעון חיות. הגיע הזמן שתצטרפו אל שאר המין האנושי ותצפו בו. כי לפעמים צריך פשוט לראות את מה שכולם רואים

7 בפברואר 2022

המלצת הצפייה שלכם ללילה זה מתרכזת בעובדה שלפעמים אין ברירה, חייבים להפסיק להיות פתיתי שלג יחודיים וצריך פשוט לשבת על התוחעס ולצפות במה שכולם צופים כדי להיחשב לחלק מהקהילה האנושית שמקיפה אותנו ברמתה השכונה, העיר והמדינה. זהו כעת המצב עם "נוכל הטינדר". אין עוד דרך לחמוק מצפייה בסרט התיעודי המסחרר הזה של נטפליקס שעוסק בסיפורו של שמעון חיות, הלוא הוא סיימון לבייב, הלוא הוא "נוכל הטינדר" שעקץ את קורבנותיו – נשים אירופאיות שהתפתו להאמין לסיפוריו – במאות אלפי דולרים. כבר לא משנה אם זה טוב או רע, פשוט צריך לראות את זה כדי להשתייך למין האנושי.

עכשיו כשהסיפור על העבריין הישראלי הזה הוא להיט בינלאומי, מותר לומר שהדוקו הזה מרגיש קצת כמו מוצר פופ, לעיס וקליל ואולי לוקה באיזו דרמטיזציה שטחית על חשבון ניסיון לזקק אמירה משמעותית על הקלות שבהונאות רשת נועזות או על התעוזה של אמני הונאה בעידן הרשתות, אבל כנראה שזה לא באמת משנה. חשיבותו של הסרט היא גם באופן שבו הוא מעלה אל סדר היום הציבורי את הזירה הפרוצה והנסתרת של אפליקציות הדייטינג ואת האופן שבו יכולה להיות מנוצלת תמימותם וכנותם של המשתמשים, כי אנשים מוכנים לעשות פשוט הכל למען הסיכוי לאהבה גדולה.

בעקבות הצלחת הסרט מיהר שמעון חיות למחוק את חשבון האינסטגרם שלו תוך שהוא מבטיח להביא בעתיד הקרוב את גרסתו לאירועים. הוא נשפט ל-15 חודשי מאסר בלבד ושוחרר במאי 2020. עבור יוצרת הסדרה, פליסיטי מוריס, זוהי יצירת בכורה כבמאית אחרי שהפיקה מספר סרטי דוקו, ובחשבון הטוויטר שלה היא מקפידה לפרגן לעיתונאיות שחשפו את הסיפור ועבדו יחד איתה על הסרט, ולאחת מגיבורות הסרט שהפכה לסוג של אלילת רשת בין-לילה. רוב הביקורות בחו"ל מפרגנות, הסרט מוביל את מצעדי הצפייה העולמיים של נטפליקס, ואין לכם משהו יותר טוב לעשות עם עצמכם הערב. אתם צריכים לראות את זה.

>> נוכל הטינדר, עכשיו בנטפליקס