מרימים את השאלטר: אמנים ובעלי חנויות מתאחדים במתחם בזל

ביום חמישי ושישי הבא (3-4.12) יגיעו כחמישים אמנים להרים את מתחם בזל על חנויותיו ומרחביו הציבוריים עם מוזיקה, מחול והרבה אמנות. יהיה תרבותי

הופה הופה פה זה די אירופה. מתוך "ניצחון השמש העולה" של דניאלה מרוז, השבוע ב"מרימים את השאלטר"
הופה הופה פה זה די אירופה. מתוך "ניצחון השמש העולה" של דניאלה מרוז, השבוע ב"מרימים את השאלטר"
22 בנובמבר 2020

שלושה חודשים אחרי אירועי "מרימים את השאלטר" בגן החשמל, משחזרת עיריית תל אביב-יפו את הטריק המוצלח והפעם במתחם בזל. האירוע משלב בין אמנים לעסקים קטנים ברחוב, ובמהלך החמשוש הבא (3-4.12) יציגו שם כחמישים אמנים מיזמי מוזיקה, תערוכות ומיצגי אמנות בחנויות ובמרחב הציבורי.

בין הפרויקטים שיוצגו במהלך האיוונט (שפתוח לקהל חינם כמובן) אפשר למצוא את הסיקוול לפרויקט המתנות הנהדר של דפנה טלמון שיתפרש על פני חמש חנויות ובתי קפה בהם תניח האמנית חפצים ארוזים בנייר אריזה אחיד המדמה מתנה. החפצים נאספו בשיתוף המרכז הקהילתי מגיד והמבקרים באירוע מוזמנים לקחת לעצמם מתנה.

כשאנחנו יוצאים מזה אנחנו קונים מתנות לכולם. ליאת קול מ"קפה ליאתי" ודפנה טלמון (צילום: אילן ספרא)
כשאנחנו יוצאים מזה אנחנו קונים מתנות לכולם. ליאת קול מ"קפה ליאתי" ודפנה טלמון (צילום: אילן ספרא)

אטרקציות נוספות צפויות להיות מופע המחול 'עבודה חיונית', בו תציג התכנית להכשרת רקדנים – ביכורי העיתים בשיתוף מרכז סוזן דלל את עבודתו של הכוריאוגרף מור שני לצליל אסיד עראב המקפיצים; מעיין מוזס שתשתלט על חנות הגלידה "וניליה" עם עבודת סאונד העוסקת בחוויות ילדות; קונצרט קלאסי אחד על אחד יאפשר למבקרים לחוות ביחידות מופע מוזיקה בצורה חד פעמית וסיורי אמנות עם האמנית ליאור שור בתערוכה (הכל בהרשמה דרך דיגיתל)

אירועי "מרימים את השאלטר ברחוב בזל" (אוצרת: טל מנור) הוא חלק מעונת תרבות חורפית שמפיקה ומממנת עיריית תל אביב-יפו תחת הכותרת "תל אביב-יפו לא מפסיקה", עם מאות אירועי תרבות, בידור ופנאי במרחב הציבורי ובקפסולות קטנות שמספקים פרנסה למאות אמנים ואלטרנטיבה תרבותית לרבבות תושבים, על רקע המשבר בעולם התרבות והצפי כי מוסדות התרבות, האולמות והתיאטראות ימשיכו להיות סגורים עוד תקופה ממושכת.

בשבועות האחרונים פנה ראש העיר רון חולדאי לממשלת ישראל בבקשה להתיר קיום הצגות וקונצרטים באצטדיונים ובאמפי תאטרונים; כמו-כן גיבשה העירייה מתווה בשיתוף בית החולים "שיבא", לפיילוט לפתיחת התאטראות "הקאמרי" ו"בית לסין", שיכלול בדיקות מהירות לקהל והקפדה על מספר מוגבל של צופים בכל הצגה.

"מרימים את השאלטר ברחוב בזל", חמישי, 3.12 (18:00) ושישי  4.12 (10:00). כל הפרטים כאן.