נחשפה תוכנית התחבורה של מירי רגב: להחריב את תל אביב

במקום שאליו אנחנו נוסעים לא צריך כבישים. מירי רגב והקרוואן (צילום: ליטל פרי)
במקום שאליו אנחנו נוסעים לא צריך כבישים. מירי רגב והקרוואן (צילום: ליטל פרי)

מירי רגב רוצה להצליח היכן שנסראללה וסדאם חוסיין נכשלו: תקיעת פרויקט המטרו, ביטול פרויקט הנת"צים ושאר הצהרות הכוונות שלה יובילו לאסון תחבורתי בגוש דן ויחסלו את תל אביב כמרכז העסקים הראשי של ישראל. ממשלה אחראית לא הייתה מאפשרת לה לקשקש כך, אבל איפה ראיתם פה ממשלה אחראית?

3 בינואר 2023

את מה שלא הצליחו לעשות חסן נסראללה וסדאם חוסיין, תנסה לעשות מירי רגב. הצהרותיה של שרת התחבורה עם כניסתה לתפקיד, ובראשן כוונתה לבטל את תוכנית הנת"צים לתעדוף תחבורה ציבורית בכבישים, לעצור פרויקטים של שבילי אופניים ו"לבחון מחדש" (כלומר, לתקוע חזק) את תוכנית רכבת המטרו של גוש דן, יובילו אם ימומשו לחורבן מוחלט של תל אביב והערים הסובבות אותה במרחב המטרופוליני ולתקיעתו של מרכז העסקים הראשי של ישראל בפקק תנועה נצחי במימדים בנגקוקיים.

יכול להיות שלא צריך להתרגש. יכול להיות שרגב, כמו תמיד, היא פשוט השרה לענייני תקיעת אצבע בעין של הציבור הליברלי ושהיא זיהתה בחושיה המחודדים כיצד אפשר לחולל מקסימום תקיעת אצבע בעין במינימום זמן גם בתחום התחבורה. הזיכרון הקולקטיבי הפגום נוטה לדמיין שרגב היא כולה רעש וצלצולים עם אפס יכולות ביצוע, אבל את הנזקים שחוללה בניהול רשלני של משרד התרבות מנסים לתקן שם עד היום, הקדנציה הקצרה הקודמת שלה כשרת תחבורה גרמה לאנשי המקצוע במשרד כאבי ראש עזים מרוב שהטיחו אותו בשולחן בייאוש, והמחשבה על מה שיכולות ההרס והניהול הכושל שלה עשויות לתרום למצב החירום התחבורתי בתל אביב – צריכה לעורר אימה גדולה בליבו של כל ישראלי.

צריך לומר לפני הכל: חיסול פרויקט הנת"צים יהיה מכת מוות לתחבורה הציבורית בעיר ובגוש דן כולו. זאת הזיה. זה טרלול רגרסיבי. טרלול רגבסיבי. נתיבי תחבורה ציבורית יעודיים הם הדרך הנכונה והזולה לשפר את השירות שמעניקות חברות האוטובוסים לנוסעיהן, וכשהם עובדים כמו שצריך הם חוסכים לנוסעי התחב"צ 20 דקות של עמידה בפקקים ויותר. אין מצב שמירי רגב לא מטרילה את #פידתחבורה בטוויטר כשהיא אומרת "אצלי לא יהיו נת"צים ריקים בזמן שאנשים עומדים בפקק ליד". והרי "נת"צ ריק" הוא נת"צ שעובד היטב ופנוי לתחבורה ציבורית מהירה. היו כבר מי שחישבו ומצאו שבנת"צ כביש 1 חולפת בשעה כמות כפולה של נוסעים מזו שעומדת בפקק ברכבים פרטיים במסלול שלידם. זה חישוב נחמד, אבל לא באים עם עובדות ביד לקרב היאבקות בבוץ.

מופרכת עוד יותר הייתה הצהרתה לגבי המטרו: תוכנית המטרו, פרויקט התחבורה הציבורית הגדול בישראל, אמורה לרשת ברכבת תחתית את כל קצוות גוש דן עד לשנת 2037 (ואם להיות ריאליים, משהו כמו 2040 במקרה הטוב). התוכנית הזאת היא חלק מההסכם הקואליציוני ועברה דרך ממשלות רבות מספור. משרד האוצר חישב את הנזק שייגרם לכלכלת המדינה אם לא יוקם המטרו והוא נאמד בכל כך הרבה מיליארדים שלמי בכלל יש כוח לנופף בעובדות. ללא מערכת היסע ציבורית להמונים יהפוך גוש דן כולו בעשור הבא לאזור אסון תחבורתי שיגרום לפקקים הנוכחיים להיראות כמו מרוץ גראנד פרי. קשה לדמיין ממשלה אחראית מאפשרת לרגב לתקוע את הפרויקט הקריטי הזה, אבל כרגע קשה לדמיין ממשלה אחראית באופן כללי.

מיותר לנסות ולהסביר לרגב עד כמה אווילית ומסוכנת לישראל המדיניות המתוכננת שלה, מיותר להביא עובדות וצילומי "פורנו נת"צים" מטוויטר שמדגימים את היעילות המדהימה שלהם, ומיותר לתהות איזה אינטרסים מייצגת רגב כשהיא עולה על בריקדות למען הרכב הפרטי בשירות יבואני הרכב וחברות הדלק. נגד מדיניות שמשמעותה להחריב את תל אביב וגוש דן באמצעות ערימה של מכוניות, אפשר רק לצאת למלחמה חסרת פשרות. גם אם זה רק ניסוי כלים שנועד לבחון אם רגב בכושר טוב מבחינת יכולתה להטריל כל אדם שפוי עם השטויות הבלתי נתפסות שיוצאות לה מהפה, מדובר בהצהרת כוונות של מי שבאה לעבוד נגד האינטרס הציבורי הרחב ונגד האינטרס של מדינת ישראל כולה. ככה זה בממשלה אנטי-ישראלית. מול זה אנחנו עומדים.