מה רואים הלילה: הקללה המוזרה ביותר שאי פעם נראתה על המסך
ניסינו להגיד לכם אבל לא הקשבתם, אז עכשיו כשהזיית המופת של ניית'ן פילדר נוחתת ב-HOT, אין לנו ברירה אלא להגיד לכם שוב - טוסו לראות את התוכנית הכי מעקמת מוח ששודרה השנה, עם אווירה מתוחה בלי הסבר, צחקוקי לחץ מבלבלים, פרק סיום שישאיר אתכם עם פה פעור ואמה סטון. מה עוד צריך?
בחודש נובמבר האחרון, פחות או יותר בימים בהם לאף אחד לא היה חשק לשום דבר חוץ מבכי, הפצרנו בכם לטוס ולראות את "הקללה" – ההזיה האחרונה נכון להיום מהאוטר-טרול נייתן פילדר, שיצר טלוויזיה כמו שמעולם לא ראינו. אז לא לגמרי הבנו מה זה הולך להיות, אבל היה ברור לנו שזה יהיה מוזר, מיוחד ושובר מוסכמות. מאז כבר ראינו את כל העונה, ואחרי שאנחנו יודעים את הסוף אנחנו יכולים להגיד בביטחון מלא שזה הדבר הכי מוזר ומשתלם על המסך. הגעת הסדרה ל-HOT (ימי שלישי ב-HOT HBO) היא הזדמנות נהדרת להזכיר לכם שוב, שנייתן פילדר גאון.
>> איך עמוס גיתאי עושה את זה? "למה מלחמה" התקבל לפסטיבל ונציה
בסדרות הקודמות שלו השתמש פילדר בז'אנר הדוקו-ריאליטי כדי לייצר סאטירה חריפה על תעשיית הטלוויזיה (ועל ארצות הברית והעולם כולו, בעצם), ו"הקללה" היא לכאורה ניסיון ראשון שלו לייצר דרמה מתוסרטת – אם כי ברור שגם ה"ריאליטי" שייצר פילדר בעבר היה למעשה דרמה מתוסרטת שמתחזה – והוא חובר כאן אל בני ספדי, השחקן והיוצר הלוהט שפועל בדרך כלל יחד עם אחיו ג'וש תחת המותג "האחים ספדי", כדי לייצר מעשיה הזויה להפליא על זוג טרי ומוצלח לכאורה שמככב בתוכנית דוקו-ריאליטי צדקנית לעיצוב מחדש של בתי עניים בעיירה שבה הם מתגוררים.
אם אתם חושבים שאתם יודעים לאיפה זה הולך אז כנראה שמעולם לא נפלתם בפח של פילדר, מה שאומר שכנראה מעולם לא ראיתם יצירה של פילדר כי זו חתיכת סדרה מפתיעה. היא מתחילה איטי, מאטה עוד יותר, ובדרכה הקריפית מסבכת את הסיפור עוד ועוד, עד שהיא פורמת אותו בפרק סיום מופתי, ואף נגיד, אחד מפרקי הסיום הכי מפתיעים שראינו על המסך. זו חוויה חושית מוזרה, תאלצו לבדוק כמה פעמים שהמסך שלכם תקין, ותוך כדי תתפעלו בפעם המי יודע כמה מאמה סטון – אבל זה כל כך שווה צפיה שכן, אין לנו ברירה, ואנחנו נאלצים להמליץ עליה שוב ושוב ושוב, עד שתצפו. אנחנו פשוט חייבים מישהו שידבר איתנו על מה לעזאזל קרה פה.
בימי שלישי ב22:00 ב- HOT HBO וב-HOT VOD