חדשות האוכל

רחוב שינקין מתעורר? ארבעה מעוזי אוכל חדשים מסמנים שכן

הקצביה החדשה של ישראל אהרוני, השוקולטיירי של אלי טראב, הקפיטריה של שפית מיכל אפשטיין וגם מרקייה אחת: כל החדשות החמות מרחוב שינקין (זוכרים שהיה רחוב כזה?)

אהרוני עם בשר. הקצביה בשינקין (צילום: שרון בן-דוד)
אהרוני עם בשר. הקצביה בשינקין (צילום: שרון בן-דוד)
18 בנובמבר 2019

מרקיית רגע חם

חברו את החורף המבושש (שבסוף בטוח יגיע) עם טבעונות ומה קיבלתם? רגע חם, מרקייה טבעונית חדשה. בעלי קפה רגע אלעד דוד, שרונה קרני-כהן ודוד שטרית מביאים את המרקים, ומיקי מוטס, יוצר הספר 'מטבח פשוט שמח', מביא מיתוג שכולו איורי ירקות וקטניות מחייכים. בכל יום מכינים ברגע חם שבעה סוגי מרקים. בשביעייה הפותחת נצפו מרק אדמה עם ארטישוק ירושלמי וקשיו, מרק ארבעה סוגי פטריות, מרק כתום ומרקי עדשים, כרובית ובצל (27-39 ש"ח). עם המרק מוגשים לחמים מיוחדים לבחירה, קרוטונים מתובלים ואורז, שהופך את המנה לארוחה משביעה. "לקחנו חלל ליד בית הקפה והתחלנו לעשות דרך בטבעונות. אנחנו מתכננים להתחיל ממרקים בחוויה שמתאימה לילדים ולמבוגרים", מסביר דוד. חוץ ממרק (בטייק אוויי, בהזמנה הביתה דרך וולט או בישיבה בקפה רגע הצמוד) אפשר לקנות במקום ספרים, פוסטרים ומוצרי נייר ממותגים של Simple Happy Kitchen.

שינקין 57 תל אביב, 054-4953455 

המרקיה הטבעונית שמגיעה לכם. רגע חם בשינקין (צילום: ירדן סלע)
המרקיה הטבעונית שמגיעה לכם. רגע חם בשינקין (צילום: ירדן סלע)

EATS

סניף חדש לקפיטריה של השפית מיכל אפשטיין נפתח מול גינת שינקין בחזית מלון הבוטיק Sam & Blondie (שגם הוא חדש מהניילונים). הקונספט נותר כשהיה כי סוס מנצח לא מחליפים: ויטרינת תבשילים מעוררי תיאבון, כריכים ומאפים מתוקים ומלוחים, כשהכל משדר בריאות. מנת הדגל היא הלאנצ'בוקס, קופסה שלתוכה אפשר להכניס 3-6 בחירות מהוויטרינה. הערבוב והטעמים שנוגעים אלה באלה יוצרים סינרגיה שהופכת את האוכל לעוד יותר טעים. התפריט זהה לזה שתפגשו בסניף בשדרות בן גוריון והוא מתבסס בעיקר על ירקות עונתיים, למשל ברוקולי חלוט בשום, צ'ילי ושמן זית; כרובית בתיבול הודי עם יוגורט ושקדים; דלעת עם אורז רגיל ואורז בר, צ'ילי וכוסברה וכרוב שלוש שעות בתנור ברוטב קיסר ופרמז'ן. מי שחייב פחמימות יכול להתפנק בכריך או במאפה (24-44 ש"ח) ולקינוחים כדאי לשמור מקום בבטן, במיוחד לעוגת גזר הכי שווה בעיר. 

שינקין 20 תל אביב, 03-5594486

גרה בלאנצ'בוקס. קפיטריית Eats בשינקין (צילום: דור שרון)
גרה בלאנצ'בוקס. קפיטריית Eats בשינקין (צילום: דור שרון)

קרדינל 

סניף שינקינאי חדש לשוקולד הארטיזנלי קרדינל מאבן גבירול. השוקולטייר אלי טראב מייצר בעבודת יד מדוקדקת כ-40 סוגי פרלינים בטעמים מיוחדים, למשל פרלין דובדבן, מרציפן אמרטו, חמאה מלוחה ופרלין ושמן זית ליים (5 ש"ח ליחידה, מארזים מ-68 ש"ח), אבקת שוקולטה מריר ומריר תפוז ובחורף גם מרשמלו. מבין הטבליות כדאי לשים לב לשוקולד מריר עם גלעיני זיתים צעירים שעברו בישול, קירמול וטיגון, מוצר שלא תמצאו באף מקום אחר. לילדים מייצרים כאן כפיות שוקולד ושוקולד בצורת דינוזאור, ולטבעונים ממתין ליין שוקולדים בטעמי פטל, פסיפלורה, פיסטוק, אגוזים, שקדים ואף טבלת שוקולד לבן עם שקדים ולימון מבוססת שקדים. במרכז ניצב שולחן טימפרור פרונטלי שמאפשר לעקוב ממש מקרוב אחרי התהליך, והריח ממכר כמו בכבש ה-16.

שינקין 27 תל אביב, 03-7723838

בגלגול הבא אנחנו רוצים להיות פרלין חמאה מלוחה. קרדינל בשינקין (צילום: טלי טראב)
בגלגול הבא אנחנו רוצים להיות פרלין חמאה מלוחה. קרדינל בשינקין (צילום: טלי טראב)

קצביה בשינקין

כשנגיע לגיל של אהרוני אנחנו רוצים להיות כמותו ולדחוס ביממה מה שלאחרים לוקח שבוע. בין מאסטר שף לאהרוני וגידי לרשת הירו, ולאחר שזיהה חוסר בקצביה ליד הבית, פתח השף שלא נח לרגע יחד עם בנו אורי קצביה-מעדניה בשינקין. אפשר לזהות בקלות את המקום לפי מתכון לפסטה בולונז שכתוב על החלון באותיות לבנות, ולפי ויטרינה סקסית ובה נתחים מבקר מקומי בלבד: אונטריב, אסאדו, סינטה, אנטריקוט, שקדי עגל, פילה ובקר טחון (69-259 ש"ח לקילו). מקרר נפרד מוקדש לעופות, ובמקרר יישון פינתי נחים סטייקים אימתניים. כל מה שצריך להשלמת הבישול נמצא מסביב: יין, תבלינים, שימורים, חמוצים וספרי בישול של המאסטר שנמצא בחנות כמעט כל יום, נותן טיפים ומתמסר לסלפי.

שינקין 56 תל אביב, 03-5455656

מאסטרו אהרוני, עכשיו במהדורה איטליזית. הקצביה בשינקין (צילום: שרון בן-דוד)
מאסטרו אהרוני, עכשיו במהדורה איטליזית. הקצביה בשינקין (צילום: שרון בן-דוד)