ערב מחאה ביפו: תגובה ערבית-יהודית הולמת למצעד הדגלים

העם דורש צדק דיורי. מפגינה ביפו, מאי 2021 (צילום: גטי אימג'ס)
העם דורש צדק דיורי. מפגינה ביפו, מאי 2021 (צילום: גטי אימג'ס)

בזמן שבירושלים ינסה מצעד הדגלים להבעיר את המזרח התיכון, אירוע מחאה במרכז היהודי-ערבי ביפו ידרוש את הסדרת מעמדם של הדיירים הערבים המוגנים בנכסי נפקדים. ירימו: סיסטם עאלי, אמל מורקוס ומירה עווד

היום (ראשון, 29.5), לציון שנה לאירועי מאי 2021 ובתגובה למצעד הדגלים והשנאה בירושלים, יתקיים ביפו הפנינג מחאתי יהודי-ערבי בקריאה להפסקת הוצאת צווי פינוי לכאלף משפחות, מרביתן ערביות, המתגוררות כבר עשורים במעמד של דייר מוגן בדירות נכסי נפקדים. דרישתם המרכזית של המפגינים באירוע המחאה היא ביצוע תוכנית ממשלתית-עירונית בת השגה להסדרת הבעלות על נכסים ביפו.

האירוע יתקיים בגן טולוז, סמוך למרכז הערבי-יהודי ביפו, בין השעות 16:00-19:30. בין השאר יופעו באירוע אחינועם ניני, גיל דור, מירה עווד, סיסטם עאלי ואמל מורקוס. מלבד ההופעות יתקיימו גם מופעי רחוב וסדנאות לילדים בנושא הזכות לדיור.

חיילי מג"ב שוב יקבעו מה יהיה בתל אביב? המהומות ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)
חיילי מג"ב שוב יקבעו מה יהיה בתל אביב? המהומות ביפו, אפריל 2021 (צילום: אחמד ג'רבלי\AFP\גטי אימג'ס)

הארוע נועד להפגין סולידריות יהודית ערבית, להעלות מודעות ציבורית למצוקת המשפחות ולהפעיל לחץ לקבלת העיקרון שהציע ראש העיר ת"א-יפו, רון חולדאי, לפי תוענק לתושבים אפשרות לרכוש את הבתים בם הם מתגוררים בהנחה גדולה, כאשר העירייה תסייע בסבסוד בעזרת קרן עירונית ייעודית לנושא.

בימים אלה צפויות להתפרסם המלצות ועדה ממשלתית שמונתה להכין תוכנית להסדרת הזכויות של דיירי נכסי נפקדים, שתכריע בנוגע לגורל המשפחות. הדיירים חוששים שההמלצות לא יהלמו את המצב הייחודי ביפו, ודורשים שהתוכנית להסדרת הבעלות של הדיירים ביפו תאמץ את המתווה הייחודי לעיר, כפי שהוצע במחקר של מרכז הגר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

>> לפרטים נוספים הקליקו כאן. אירוע המחאה מאורגן על ידי כולנא יאפא, זזים קהילה פועלת, התיאטרון היהודי ערבי ביפו, תיאטרון אל סראייה אלרביטה- אגודת ערביי יפו, אנחנו העיר, סדאקה רעות, ערוס אלבחר, דנטל-נשות יפו, בית בנימיני לקרמיקה עכשווית, עמותת האמנים היהודית ערבית -יפו בוחרת בחיים והקרן החדשה לישראל.