החל מהיום: אוטובוסים בשבת גם להרצליה. וגם רעננה כבר בדרך

הרצליה, אנחנו בדרך. נעים בסופ"ש (צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו)
הרצליה, אנחנו בדרך. נעים בסופ"ש (צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו)

הרצליה תהפוך לרשות המקומית ה-14 שמצטרפת למיזם "נעים בסופ"ש" החל מהיום ואולי גם הגדולה והמשמעותית שבהן, עם שני קווים חדשים שיחברו בשבת את תל אביב עם שכנתה הצפונית. בקרוב צפויה גם רעננה להצטרף לחגיגת קווי השבת של הרשויות המקומיות. קניון שבעת הכוכבים, אנחנו בדרך!

חדשות טובות בגוש דן: החל מהיום (שישי, 28.6) מצטרפת הרצליה למערך התחבורה החינמי "נעים בסופ"ש" שיזמה ומובילה עיריית תל אביב-יפו בחמש השנים האחרונות, ותהפוך בסופ"ש של ה-28 ביוני לרשות המקומית ה-14 – ואולי המשמעותית ביותר עד כה – שמצטרפת אליו מאז השקתו. בשבועות הקרובים צפויה להצטרף לקווי השבת של הרשויות המקומיות גם רעננה, לאחר שמועצת עיריית רעננה אישרה השבוע את התקציב להפעלת השירות. בכך יושלם חיבורן של כמעט כל ערי השרון למיזם, ורק נתניה תישאר לבד בחושך.

>> ניצחנו, סעו: קווי השבת של תל אביב מעלים הילוך בסופ"ש

צירופה של הרצליה למיזם הפופולרי התאפשר הודות לניצחונו של יריב פישר מרשימת יש עתיד בבחירות לראשות עיריית הרצליה שהתקיימו לפני כשלושה חודשים, והקמתה של קואליציה עם רוב ליברלי-דמוקרטי מובהק. השירות להרצליה יכלול 2 קווים חדשים – 721 ו-722 – אשר יפעלו בסופי השבוע ובחגים.

סיבה טובה לצאת קצת מהעיר? המרינה בהרצליה (צילום: איה בן עזרי)
סיבה טובה לצאת קצת מהעיר? המרינה בהרצליה (צילום: איה בן עזרי)

שני הקווים ההרצליאניים שמצטרפים היום לשירות ייסעו במסלול זהה בתוך תל אביב -יפו ויתפצלו בהרצליה כדי לשרת באופן מיטבי את תושבי העיר. הקווים ייצאו בתדירות מצרפית של כל חצי שעה, כשהיעדים המרכזיים הם קניון שבעת הכוכבים, חוף הים, קניון ארנה וסינמה סיטי בהרצליה, ורחוב אבן גבירול, כיכר רבין, דיזנגוף סנטר וחוף הים בתל אביב. בכך, תצטרף הרצליה למבשרת ציון, גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, אבו גוש, מטה יהודה, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, נס ציונה, רמת השרון ושוהם שכבר נעימות בסופ"ש מזה זמן.

מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" החל לפעול לראשונה בסוף 2019, ומאז פועל בהצלחה רבה ומשרת כ-30 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. המערך כולל כ-14 קווים ויותר מ-500 תחנות, ומאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת. המיזם מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי וכולל נגישות לאנשים עם מוגבלויות, שיכולים בתיאום מראש לקבל שירות נסיעה מונגש. מלבד התועלת הבטיחותית, מעניק המיזם גם פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים שמתרחשים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים.

בקרוב בערים נוספות? נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
בקרוב בערים נוספות? נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

"הצטרפות הרצליה ל'נעים בסופ"ש' תשדרג לאין שיעור את איכות החיים של תושבי הרצליה ותאפשר להם ניוד קל, נוח, זמין ומהיר לתל-אביב-יפו, לערים השכנות ובחזרה", אמר ראש עיריית הרצליה יריב פישר. "שדרוג התחבורה הציבורית בסופי שבוע הוא חלק מהבטחת הבחירות שלנו לתושבים והיא עומדת להתממש כבר בשבועות הקרובים". לדבריו הצטרף גם ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי ואמר כי "אני מברך את העיר הרצליה על הפיכתה לרשות המקומית ה-14 שמצטרפת למערך ההיסעים נעים בסופ"ש, ובכך מאפשרת גם לתושביה את הזכות האזרחית הבסיסית להתניידות חופשית כמעט בכל זמן נתון. נעים בסופ"ש הוא מערך תחבורה שמהווה מקדם כלכלי וחברתי שממלא צורך מהותי של אוכלוסייה גדולה בישראל".

>> פירוט מלא של מסלול הנסיעה, התחנות ושעות הפעילות בהרצליה יפורסמו באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב ומוביט. מידע בזמן אמת אודות מיקום הרכבים ניתן לקבל באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב , moovit וגוגל מפות (google maps). כמו כן, אפשר ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות הזמין בכל שעות פעילות השירות במהלך סוף השבוע בטלפון 03-9676000