לא תאמינו איך יקראו לאוטו-זבל החדש של תל אביב

טוב, אולי כן תאמינו: לאחר שנבחנו קרוב ל-500 הצעות, משאית הדחס החדשנית של עיריית תל אביב-יפו תיקרא "ניקיתא", כפי שהציעו לא פחות מ-20 תושבים בעיר. קצת חמוד או קצת גזעני?

למה תתחפש "ניקיתא"? אנחנו מהמרים על אתי כרייף (צילום: כפיר זיו)
למה תתחפש "ניקיתא"? אנחנו מהמרים על אתי כרייף (צילום: כפיר זיו)

פחות משבועיים חלפו מאז הכריזה עיריית תל אביב-יפו על תחרות למציאת שם למשאית האשפה החדשנית שנרכשה במסגרת פיילוט, והנה יש לנו מנצחת: תכירו את "ניקיתא".

את השם החדש בחרה ועדה מיוחדת ובראשה פרופ' משה פלורנטין המכהן כיו"ר הוועדה למילים בשימוש כללי של האקדמיה ללשון העברית. הועדה בחנה מאות שמות שהוצעו על ידי הציבור, כשבין ההצעות היצירתיות "פחסנית", "אשפנית", "איזבל" ואפילו "קלינ-טונית", כמחווה לניקיון המושג בעזרת דחיסה של טון אשפה בכל משאית.

השופטים נימקו את הבחירה בשם בכך שהוא "מגלם את אחד האידיאלים של תל אביב-יפו שאינה רק מרכז תרבותי וכלכלי, אלא גם עיר נקייה הרואה לנגד עיניה את רווחת תושביה", אך ספק אם נתנו דעתם לעובדה שעל החמידות מעיבה העובדה שניקיטה הוא שם רוסי, והחיבור בין עבודת הניקוי ושמה של אישה רוסיה עשוי להדיף ניחוח גזעני מעט.

את השם "ניקיתא" הציעו כ-20 תושבים שונים, ובהגרלה ביניהם זכתה דפי נוריאל – תל אביבית דור שלישי בת 26, המתגוררת בלב העיר. כפרס זכתה נוריאל בחבילת בילוי זוגי בעיר, כולל ביקור במוזאונים, טיסה בכדור פורח ושיט בירקון – ובעיקר, נסיעת בכורה ב"ניקיתא".