געגועים לבורגרים חמים: 11 טיפים שיוזילו לכם את משלוחי האוכל
העלייה ביוקר המחייה פגעה גם בציפור נפשנו, שזה משלוחי אוכל שהתמכרנו אליהם במהלך הקורונה. ומכיוון שנהיה כל כך לא משתלם להזמין משלוח, היינו חייבם למצוא טריקים ותכסיסים שיעזרו לנו להימנע מהסיוט התל אביבי הכי גדול - להיאלץ להכין לעצמך משהו
בהינתן העובדה שאנחנו כבר שנה בתוך מלחמה ללא סיום צפוי, ועם שר אוצר שמאמין בכלכלת בעזרת השם, יוקר המחייה המאמיר לא מסתמן כמשבר חולף. משלוחי אוכל הם לא פעם הראשונים ללכת – הרי מדובר בפרווילגיה, לשבת בבית ושהאוכל יגיע מהמסעדה עד אליכם. מה אתם, מלכת אנגליה? בפועל, משלוחים הם דרך חיים תל אביבית, ואנחנו רוצים לשמור עליהם נגישים, במידה. אז נכון שזה כבר כמעט ולא משתלם להזמין משלוח, אבל יש כמה תרגילים שבמאמץ קל יחסית, יהפכו את המשלוח המבורגר שלכם לטיפה זול יותר, ואולי גם משתלם. אלו ?? טיפים להוזלת המשלוח.
>> בראנץ' השיכורים חוזר, כוכב מישלן שני לשף ישראלי ועוד חדשות אוכל
1. תתחילו להשוות
נכון להיום ישנם 3 אפליקציות משלוחים עיקריות – וולט, תן ביס ומשלוחה – ובלא מעט מסעדות, במיוחד בגדולות, מציעים משלוחים משלושתן, או לפחות משתיים. אוקינאווה, מרלן בורגר, בנדיקט, פוקי בול, סנדר, טנדורי, קפה טאיזו, סושי באזל ומסעדות נוספות מציעות תפריטים די זהים, אך לעיתים יש להן הבדלים קלים במחיר ומבצעים נקודתיים בהתאם לאפליקצייה. ולמרות שנחמד ליפול על מקרה בו וולט או תן ביס מוותרים על דמי המשלוח, לא פעם הדרך לחסוך כסף היא דווקא בעזרת צבירת הנקודות של משלוחה, שיוזילו את ההזמנה הבאה.
2. חפשו את הדילים
כמו בכל שרות שמכבד את עצמו, מבצעים והנחות צצים בכל זמן נתון, ועליכם הלקוחות לחפש אותם. בוולט תוכלו למצוא בתחתית המסך הראשי לשונית עם הדילים הכי חמים, שם תמצאו מסעדות/חנויות שמוותרות על דמי המשלוח, מעניקות הנחה מעל לסכום הזמנה מסוים או מציעות מנות בהנחה. גם בתן ביס ומשלוחה אין כמעט ביקור באפליקציה ללא הצעה להנחה, כך שתיזהרו מלסגור מהר מדי פופ-אפים ושימו לב שהדילים לא קבועים לרוב, לכן שווה תמיד להתעדכן.
3. הכל זה בטיימינג
הקבועים באפליקציות כבר מכירים את השעות החלשות יותר של המשלוחים, בין 11:00 ל-17:00, אז יופיעו מרבית ההנחות. לעיתים (תלוי תקופה) יש הנחות אפרטיפו בין 17:00 ל-19:00, או הנחות לייט נייט אחרי חצות. לא תמיד ההנחות יופיעו מחוץ לשעות הרלוונטיות, אז שווה להציץ בזמנים שונים ובמסעדות שונות כדי להכיר מה נוטה לקבל הוזלה לפי השעה.
4. תתכננו את ההזמנה מראש
כן, זה מבאס כי הזמנת אוכל היא לרוב ספונטנית, אבל תכנון מקדים יחסוך לכם שקלים חשובים. בחירה מתוכננת של המנות שתרצו להזמין תמנע מכם ליפול לפח הקינוחים (אוהו, כמה נפלנו) או פיתויים נוספים, ואם אתם מזמינים סדרתיים כמונו שנהגו להזמין מבחוץ לפחות 3-4 פעמים, אפשר להזמין שתי מנות ביחד, שיהיה במקרר למחר. כן, זה פחות עובד עם המבורגר ופחות כיף עם פיצה (למרות שפיצה קרה זה החיים), אבל מושלם למוקפץ או תבשילים, עוזר לדלג על המינימום הזמנה מבלי שהתפתיתם להזמין פחית שתייה.
5. אה, ואל תתפתו להזמנה על הדרך
השירות של וולט שמאפשר להזמין מצמד מקומות שונים אמנם חמוד ויעיל מאוד למי שצריך, אבל אל תתפתו להוסיף לעצמכם דבר מה שאתם לא צריכים רק כי יש שעון שסופר עכשיו 10 דק' אחורה, ואתם מתלבטים אם זה גרגרני מדי להזמין קינוח ממגזינו.
6. ביחד זה יותר שווה
הזמנות משותפות מחלקים בין כולם את עלות המשלוח, כך שזה יותר משתלם. עובדים במשרד? תשאלו את החברים. נמצאים בבית? אולי שווה להציע בקבוצה של הבניין. בטח יש עוד מישהו שמת לכנפיים של דיקסי.
7. תעקבו אחר הזמנים
שמעו, גם אנחנו לא מתים על להתווכח עם נציגי שירות, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו משלמים על שירות שלא תמיד עומד בזמנים, ובמקרה כזה יש לכם כל זכות לבקשה זיכוי על דמי המשלוח, או פיצוי להזמנה הבאה. בכל שלושת האפליקציות נותנים זמן משוער, ובואו נהיה לארג'ים ונגיד שאפשר לסלוח ל-20 דקות איחור מההערכה המקורית. אבל מעבר לזה כבר ממש לגיטימי לנתב את העצבים של הרעב לעבר חברת המשלוחים (אבל בחייאת, תהיו אדיבים ונחמדים לנציגים. הם לא אשמים, ולרוב זה עובד יותר טוב)
8. ובכלל, אל תתביישו לבקש פיצוי
אנחנו לא מדברים על סחטנות, אבל כן – אם נשפכה מנה בשקית, חסר רוטב או שפריט נשכח, אל תוותרו. נכון, ישנם צרות גדולות יותר, אבל שירותי המשלוחים גובים מאיתנו דמי תפעול, מינימום הזמנה, תוספת על עלות המנות, דמי משלוח, תוספת לדמי המשלוח לפי קילומטר, וזה עוד מבלי לחשב את הטיפ לשליח שאולי תוסיפו. אנחנו משלמים על השירות הרבה, אז לפחות שנקבל אותו במצב סביר.
9. ואם כבר, בואו נדבר על טיפ
על אף סלידתנו מתרבות הטיפים, אנחנו בעיקרון לא נגד טיפ לשליח. הם לא בדיוק המעמד שנהנה מההון שגובים מאיתנו שירותי המשלוחים, והם לא צריכים לסבול – אבל גם לכם צריך להיות גבולות. לא כל שליח חייב טיפ (במיוחד אם היה יחס מבאס), אפשר להסתפק ב-5 ש"ח למשלוחים קטנים או קצרים, או לוותר בכלל אם דמי המשלוח חוצים רף מסוים (אצלנו זה 20). אבל בחייאת, אם אתם משרד והזמנת כמות גדולה – תאספו טיפ. עבור רגעים כאלו הוא נולד.
10. השוו לשירות המשלוחים של המסעדה
ברור שרוב המסעדות פועלות דרך שירותי המשלוחים, אבל ישנם עוד כמה יחידות סגולה כגון דומינוס פיצה, מקדונלד'ס, מון סושי, ג'ירף, אגאדיר ורשתות נוספות המציעות, מלבד אופציה להזמין באפליקציות, גם שירות משלוחים מטעמם. בדרך כלל הוא גם יוצא יותר משתלם עוברכם, ובוודאי שזה משתלם גם למסעדה, שלא נדרשת לשלם עמלה נאה לאפליקציה. נכון, התרגלנו קצת לטראקר, אבל מפעם לפעם אפשר להצטרף לחווייה שהיא לחכות לדפיקה אקראית בדלת.
11. תתמודדו עם האמת
האמת היא שאנחנו מוציאים יותר מדי על משלוח, ואולי במקום לראות את זה טיפין טיפין, שווה לבקש מוולט לספר לכם כמה הוצאת באפליקציה עד כה. אם כמו במקרה שלנו אתם מגלים שזה חמש ספרות – ועוד ספרות גדולות – כנראה שתתנזרו לתקופה מהמשלוחים. לכל הפחות שבוע. נכון, זה לא יוזיל לכם משלוח, אבל זה ישפר לכם את החיים. לפחות עד שבשבוע הבא יהיה לכם שוב קרייב לפיצה לילה. יאללה, גם ככה קשה לחיות פה.