חלב ודבש: 10 עוגות ראש השנה הכי טובות בתל אביב (ועוד 5 שאהבנו)

טארט חלב ודבש. ביסקוטי (צילום בועז לביא)
טארט חלב ודבש. ביסקוטי (צילום בועז לביא)

החג שכולו תפוח בדבש ממש מעבר לפינה, וזה בדיוק הזמן להתחיל להבין איזה עוגה לחג אתם מתכננים לקנות. כי בואו נהיה כנים, אתם לא באמת תכינו - וגם אם תכינו עוגות לחג, אין סיכוי שהן יצאו חצי יפות וטעימות כמו עשרת העוגות הכי מומלצות לראש השנה

החגים, יש להודות, הן גם הזדמנות לאוכל כמות אוכל פושעת, וגם מקום לא קטן ללחצים. אז באנו להוריד מכם לפחות פיסת לחץ אחד, ולעזור לכם למצוא את עוגת החג המושלמת. לשם כך מצאנו את עשרת עוגות החג הקנויות הכי טובות של השנה, וגם הוספנו עוד חמש עוגות נוספות שטעמנו ואהבנו, לשם הגיוון. שיהיה בתאבון ומתוק מדבש.

פאי תפוחים קופי בר | בייקרי

הקופי בר כבר לא קיים, לפחות לא כפי שהכרנו אותו (במקומו פועל ה-COFFEEBAR EXPRESS במתכונת טייק אוויי), אך פאי התפוחים לעולם נשאר, ותודה לרותי ברודו על כך. הקינוח המיתולוגי, מבצק חמאה פריך במילוי תפוחי עץ, קינמון וצימוקים, מגיע בתבנית מתאימה לחימום בתנור והעיצוב הכפרי גונב את ההצגה בשולחן החג. שימו יד על גלידת וניל איכותית כתוספת והאורחים או המארחים יודו לכם. 128 ש"ח.
להשיג בסניפי הדליקטסן והבייקרי 

מיתולוגיה חגיגית (צילום עידית בן עוליאל)
מיתולוגיה חגיגית (צילום עידית בן עוליאל)

טארט חלב ודבש | ביסקוטי

המשלוח מקונדיטוריית ביסקוטי תמיד גורם להתגודדות סביב שולחן המערכת. הפעם שבה את ליבנו טארט חלב ודבש (בתמונה הראשית) עם קראמבל מייפל, קרם חלב ודבש, ציפוי קרם שנטילי וניל ויוגורט, שילוב טעמים עדין שיסיים את ארוחת החג בסטייל אלגנטי (124 ש"ח). כאשר נדרשת נוכחות שוקולד, לכו על עוגת האני באני – יצירה שוקולדית מרשימה מקראמבל עוגיות שוקולד צ'יפס, מוס שוקולד בלגי, קרם מוקה וליבת עוגת דבש בציפוי שוקולד רושה (142/72 ש"ח).
ביסקוטי

מנייה בטוחה. עוגות של ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)
מנייה בטוחה. עוגות של ביסקוטי (צילום בועז לביא, סטיילינג ענת לבל)

פאי דבש ופולן | גרקו

מתוך אוסף עוגות החג של מחלקת הקונדיטוריה ברשת המסעדות היווניות, בולט השנה פאי דבש ופולן – עוגת דבש ושמנת רכה ואוורירית מבצק פריך מעוטרת בפולן, שעל סגולותיו הבריאותיות תוכלו לקרוא אי שם בגוגל. על הטעם המצוין תקראו כאן. למקום השני הגיע בפער קטן גלקטובוריקו, מאפה פילו וסולת במילוי תפוחים מקורמלים ובמרכזו צנצנת סירופ דבש למזיגה חגיגית מול האורחים. שתי העוגות מגיעות בתבנית אלומיניום לשימוש חוזר, שמככבות במטבח שלנו עוד מהשנה שעברה (128 ש"ח).
גרקו

עוגת דבש ופולן (צילום גל קלדרון)
עוגת דבש ופולן (צילום גל קלדרון)

האני הונורה | דלאל

הקונדיטוריה האהובה מנווה צדק משדרגת את החג בקולקציה שכולה אלגנטיות. לאחר שחיסלנו חלה חגיגית קלועה מעוטרת עשבי תבלין (25 ש"ח) ניגשנו למנה העיקרית, כלומר לקינוח – האני הונורה משכבות פיננסייר דבש פרלין, מסקרפונה וניל דבש ופחזניות מקורמלות. הדבש מוסיף לקרם המסקרפונה עומק ומתיקות נעימה, ואת הפחזנית במרכז שמרו למארחת שטורחת במטבח בזמן שכולם מלקקים את האצבעות (178 ש"ח).
דלאל

מלא סטייל. האני הונורה (צילום ספרא דיגיטל)
מלא סטייל. האני הונורה (צילום ספרא דיגיטל)

טארט דבש צנוברים ותימין | מאפיית לחמים

בכל שנה אנו נמסות מול עוגת דבש והדר של אורי שפט (89 ש"ח), עם זיגוג לימון ועיטור פירות הדר ומקלות קינמון. גם הפעם היא הייתה בין הראשונות להתחסל, אך הקדים אותה טארט דבש צנוברים ותימין (109 ש"ח), גרסת ראש השנה של המאפייה לקראק פאי, שיש מצב שהיא מוצלחת יותר מהמקור. כל המרכיבים מתמזגים בהרמוניה בתוך קלתית בצק חמאתי – תימין שמחמיא לקרם הדבש ומוסיף עוקץ עדין וצנוברים שמשדרגים את הביס. הכי אהבת אמת.
מאפיית לחמים

כמו קראק פאי, רק משודרג (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)
כמו קראק פאי, רק משודרג (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)

קראנץ שקדים | קונדיטוריית שמו

עם כל הכבוד לקרמים ולציפויים, כשנוחת על שולחן המערכת משלוח ממיקי שמו, כולם מחפשים ישר את עוגת השמרים. גם הפעם מדובר בהצלחה של ממש – עוגה גבוהה, אוורירית, שחומה ומפתה מבצק חמאה במילוי מחית שקדים וזילופי דבש, שהכי כיף לתלוש בידיים. והמחיר סביר ממש – 59 ש"ח.
קונדיטוריית שמו

לתלוש בידיים ולזלול. קראנץ שקדים ודבש, קונדיטוריית שמו (צילום איתיאל ציון)
לתלוש בידיים ולזלול. קראנץ שקדים ודבש, קונדיטוריית שמו (צילום איתיאל ציון)

מדוביק עוגת תפוז ופקאן | We Like You Too (נורדיניו)

את העוגה הזו אכלנו בשנה שעברה, ומאז רק חיכינו להזדמנות לטעום אותה שוב. והנה תשפ״ד בפתח והגיע סוף סוף המדוביק המלכותי להמתיק את השנה החדשה. מדובר בעוגה רוסית במקור, שבנויה משכבות ענוגות של בצק עוגת דבש בחושה וריחנית, אשר בינהין נח קרם שמנת חמוצה עשיר. לקרם השמנת נוספת ריבת תפוזים ביתית ופקאנים לקינוח. 180 ש״ח.
WLYT

העיף לנו את הסכך. מדוביק של WLYT (צילום ליאל סנד)
העיף לנו את הסכך. מדוביק של WLYT (צילום ליאל סנד)

דבש טאטן | בוטיק סנטרל

לרגל השנה החדשה פצחו בבוטיק סנטרל בשיתוף פעולה עם רשת נוי השדה, והשיקו קולקציית עוגות דבש ותפוחים יחד עם תפוחים מקומיים מזנים שונים. אחת העוגות המרגשות שהוליד שיתוף הפעולה הנ״ל היא עוגת הדבש טאטן, המשלבת תפוח בדבש בדיוק לפי המצווה. זו למעשה עוגת דבש אפויה עם שכבת טאטן תפוחי גולדן אפויים ומקורמלים שיוצרים ביס מנצח. 49 ש״ח.
בוטיק סנטרל

עוגות לחג שך בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין
עוגות לחג שך בוטיק סנטרל. צילום: טל סיון ציפורין

עוגת דבש עם מרנג חבושים ותמרים | רולדין

קחי לך תפוחים, חבושים מרנג ותמרים – והמתיקי את שנתך. מילים אלה נכתבו (על ידינו, אין קשר לרמי קליינשטיין) על עוגת הדבש החגיגית של רולדין שמביאה ניחוח חדש, מסקרן ומפתיע לשולחן החג. מדובר בעוגת דבש מצוינת בעלת מרקם מנצח, דביקה ונימוחה בדיוק כפי שצריך, אשר בתוכה משובצים בנדיבות חבושים ותמרים שמיטיבים עם הביס, ומעמיקים את הטעמים. מלמעלה מתווסף מרנג ונילי מתפצח. מה עוד צריך? אה, מחיר סביר. 69 ש"ח. נייס.
רולדין

עוגת החג של רולדין. צילום: רונן מנגן
עוגת החג של רולדין. צילום: רונן מנגן

טארט פקאן ודבש | מימי

במימי אפו לנו לכבוד החג טארט בצק פריך שעשוי בצורה מופתית ונותר דק ומהודק, במילוי של פיננסייר שקדים וציפוי של פקאנים מזוגגים, ומקורמלים בטופי דבש. פיננסייר השקדים עדין, ומאזן את מתיקות הדבש העזה, בעוד הפקאנים תורמים הן לקרנאץ' הנחוץ (וכמובן, גם לאינסטגרם). האמת היא שפשוט לא הפסקנו "ליישר" מהעוגה, שאם תשאלו אותנו, זה אומר הכל. 94 ש"ח.
מימי

עוגת הפקאן ודבש של מימי. צילום: דניאל חמאוי
עוגת הפקאן ודבש של מימי. צילום: דניאל חמאוי

עוד עוגות שטעמנו ואהבנו

טארט דבש, קרם לימון ולבנדר – נותן מענה לחובבי טעמים חמוצים שפחות משתגעים על דבש, בעוגה מבצק פריך בדבש וקרם לימון מבושם בלוונדר (129 ש"ח).
טאטי

שטרודל תפוחים וינאי מסורתי – המומחיות של שף קונדיטור שטפן מאכרי, יליד אוסטריה – בצק דקיק ופריך מתפקע ממילוי תפוחים, שנמכר גם בגרסה טבעונית וללא סוכר (165 לעוגה שלמה/36 ש"ח לפרוסה).
שטפן

כמו בווינה: שטרודל תפוחים של שטפן (צילום גיל אבירם)
כמו בווינה: שטרודל תפוחים של שטפן (צילום גיל אבירם)

רולדת דבש חגיגית – ממולאת קרם פטיסייר, מחווה לרולדות מהסבנטיז בלבוש עדכני, במתיקות עדינה ובעיטורי תאנים פרוסות. נוסטלגיה אלגנטית יפה וטעימה (89 ש"ח).
לחם יין

עוגת דבש שקד מולבן ביתית – בתיבול קינמון, ג'ינג'ר טחון וציפורן, מעוטרת שקדים קלויים מתוצרת מאפה נאמן. תלך טוב עם הקפה בבוקר השנה החדשה. היא רכה ומאוזנת והמחיר הוא עוד בונוס: 30 ש"ח לעוגה אחת, 50 ש"ח לשתיים.
מאפה נאמן

עוגת עקיצת הדבורה – בריוש ממולא בשכבה עבה של קרם מסקרפונה וקרם וניל מעוטר בפירות מסוכרים ושקדים (199 ש"ח). מגיע גם כקינוח בגודל מיני להרמת כוסית במשרד (179 ש"ח ל-15 יחידות).
קייטרינג מונייר