לא הבנתם את התחבורה בתל אביב? מרכז מבקרים חדש יעשה לכם סדר

הגיע הזמן להתחיל להסביר, באמת. מרכז המבקרים הנייד (צילום: ברק ברינקר)
הגיע הזמן להתחיל להסביר, באמת. מרכז המבקרים הנייד (צילום: ברק ברינקר)

רואים את הבועה המנתפחת החמודה שבתמונה? זהו מרכז המבקרים החדש והנייד של עיריית ת"א-יפו שינסה להסביר לכם את הבלאגן התחבורתי בעיר ואת החזון העתידי שמאחוריו. הערב הוא יושק בשרונה, בשבוע הבא הוא יגיע לכיכר רבין ואחריו לנמל תל אביב, ובשנתיים הקרובות ינדוד בין כל שכונות העיר

29 באוגוסט 2023

תל אביב, אם לא שמתם לב, שרויה בעיצומו של משבר תחבורה בקנה מידה לאומי ובכאוס תחבורתי שנובע ממנו, כמו גם מעבודות הרכבת הקלה ועבודות התשתית האינסופיות ברחבי העיר. המשבר הזה והתלאות הנלוות לו מבחינת התושבים, צפויים לעמוד במרכז מערכת הבחירות הקרובה לראשות העיר ולמועצת העירייה, ובדיוק בזמן מגיע מרכז מבקרים תחבורתי חדש שינסה לעשות מעט סדר בבלאגן ולהסביר לתושבי העיר מה בעצם קורה פה.

>> להציל את אלנבי: 20 מסעדות שחובה לתמוך בהן ברחוב החסום
>> חשבתם שעבודות הרק"ל זה קשוח? חכו לעבודות על תחנות המטרו

בערים מערביות רבות בעולם נהוג להקים מרכזי מבקרים זמניים תוך כדי התרחשותם של פרויקטים עירוניים שמשנים את פניה, כדי להנגיש מידע ולפעול במישור ההסברתי מול התושבים, באמצעות חשיפתם לחזון העתידי שהפרויקט אמור להגשים. מרכז המבקרים התחבורתי של עיריית תל אביב-יפו יושק הערב (שלישי, 18:00) במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בפארק שרונה, והוא צפוי לנדוד בשנתיים הקרובות בכל רחבי העיר.

קשה עכשיו? בואו להבין מדוע. עבודות הרכבת הקלה (צילום: שלומי יוסף)
קשה עכשיו? בואו להבין מדוע. עבודות הרכבת הקלה (צילום: שלומי יוסף)

מדובר במרכז נייד שישנע את עצמו פעם בשבועיים ללוקיישן אחר בין השכונות של תל אביב, ויעניק למבקרים בו הסברים מקיפים על השינוי התחבורתי שמתרחש כיום בעיר בתחומי התחבורה וההתחדשות העירונית, יחד עם הצצה לעתיד התחבורתי הצפוי. מרכז המבקרים מיועד לתושבות ולתושבים וגם למבקרות ולמבקרים מחוץ לעיר, וצפוי להיות מוקד משיכה לכיתות בתי ספר. הפעילות בו כוללת חידון תחרותי (כדוגמת קהוט), סרטון מושקע שיוקרן בתוך האוהל הממוזג (בשפות עברית, אנגלית וערבית) ועמדות צילום סלפי ותיוג למזכרת.

המרכז יפעל בשבוע הקרוב בפארק שרונה (עד ה-4.9), ומשם ימשיך אל כיכר רבין (13.9-5.9) ואל נמל תל אביב (23.9-14.9). שעות הפעילות: א'-ה' ושבת 20:00-09:00, ימי שישי 16:00-09:00