המסיבה היחידה בעיר: הלילה של תל אביב עובר לטלוויזיה

די.ג'יי ג'ניה טרסול על גג ההייקו (צילום: Midnight TV)
די.ג'יי ג'ניה טרסול על גג ההייקו (צילום: Midnight TV)

מסיבת העצמאות שתשודר כל הלילה ברשת 13 תביא אל המסך כמה מהדי.ג'ייאים האהובים בעיר בהפקה עתירת מעוף ורחפנים. הוגה הפורמט, רונן מיילי: "אני בהתרגשות שיא, כמו במסיבה הראשונה שעשיתי"

28 באפריל 2020

נתחיל בעובדות העצובות: חיי הלילה של תל אביב לא יתאוששו כל כך מהר ממשבר הקורונה. בעלי המועדונים והברים כבר מחרחרים על השקלים האחרונים שלהם ויעבור כנראה עוד זמן לא קצר עד שיפתחו שוב את הקופות. הדי.ג'ייאים עברו לפייסבוק לייב אבל יתקשו למצוא שם פרנסה. הקיץ הזה היה אמור להיות היסטורי בכל הקשור להתפוצצותם של פסטיבלי הטכנו וההאוס בישראל, עשרות אלפי כרטיסים כבר נמכרו, ובבת אחת הכל נמחק כלא היה. קלאברים עגומי מבע רוקדים בבתיהם בייאוש עם דמעות בעיניים. מועדוני תל אביב יהיו שקטים וריקים גם הערב, ערב יום העצמאות, שבדרך כלל מוציא את כל גוש דן להתקרחן פה בעיר. אבל רונן מיילי, שהוכתר זה מכבר כמלך הלילה בעיר, לא עצוב בכלל.

כי אם תפתחו את הטלוויזיה בחצות, כמו שמיילי מתכנן, יקרה דבר נפלא ולמשך שש שעות תוכלו לדמיין שחיי הלילה של תל אביב עדיין קיימים. מסיבת העצמאות שתשודר לאורך הלילה ברשת 13 היא תוצר של יוזמה שהגו מיילי ו-MusicTLV וגיא בסר מ-Live Nation יחד עם בית התוכן Peach, במשדר שבו יקרחנו אתכם ואתכן די.ג'ייאים מרימים ומובילים כמו גיא גרבר, מגית קקון, רד אקסס, ג'ניה טרסול, ויני ויצ'י, גיא מנצור ועוד.

רד אקסס שוברים את הבוילר רום. הלילה במסיבת העצמאות של רשת 13:

את הלילה ינחו מרינה מקסימיליאן ומיילי עצמו, והאתגר הגדול שלקחו על עצמם הוא יצירת אינטראקציה עם הצופים שרוקדים בבית בלייב ושילוב מלא שלהם בחוויה הכוללת: במקביל לשידור המסיבה יוכלו הצופים להופיע על גבי המסך תוך כדי השידור החי באמצעות אפליקציה של חברת הטכנולוגיה screenz (להורדה לחצו כאן). בקיצור, כמו מסיבת זום רק עם סאונד טוב, הפקה מושקעת, צילומי רחפנים, עריכה מוקפדת וקצת פחות מתחושת העולב-בטרנינג שמאפיינת את אירועי הלייב של העת הזאת.

מיילי עצמו, יו"ר איגוד בעלי המועדונים והברים כבר עשור וכפי הנראה האיש היחיד שעדיין אפשר להדביק לו את התואר "מלך חיי הלילה" בלי לגרום מבוכה לכל הצדדים, היה אמור לבלות את הערב בהכנות אחרונות למסיבת ענק בפארק עם די.ג'יי סולומון ו-25 אלף חוגגים שרכשו כרטיסים כבר לפני חודשיים. אבל לקורונה היו תוכניות אחרות. הזדמנות טובה לשאול מה שלומו ומהם שלום הלילה.

אז מה שלומך? 

"אני בסדר. בסדר. מציאות מוזרה, לא?"

מציאות לא פשוטה. הסצינה של חיי הלילה תשרוד את זה?

"אתה לא מבין אחי, היינו אמורים למכור עשרות אלפי כרטיסים הקיץ לפסטיבלים. היינו לקראת קיץ מטורף. כבר תכננו הכל, לוקיישנים חדשים, חופים. בשנה שעברה נשמתי כדי שנוכל להתפוצץ – ובאאאם! – לקחו לנו את כל החלומות. ההרגשה המרכזית שלי היא אכזבה".

ולחשוב שהוא היה אמור לחגוג הלילה עם 25 אלף איש ודי.ג'יי סולומון אחד. רונן מיילי (צילום: עומרי לוי)
ולחשוב שהוא היה אמור לחגוג הלילה עם 25 אלף איש ודי.ג'יי סולומון אחד. רונן מיילי (צילום: עומרי לוי)

מילא פסטיבלים, אפילו במיני-קלאב עם 200 איש לא נוכל לרקוד כל כך מהר.

"אף אחד לא יודע מה יהיה ביום שאחרי. כן יהיו מסיבות? לא יהיו מסיבות? בכל מקרה תהיה פוביה. במלחמה יש את הרגע שבו הכל נגמר ואפשר לחזור לחיים, אבל בסיפור של הקורונה הפוביה תישאר איתנו הרבה זמן, בטח אם תהיה כצפוי עוד התפרצות".

אז הלילה מת?

"זה לא יהיה כזה שחור ולבן. עולם הלילה עוקב באדיקות אחרי עולם הספורט. דינו של עולם הספורט יהיה בהמשך דינם של חיי הלילה. אז יתקינו שערים שמודדים חום בהדמייה תרמית, כמו בשדה התעופה, ויהיו הגבלות. זה יתחיל ב-200 איש ואז 500 איש ואז אלפיים איש. אבל זה לא יהיה אותו הדבר. אנחנו לא נחזור. מי שמשתמש בכלים שהיו לו לפני הקורונה לא יצליח לצערי ויגלה שהוא חייב לרכוש כלים חדשים, לסגל לעצמו חשיבה חדשה. לאנשים אין כסף יותר, הולך להיות פה מיתון קשה".

טרגדיה.

"כן, אבל זה מביא איתו הזדמנויות אחרות. כשאתה באמת מצליח להתנתק מדרך המחשבה הרגילה שלך ואומר לעצמך 'כל החוקים שהכרתי קודם מ-בו-ט-לים', זו הזדמנות להתחיל מההתחלה. אתה מתחיל לחשוב עם עצמך, להגדיר חוקים מחדש".

גיא גרבר מפרק את Palais De Tokyo בפאריז. הערב במסיבת העצמאות ברשת 13:

וכך נולדה מסיבת הטלוויזיה הגדולה בתולדות ישראל?

"עברנו עם זה תהליך. כשהתחיל המשבר קלטתי והפנמתי מהר מאוד לאן זה הולך, מזערתי נזקים ובאמצע מרץ הבנתי שצריך לנסות לעשות את זה אונליין. רצינו להושיב קבוצת מתכנתים שיבנו לנו פלטפורמה למסיבות אונליין בתשלום סמלי, יורו אחד כדי לראות את די.ג'יי סולומון הגדול מנגן לייב ביום העצמאות, למשל. שווה, לא?"

כן.

"אז התחלנו לעבוד על זה והשקענו. בעשרה ימים הראשונים של הקורונה כולם עשו לייבים. ראיתי איזה 40 לייבים, מהופעות רוק ועד טומורולנד. ראיתי שאף אחד לא עושה את זה טוב. חסר לי משהו. החוויית משתמש לא מחזיקה אותך. אמרנו, טוב, משהו פה לא יושב. ואז באה לנו התובנה שאנחנו צריכים להביא את המסיבה אל המסך הגדול. כאן התחיל האתגר. רשת 13 התלהבו, נתנו לנו אור ירוק, ואז המשימה הייתה לשלב לתוך השידור את הקהל. הבאנו את חברת Screenz שהטכנולוגיה שלה מככבת ב"כוכב הבא", ומהאפליקציה שלה אתה יכול להעלות קומנטים, תמונות וסטוריז ובמהלך השידור נשלב אותם לייב. יש סגר, אתה תקוע בבית, אנשים מתים להרגיש טיפה את יום העצמאות. זה בטלוויזיה, זה חינם וזאת חוויה שתעטוף אותך במסיבה".

אבל איך תשחזר את אווירת המסיבה באולפן טלוויזה בלי קהל?

"זהו, הרעיון היה להוציא את הצופה בבית למסע, אנחנו לא יכולים להכניס אותו לאולפן. יצאנו להפקה ולקחנו את ההייקו, שזה גג מדהים בתל אביב שצופה על כל העיר, לתת קצת תחושה כמו בסטים של Cercle, שוטים פתוחים ומרוחים, רחפנים שמתעדים את הלוקיישנים בעיר בשידור חי. נכניס פנימה גם את הגעגוע למסיבה טובה עם קטעי וידיאו שצילמנו בפסטיבלים של השנה האחרונה, כדי לתת כמה שיותר תחושה של הדבר האמיתי. ולא פחות חשוב: תאורה וסאונד באיכות הכי גבוהה. בכל הלייבים ברשת הסאונד באיכות מאוד ירודה, אתה לא יכול להגיש סט בזום. אלה דברים שלא רצינו להתפשר עליהם".

מקור ההשראה: הסטים של Cercle (ובמקרה הזה, האחים מרטינז על גג העולם בסינגפור):

אתה נשמע נלהב מאוד לקראת השידור הלילה.

"הניסוי החברתי הזה מדליק אותי. לא היה כזה שידור בעולם. עשרות אלפי אנשים ירקדו מול אותו מסך טלוויזיה, זו תהיה חוויה טלוויזיונית שרק משוגעים כמונו מהלילה יכולים להרים תוך שבועיים. המפיקים בטלוויזיה אמרו לנו 'תקשיבו, אתם חיות, אנחנו לא מבינים איך אתם עושים את זה'. אנחנו נותנים את הנשמה להפקה הזאת לא כי היא עושה כסף – בינינו זה הפסדי – אבל זה משהו שיגדיר מחדש את התקופה ואת חיי הלילה ואולי זה גם ייצא לעולם. אנחנו מאמינים שזה פורמט פשוט שיכול לעבוד בחו"ל. אני בהתרגשות שיא, כמו במסיבה הראשונה שעשיתי".

ואתה תנחה את הערב יחד עם מרינה מקסימיליאן. נהיית טאלנט?

"עזוב אותי, מרינה נבחרה להנחות קודם כל כי היא דמות שמחה וחיובית ומסיבתית, היא יודעת להרים, היא באמת קלאסה. היא מחוברת לעולם של הלילה, זה היופי. היא מכירה את השמות של הדי.ג'ייאים, היא מכירה את הביט, היא עשתה טראקים יפים עם ויני ויצ'י ועם דארוויש, היא גם תבצע טראק לייב בהפתעה. יש איתה חיבור יפה. רשת נותנים לנו חופש פעולה שלא היינו מקבלים בשום סיטואציה אחרת. לא הייתי מקבל את רצועת הלילה של יום העצמאות ברשת 13 אם לא היה קורונה. גם לא הייתי רוצה. כי בכל קונסטלציה אחרת הייתי מאוד עסוק. יש לי את הפארק על הראש. אבל עכשיו אין".