מה רואים הלילה: נטפליקס שדרגה את אחת הסדרות הכי טובות שלה

הפוסט-אפוקליפסה הכי חמודה בכל היקומים האפשריים. "סוויט טות'" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
הפוסט-אפוקליפסה הכי חמודה בכל היקומים האפשריים. "סוויט טות'" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

העונה הראשונה של "Sweet Tooth" יצאה קצת באמצע הקורונה מדי, והייתה קצת אפלה מדי לצופים צעירים וקצת חמודה מדי לצופים מבוגרים. עכשיו הפוסט-אפוקליפסה פוסט-מגפה הכי מתוקה של הזמן הזה חוזרת לעונה שנייה מצוינת ויש לכם עוד הזדמנות להתאהב בה

בשלהי מגפת הקורונה הגיחה "Sweet Tooth" אל שרתי נטפליקס, והעולם עוד לא היה מוכן. היא מבוססת על קומיקס של ג'ף למיר שנושא את אותו שם, ובמרכזה עולם פוסט-אפוקליפטי שבו וירוס אכזרי מחסל את מרבית האנושות, כשבמקביל נולדים לפתע תינוקות עם כוחות על ומאפיינים פיזיים של חיות בר, מה שגורם כמובן למה שנשאר מהאנושות להחליט שהכל בגללם ולהפוך את הצייד שלהם לספורט עממי אהוב. זה היה פרמיס קצת אפל מדי עבור עולם שבדיוק החל לראות את האור שבקצה מנהרת המגפה, ולמרות שזכתה לביקורות חיוביות ולהצלחה סבירה מבחינת הצפייה בה היא קצת חמקה מתחת לרדאר, ואם אתם חובבי פנטזיה, אפוקליפסה, מד"ב, גיבורי על וסדרות שמיועדות לנוער אבל גם מבוגרים אוהבים, הנה עוד הזדמנות להתחבר אל הממתק החמוד הזה.

>> המהממות והמדממות: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה שלכם כרגע
>> מאי לוהט: 27 סדרות חדשות ששוות בדיקה החודש (ושוורצנגר אחד)
>> "סיטדל": הרבה כיף ואקשן מרהיב, אבל איפה ה-300 מיליון דולר?

לפחות על פי שני הפרקים הראשונים שלה, העונה השנייה של "Sweet Tooth" – שעלתה לשרתי נטפליקס בסופ"ש האחרון – עושה טוב יותר את כל מה שעשתה טוב בעונה הראשונה שלה. משהו בעלילה וביחסים שבין הדמויות התחדד וזוקק, ואם אהבתם קודם את הדמות הראשית, הילד הצעיר גאס (שהוא למעשה חצי-ילד-חצי-במבי שיוצא למסע חיפוש נוגע אחר אמא שלו כאילו היה מרקו, בגילומו של כריסטיאן קונברי החמוד מאוד), אתם הולכים להתמוסס מולו לחלוטין עכשיו כשהוא פוגש עוד ילדים היברידיים כמותו. גם נונסו אנוזי, השחקן הבריטי השחור גדל הגוף שמגלם שורד מתבודד המלווה את גאס בדרכים, משדרג את הדמות שלו מעבר לגראמפיות החמודה שאפיינה אותה בעונה הראשונה. במילים אחרות – כל מה שהיה חמוד נעשה חמוד עוד יותר.

"Sweet Tooth" מזכירה במידה מסוימת את "Station Eleven" המופלאה, גם היא סדרה פוסט-אפוקליפטית שמהדהדת את הקורונה, בעיקר באופן שבו מסמנת האפוקליפסה קאמבק אדיר של הטבע וחזרה של האנושות לאיזו פשטות כפרית ואנטי-טכנולוגית, למעט גם באד-גאיז שעדיין רוצים לשחק עם וירוסים או סתם להרוג את כולם. בניגוד לדיסטופיה המדכדכת שהתרגלנו לראות ביצירות פוסט-אפוקליפטיות, הילדים ההיברידים מסמנים איזו אוטופיה של התמזגות מחדש של האדם בטבע ומעניקים לסדרה רבדים מסוימים של מורכבות. זו אולי גם הבעיה שלה שמונעת ממנה להפוך ללהיט גלובלי: היא קצת מורכבת ואפלה מדי לנוער צעיר, וקצת חמודה ומזכירה-כל-מיני-דברים מדי עבור צופים מבוגרים. אבל בשבילנו היא בול ואם הגעתם עד כאן אז כנראה שגם בשבילכם.
>> "סוויט טות' 2 Sweet Tooth", שתי עונות, 16 פרקים, עכשיו בנטפליקס