מה שהיה לא יהיה: תל אביב תקיא מתוכה אנשים כמו נטלי דדון

נטלי דדון (צילום: אלכס ליפקין)
נטלי דדון (צילום: אלכס ליפקין)

"יהיו מי שיעמדו לצדה של נטלי דדון בשם העקרונות המקודשים של המחנה הנאור ויאכלו את הספין בהתלהבות, ממלמלים ומתנצלים ותוקפים את חבריהם כדי להגן על זכותה הדמוקרטית של דדון לקפה. כאלה אנחנו, מתלבטים ומתחבטים, מתנצחים ומתווכחים, סתומים שאין דברים כאלה. הייתי שם פעם. זה נגמר"

חמישה סעיפים שיעשו קצת סדר בעניין "פרשת נטלי דדון וקפה נינה":

1. זה לא חוקי למנוע שירות מאדם בגלל דעותיו הפוליטיות, מוצאו או העדפותיו המיניות.
2. נטלי דדון זכאית לתבוע את בעל בית הקפה שסירב לשרת אותה בגלל עמדתה בעניין ההפיכה המשטרית וכינה אותה בכינוי הגנאי הגזעני "פרחה". יהיה לה קייס לא רע בכלל.
3. הסיבה שבגללה נטלי דדון יכולה לתבוע על דבר כזה, היא שבישראל קיימים חוקים דמוקרטיים שמטרתם למנוע אפליה ולייצר שוויון הזדמנויות.
4. על שולחן הממשלה הנוכחית מונחת הצעת חוק של סוכנת הכאוס אורית סטרוק, לפיה יוכל בעל עסק למנוע שירות אשר נוגד את אמונותיו כאשר יש עסקים אחרים המספקים שירות דומה באותו אזור. החוק הזה הוא אחד מ-153 חוקי ההפיכה שהממשלה הזאת מתכוונת להעביר.
5. נטלי דדון תומכת בממשלה הזאת. ולא רק שהיא תומכת, היא גם משמשת כפרזנטורית של מכונת הרעל שמקדמת את הפיכתה של ישראל לדיקטטורה, וביום חמישי האחרון נאמה במפגן התמיכה שארגן לעצמו נתניהו בירושלים. אם מה שנטלי דדון תומכת בו אכן יקרה, זה יהיה חוקי לגמרי לגרש אותה מכל בית קפה בעיר.

אבל עזבו אותה מהעצמה נשית. נטלי דדון, שער גליון אוגוסט 2022 של "את" | צילום: טל עבודי
אבל עזבו אותה מהעצמה נשית. נטלי דדון, שער גליון אוגוסט 2022 של "את" | צילום: טל עבודי

עכשיו בואו נזרוק את כל העובדות האלה לפח, כי עובדות הרי לא קיימות מבחינת הימין הביביסטי שטוף המוח שמאמין באמת ובתמים שאהרון ברק שולט במדינה. וגם בגלל שאין שום סיבה לקיים שיח עובדתי, ערכי או רציני עם מי שבא לשרוף לך את הבית. לפני ארבעה חודשים קמה בישראל ממשלה עבריינית שכל מהותה היא מיסוד בחוק של אפליה גזענית, רמיסת זכויות האזרחים, ביזת כספי ציבור לטובת קבוצות לחץ בקואליצה ושינוי מוחלט של חוקי המשחק כדי לחסל את הדמוקרטיה ולהעניק לנתניהו כרטיס יציאה מהכלא וכוח בלתי מוגבל. בכל אלה תומכת דדון בלי למצמץ. חרם על נהגי מוניות ערבים נראה לה לגמרי לגיטימי כי "אנחנו מדינה מדממת", כפי שהסבירה בריאיון ל"את", אבל שלא יתנו לה להיכנס לבית קפה? הו, הזוועה, הו, האימה, איפה השמאל הנאור.

נטלי דדון אינה המבולבלת היחידה, כמובן. כי אנחנו יודעים גם בדיוק איפה השמאל הנאור. הוא בטוויטר. והוא יאכל לעצמו היום את הראש, כל היום כנראה, בשאלה אם זה בסדר או לא בסדר לבעוט לפאשיסטים בתחת המטאפורי שלהם. ויהיו מי שיעמדו לצדה של דדון בשם העקרונות המקודשים של המחנה הנאור ויאכלו את הספין בהתלהבות, יזכירו שבית הקפה הזה ידוע לשמצה (מה שנכון) ביחסו כלפי לקוחות, ממלמלים ומתנצלים ותוקפים את חבריהם כדי להגן על זכותה הדמוקרטית של דדון לקבל קפה דמוקרטי בזמן שהיא דורסת את כל מה שהם מאמינים בו. כאלה אנחנו, מתלבטים ומתחבטים, מתנצחים ומתווכחים, סתומים שאין דברים כאלה. הייתי שם פעם. זה נגמר.

ניסיון ההפיכה של שלישיית נתניהו-לוין-רוטמן שינה הכל. המסכות הוסרו. אנחנו יודעים עכשיו בדיוק לאן ברית הביביסטים-חרד"לים-חרדים-כהניסטים רוצה להוביל אותנו. מה שהיה לא יהיה יותר. הריקלינים, הינונים, הביסמוטים והדדוניות – הם באמת חושבים שהם יכולים להסית נגדנו, לטנף עלינו, להרעיל את השיח ולהחריב את כל מה שנבנה כאן במשך 75 שנה, לגונן בגופם על כל עוולה מזעזעת של הממשלה ואז פשוט להתיישב לידנו בבית קפה או בר תל אביבי כאילו לא קורה כאן כלום והחיים נמשכים כרגיל? הם כנראה מחוברים למציאות אפילו פחות ממה שחשבנו.

תל אביב תקיא מתוכה אנשים כמו נטלי דדון. הם לא יוכלו להמשיך ולהינות ממנעמי העיר החופשית בעודם פועלים במלוא המרץ נגד החופש והשוויון שהדמוקרטיה הישראלית מעניקה להם. התקרית הזאת ודומות לה ילכו ויתרבו. ההגנה על הערכים ההומאנים והדמוקרטיים שלנו מצדיקה כל גילוי של מחאה לא-אלימה. אל תתבלבלו: זה לא מאבק על בתי קפה או על זכותם של אידיוטים לשבת בהם. זה מאבק על נשמתה של המדינה.