דיוקן נוגע ללב על משפחה שמתמודדת עם החיים

אחד הדברים היפים בסרטם של האחים היימן הוא האופן שבו הרושם הראשוני שלנו לגבי הדמויות משתנה ומעמיק כשאנחנו מקבלים הזדמנות להכירם יותר מקרוב

מתוך "מי יאהב אותי עכשיו"
מתוך "מי יאהב אותי עכשיו"
7 באפריל 2016

כשסרט תיעודי מספק לעצמו את הפסקול המוזיקלי יש לו יתרון מובנה. “מי יאהב אותי עכשיו?", שגיבורו חבר במקהלת הגברים הגאים של לונדון, הוא מין מחזמר נוגה על בחור שמצא עצמו תלוש בין ישראל ללונדון, ובין המשפחה המנוכרת שהשאיר מאחור לקהילה החלופית שאימצה אותו. הסרט מספר על סער מעוז, בן בכור למשפחה מהקיבוץ הדתי שדה אליהו בעמק בית שאן, שעזב את הקיבוץ לפני כ־20 שנה ומצא בלונדון שותף לחיים. הוא האמין שזה לכל החיים. אחרי שהזוגיות התפרקה, סער הטביע את יגונו בדרכים המקובלות וגילה שהוא נשא HIV.

הוריו וששת אחיו ואחיותיו בארץ, שהתקשו לקבל אותו כהומו, מתקשים עוד יותר לקבלו כאדם חסר אחריות שמבחינתם נושא איום על ילדיהם. המפגש הראשון של הצופים עם בני המשפחה הוא מנקודת המבט הפגועה של סער, שמתחפר בתחושת הדחייה, עד שאמו האוהבת והדואבת ואחר כך אביו הנוקשה, שהוא קורא לו “הגנרל", באים לבקרו בלונדון. אחד הדברים היפים בסרטם של האחים תומר וברק היימן (“מיסטר גאגא") הוא האופן שבו הרושם הראשוני שלנו לגבי הדמויות משתנה ומעמיק כשאנחנו מקבלים הזדמנות להכירם יותר מקרוב, וגם הדמויות עצמן עוברות תהליכים של הכרה ושינוי. לא פשוט לאנשים דתיים וציונים מסורים לחבק את הבחירות של סער, שהם אינם מכירים אותו כטיפוס נוח במיוחד לבריות.

אבל הסרט – שהוא בעצם הרחבה של פרק מתוך הסדרה התיעודית “משפחות" ששודרה בערוץ 8 – קשוב לכולם, ובהדרגה הוא צובר הד רגשי. שירי המקהלה בת 200 החברים המלווים אותו תורמים לקומוניקטיביות המיידית שלו עם הצופים.

השורה התחתונה: דיוקן נוגע ללב של משפחה אוהבת ומתמודדת למרות הכל.