מה רואים הלילה: סדרת האימה הכי ותיקה על המסך חוזרת. והיא גיי

עם שפם כזה אין ספק: אנחנו באייטיז. "אמריקן הורור סטורי: NYC"
עם שפם כזה אין ספק: אנחנו באייטיז. "אמריקן הורור סטורי: NYC"

ריאן מרפי הוא האיש הכי חרוץ בטלוויזיה (חמש סדרות ב-2022!), אז אפשר לסלוח לו אם העונה הנוכחית של אנתולוגיית האימה שלו "אמריקן הורור סטורי" קצת קרובה ל"דאהמר", אותה שחרר בנטפליקס לפני מספר שבועות בלבד. חוץ מזה, יש מצב שהיא אפילו יותר מסקרנת

27 באוקטובר 2022

תגידו מה שתגידו על ריאן מרפי, אבל אף אחד לא יכול להאשים אותו בעצלנות: העונה ה-11 של "אמריקן הורור סטורי" (אף אחד לא קורא לזה "אימה אמריקאית", נכון?), אנתולוגיית האימה שלו היא עונת הטלוויזיה החמישית (וברצינות, יש מצב שטעינו בספירה. אולי יש עוד משהו) שהוא חתום עליה בצורה כזו או אחרת ב-2022: המדוברת ביותר היא כמובן "דאהמר" בנטפליקס (על חייו ופשעיו של הרוצח הסדרתי האמריקאי ג'פרי דאהמר), "The Watcher" החדשה בנטפליקס גם היא, וגם עונה של הספינאוף "אמריקן הורור סטוריז" (ברבים, להבדיל). וגם "911", סדרה נוספת שלו שפחות מדוברת בארץ. גם אם הוא עובד עם הרבה מאוד אנשים אחרים, אנחנו עדיין לא מבינים מתי הבנאדם הזה ישן.

כך או כך, העונה ה-11 של "אמריקן הורור סטורי", שבדיעבד סימנה את המהפך של מרפי לאימפריית תוכן של איש אחד וגם עשתה את עניין האנתולוגיה הטלוויזיונית עוד לפני "בלש אמיתי" כבר כאן, ועכשיו, חצי עונה פנימה אפשר לקבוע – מרפי מבשל שם משהו מעניין, וסצינת קלאבינג הגייז באייטיז הוא רקע מושלם לאסתטיקה הפסיכית של הסדרה.

העונה, שנקראת "NYC" ומתרחשת בקהילת הגייז של ניו יורק בשיא משבר האיידס בשנות ה-80 מרגישה בו זמנית כמו סיבוב שני בעולם של "דאהמר"… אבל גם לא. יכול להיות שהיא עוסקת ברוצח סדרתי ויכול להיות שברוח רפאים. ויש גם איזושהי עלילת משנה עם וירוס מסתורי (לא איידס), שעדיין לא לגמרי ברור לאן היא הולכת, אבל כנראה שזו הולכת להיות מטאפורה (כן על איידס).

מה שבטוח, עד כה העונה קצת יותר אווירתית, קצת פחות קיצונית וקצת יותר קרובה למותחן מאשר לאימה – והאמת היא שאנחנו די אוהבים את זה, בעיקר כי "NYC" יוצאת בקצב של שני פרקים לשבוע. נראה לנו אפילו שנאהב את זה אפילו יותר אם זה יגמר עם יותר רוצחים סדרתיים ופחות רוחות רפאים, אבל זה כבר לגמרי עניין של טעם אישי.

"American Horror Story: NYC", שני פרקים מדי שבוע בימי רביעי ב-FX (חמישי בדיסני פלוס ישראל)