הדרום שייך לצעירים: העירייה תגדיל את מספר מלגות דיור לסטודנטים

בצל משבר הקורונה והחשש מעזיבה המונית של צעירים את העיר, מוסיפה עיריית תל אביב-יפו 250 מלגות דיור לסטודנטים בשכונות הדרום. כמחצית מהסטודנטים בעיר פוטרו מעבודתם ואינם זכאים לדמי אבטלה

כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
כמו משהו מהגליל. קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

הקרב על הצעירים בתל אביב בעיצומו, כשבצל משבר הקורונה המתמשך גוברים החששות מעזיבה המונית של העיר בקרב סטודנטים ואכלוסיות צעירות לא אמידות אחרות. עיריית תל אביב-יפו כבר הכניסה לפעולה מספר יוזמות סיוע לאוכלוסיה מתחת לגיל 35 שמנסה לשרוד את המשבר, ועכשיו מצטרפת למאמץ גם סוגיית הדיור הכאובה.

מזה כעשור מפעילה העירייה את פרויקט מלגות הסיוע לסטודנטים המתגוררים בשכונות הדרום וביפו, במטרה לחזק אותן עם אוכלוסייה צעירה. עכשיו, עם התעצמות המשבר, קיבלה מועצת העיר החלטה להרחיב את הפרויקט ולהעניק מלגות דיור וסיוע ל-250 סטודנטים נוספים ובתנאי שהם מתגוררים בשכונת התקווה, נווה שאנן, שכונת שפירא, שכונות יפו, נווה עופר ושכונת עזרא.

מלגות הדיור עומדות על כעשרת אלפים שקל בשנה, כאשר כחלק מהפרויקט וכתנאי לקבלת חלק מהמלגות נדרשים הסטודנטים להחזיר לקהילה עשרות שעות פעילות קהילתית וחינוכית בשכונה. המלגה מיועדת לסטודנטים הלומדים באוניברסיטת תל-אביב ובמכללה האקדמית תל-אביב-יפו בלבד. מסקר שערכה אגודת הסטודנטים עלה כי כמעט חצי מהסטודנטים בעיר פוטרו או הוצאו לחל"ת ו-45 אחוז מהם כלל לא זכאים לדמי אבטלה, נותרים ללא רשת ביטחון ונאלצים לחזור לבית הוריהם בערים המרוחקות ממוסד הלימודים.

"פרויקט המלגות הוא חלק חשוב במכלול הפעולות של העירייה לקדם פתרונות דיור בהישג יד בעיר באמצעות סיוע לאוכלוסיית הסטודנטים", אמר ראש העיר רון חולדאי, "בייחוד אלו המתגוררים בדרום העיר וביפו ובעיקר בתקופה קשה זו. יתרונה של היוזמה הוא החיבור בין קידום המעורבות החברתית והקהילתית של הסטודנטים בחיי השכונות לבין הרצון של הצעירים לגור, ללמוד ולחיות בעיר". בנוסף, מממשיכה העירייה להציע מלגות לסטודנטים אשר מתגוררים בדרום העיר וביפו מעל לשנתיים וכן לאלו שנולדו וגדלו בשכונות אלה (מלגת שכונות בהיקף של עד 5,000 שקלים ל-200 סטודנטים המתגוררים בדרום העיר יותר משנתיים, ומלגת המאה העירונית, עד עשרת אלפים שקלים בשנה, לכמאה סטודנטים שנולדו וגדלו בדרום העיר).

כל הפרטים על המלגות ואופן הגשת הבקשות כאן.