פעם שלישית נת"צ: מהפכת הנת"צים מגיעה הלילה לצפון ת"א

לא בתמונה: תחב"צ. מחלף הכפר הירוק (צילום: Idobi \\ ויקיפדיה)
לא בתמונה: תחב"צ. מחלף הכפר הירוק (צילום: Idobi \\ ויקיפדיה)

עיריית תל אביב-יפו תייצר הערב נת"צ שלישי בתוך חודש, והפעם על חשבון אחד ממסלולי הנסיעה ברחוב משה סנה בין צומת הכפר הירוק וצומת הפיל, מקטע שבו עוברים כ-40 אוטובוסים בשעה שיזכו כעת לתעדוף עוקף פקקים. במקרה של גשמים תדחה הקמת הנת"צ במספר ימים

6 בפברואר 2022

חודש מדהים לחובבי הנת"צים: אחרי שכבר חגגנו את הנת"צ החדש של דרך השלום (בין צומת בית הוורד למחלף השלום) ואחריו את הנת"צ של רחוב הרכבת (בין לה גארדיה לדרך בגין), מגיע עכשיו תורה של צפון העיר לקבל נתיב תחבורה ציבורי ייעודי שייקצר את זמני העמידה בפקקים עבור משתמשי התחבורה הציבורית.

אהבה שלנו בלב. הנת"צ ברחוב קפלן (צילום: ברק ברינקר)
אהבה שלנו בלב. הנת"צ ברחוב קפלן (צילום: ברק ברינקר)

הנת"צ החדש ייצבע הלילה ברחוב משה סנה, במקטע הפקוק לעייפה תמיד שבין מחלף הכפר הירוק וצומת הפיל, מקטע שבו עוברים כ-40 אוטובוסים בשעה (כלומר, פוטנציאל של כ-2,000 נוסעים ונוסעות בשעה), מהלך שמתבצע בשיתוף עיריית רמת השרון. הנת"צ צפוי להתחיל לפעול החל ממחר (שני) בכפוף להשלמת עבודות הצביעה של הנתיב. במקרה של גשמים תדחה צביעת הנת"צ במספר ימים.

בתל אביב-יפו פרוסים נכון ליוני 2021, 57 ק"מ של נתיבי תחבורה הציבורית ורשת הנתיבים צפויה להמשיך ולהתרחב, כאשר עד שנת 2025 ייסללו בעיר כ-80 קילומטרים נוספים של נתיבים לתחבורה ציבורית. מטרת הנת"צים היא העלאת מהירות הנסיעה של האוטובוס וקיצור זמני ההגעה אל היעד,  שיפור האמינות בזמני ההגעה המתוכננים, הגדלת תדירות השירות ללא תוספת תקציב ויצירת כדאיות בשימוש בתחבורה הציבורית באמצעות שיפור זמני הנסיעה לעומת הרכב הפרטי. בעירייה אוהבים לציין את נת"צ קפלן, שקיצר לטענתם את הנסיעה בתחב"צ ברחוב ב-20 דקות. אנחנו, כמו תמיד, ממש בעד.