מה רואים הלילה: הדרך החוקית היחידה לראות את כל היקום בסלון

ברור שזה מלווה בקריינות של אלוהים. "Our Universe"
ברור שזה מלווה בקריינות של אלוהים. "Our Universe"

סדרת הטבע החדשה של נטפליקס, "Our Universe", נראית יותר כמו "2001: אודיסאה בחלל" מאשר כמו נשיונל ג'יאוגרפיק, ומבטיחה להראות לנו גם לידה של צב ים וגם של כוכב. צריכים עוד נימוקים? מה אם נגיד לכם שכל זה מלווה בקריינות של מורגן פרימן?

22 בנובמבר 2022

היקום האינסופי שלנו מתחלק לאינסוף חלקים. העולם, לעומת זאת, מתחלק לשניים: אנשים שממש, אבל ממש לא מסוגלים לראות תוכניות טבע וכאלו שיכולים לראות אותן לנצח. אין באמצע. או שאתם חיים בשביל צילומים מדהימים של פילים, תמנונים, הרי געש, אסטרואידים, מה שזה לא יהיה, או שאתם משתעממים למוות מחוסר העלילה וכל העסק הזה מרגיש לכם כמו שומר מסך אחד ענקי. אתם אתם משתייכים לקבוצה השניה, אז "מה רואים הלילה" של הלילה הוא לא בשבילכם (אבל למה שלא תנסו את ההמלצות שלנו מהשבוע שעבר, בטוח פספסתם שם משהו).

אתם עדיין פה? יופי, יש לנו משהו בשבילכם: סדרת טבע חדשה ושאפתנית – הטריילר שלה נראה יותר כמו "2001: אודיסאה בחלל" או "עץ החיים" של טרנס מאליק מאשר כמו נשיונל ג'יאוגרפיק – שתעלה היום בנטפליקס, ועוד עם הקריינות של מורגן פרימן. קוראים לזה "Our Universe", והמשימה המוצהרת שלה היא להראות את הקשרים השונים בין כל הדברים שמאכלסים את היקום שלנו, מהכוכב הרחוק ביותר ועד למה שזה לא יהיה שחי בקרקעית האוקיינוס, והפרומו אף מבטיח "לידה של כוכב וגם לידה של צב ים". עכשיו, אנחנו לא רוצים לסכסך, אבל צב נשמע לנו יותר מעניין.

דרך אגב, אם הכותרת נשמעת לכם מוכרת, הרי שזה בגלל שמדובר בעוד מהלך בתוכנית החומש של נטפליקס בתחום סדרות הטבע בשנים הקרובות, וכולן זוכות לשמות פחות או יותר דומים. ב-2019 כבר היה לנו את "Our Planet" (עם הקריינות של סר דיוויד אטנבורו), ופרימן ימשיך בתור הקריין של הסדרה הבאה, "Life on Our Planet" (רגע, זה נהיה עוד יותר מסובך), שתצא בשנה הבאה, כמו גם "Our Planet II" (צפו שוב לדיוויד אטנבורו), ובהמשך יגיעו גם "Our Oceans", "Our Living World" ולבסוף, ב-2025, אם משבר האקלים לא יכחיד אותנו עד אז, נראה גם את "Our Water World". מה ההבדל בין האחרון לבין, למשל, "Our Oceans"? אממ, בוודאי שאנחנו יודעים – היי, תראו! ציפור! וגם סופרנובה!