מחר אולי נפליגה: מזל טוב תל אביב, המרינה החדשה שלך בדרך
אחרי יותר מעשור של תוכניות, מאבקים ודיונים, מעגנת רידינג ההיסטורית חוזרת לרשות הציבור. עיריית ת"א-יפו תקים בשטחה מרכז בילוי, פנאי, תרבות וחינוך שיכלול מרינה חדשה, מרכז ספורט ימי חדש, טיילת חדשה על שובר הגלים, ועוד ספייס ציבורי לכולם. נתראה שם עוד כמה שנים
אחרי יותר מעשור של תוכניות, התנגדויות, מאבקים ודיונים, אישרה הוועדה המקומית לתיכנון ובנייה תל אביב-יפו את לשיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית, ששימשה עד לשנת 2006 את תחנת הכוח שפועלת במקום, כמעגן לספינות שהביאו דלק מזוט ממיכליות בלב ים. ובמילים אחרות: מרינה חדשה שתשמש כמעגן ל-300 כלי שיט קטנים תצטרף למגוון האטרקציות הציבוריות שמתפתחות בין נמל תל אביב לפארק הטיילת החופית לצד השכונה העתידית בשדה דב.
>> תשכחו מחניה חינם בכחול-לבן: עיריית ת"א-יפו מקשיחה מדיניות
>> הופעות, נאומים וחסימות כבישים: המדריך המלא לעצרת הגאווה
מדובר בבשורה משמחת שמחזירה עוד חלק מהשטח עליו חלשה חברת החשמל אל הציבור הרחב, ולמרות שאפשר לצקצק על הקמת מרינה נוספת על חופי העיר – מהלך שקידמה בשעתו מירי רגב מתוך דאגה למחסור הארצי במקומות עגינה ליאכטות – אפשר גם לציין שבשנת 2021 נדחתה תוכנית להרחבת המרינה פי שלוש (!) על חשבון חופי רידינג הקטנים והחמודים, אז לפחות זה.
כך או כך, את הטעויות שנעשו במרינה התל אביבית, שהייתה גם הראשונה בארץ, לא יעשו כאן. על פי התוכנית של עיריית תל אביב-יפו שתבוצע על ידי חברת אתרים (מתכנן: מיכאל וינד), אזור המרינה יהיה פתוח לציבור כחלק מהרצף של הטיילת ברצועת החוף הצפונית של העיר, ויפותח כמרחב ציבורי פעיל ואטרקטיבי לנופש, בילוי, תרבות וספורט ימי. בעיריה רואים בפרויקט צעד משמעותי למימוש החזון העירוני לנצל את משאב הים כמאפיין איכותי של הזהות התל אביבית והמרחב הציבורי.
התוכנית כוללת פיתוח שטחים ירוקים ופתוחים ושטחים נרחבים לשימוש ציבורי, תוך שמירה על אופיו הייחודי של חוף הים, ופארק רידינג החדש שנפתח בסתיו שעבר מהווה למעשה שלב ראשון בה. במרינה יוקם על פי התוכנית גם מרכז ספורט ימי חינוכי – נקווה למודל דומה לזה של המרכז הקהילתי הימי המשובח שנפתח בחוף הדולפינריום – ולצדו מעט מבנים למסחר בשטח מצומצם שיציעו אוכל ושתיה לשייטים ולטיילים הרעבים.
עוד כוללת התוכנית את הרחבת גשר הולכי הרגל הקיים שמוביל אל המרינה העתידית, והקמת שביל אופנים נפרד על מנת לשפר את הבטיחות להולכי הרגל ולרוכבים. שוברי הגלים בשטח יהפכו לטיילת ציבורית. בעיריה, אולי מתוך קשב לחשש הציבורי מפני "השתלטות של יאכטות" על המרחב הציבורי החופי, מתחייבים להקפיד על איזון בין פיתוח המרחב הציבורי לפיתוח מעגנה פעילה, לצד התייחסות לנושאי סביבה וטבע ושמירה על הסביבה הימית והחופית. נתראה שם עוד כמה שנים.