מצאנו את העוגה. ואז אכלנו אותה: 7 עוגות היומולדת הטובות בעיר

עוגת יומולדת של אנטיקוביץ׳. צילום: יהונתן בן חיים
עוגת יומולדת של אנטיקוביץ׳. צילום: יהונתן בן חיים

מתברר שעוגות יומולדת הפכו להיות שוב קטע ואנחנו שוגרנו בזמן למסיבה ההיא במקלט השכונתי עם מפיות וחצאי פיתות עם חומוס ומלפפון חמוץ. אז יש לנו כאן בול את העוגות הכי טובות להשלמת החוויה

4 באפריל 2022

לאלה מכם שתהו איפה-איפה-איפה-איפה העוגה? ובכן, באחרונה נדמה שהתשובה לכך היא: בכל מקום. מתברר שעוגות יומולדת הפכו להיות שוב קטע, והן מככבות בכל פינה ובכל קונדיטוריה שמכבדת את עצמה. גבוהות, מרשימות, אמריקאיות וקורצות לילדות – אספנו עבורכם את עוגות היומולדת הכי שוות שעירנו מציעה, לאחר שזללנו והופתענו. היה טעים ממש. יומולדת שמח!

1. עוגת יומולדת עירומה | אנטיקוביץ'

בבייקרי החדש בשוק בצלאל כבר למדנו שאפשר למצוא את רוב החלומות שלנו. ואכן, במקום מציעים שני סוגים של עוגות יומולדת. האחת – קונפטי עם קרם חלב, סוכריות וקראמבל חלב מתוק; והשנייה – עוגת שוקולד קלאסית, עם קרם שוקולד שממולא בנדיבות בין השכבות וכדורי שוקולד עם סוכריות למעלה, שיהיה לקינוח. השתיים מוצעות בגודל מיני או גדול שיספיק לכל החוגגים. את העוגות ניתן למצוא במקום, אך נמסר לנו שמפאת העובדה שיומולדת יש רק פעם בשנה – אם תזמינו מספיק זמן מראש ישמחו להרכיב לכם גם את עוגת חלומותיכם – רד וולט, עם צבעי מאכל רחמנא ליצלן או עם פרי עונתי – רק תבקשו. כנראה שיזרמו אתכם.
105 ש"ח לעוגה קטנה, 250 לעוגה גדולה. המכבי 2, 03-536-5876 (בתמונה הראשית)

2. חגיגות סוויט סיקסטין | בייקרי

ברשת בייקרי מציינים חגיגות שש עשרה שנה להיווסדם. פייר, הזמן עובר מהר כשנהנים, וכשאוכלים משהו, כנראה. לכבוד המאורע החגיגי השיקו ברשת קולקציית עוגות יומולדת משמחת וצבעונית. יש עוגה קלאסית אמריקאית, ורודה עם סוכריות; יש עוגת שוקולד עם סוכריות; עוגת ביסקוויטים חלומית של ילדות ויש את זו שאהבנו במיוחד והיא טורט שקדים ספוג בליקר דובדבנים, קולי דובדבנים וציפוי של קרם מסקרפונה. טעים, יוקרתי ומגיע רק פעם בשנה. מזל טוב! שימו לב שהעוגות יהיו זמינות לפרק זמן מוגבל בחנויות הרשת אז הזדרזו ברמות.
76 לעוגת מיני, 260 ש"ח לקוטר 18, להזמנות

עוגות של הבייקרי. צילום: עידית בן עוליאל
עוגות של הבייקרי. צילום: עידית בן עוליאל

3. עוגת יומולדת למבוגרים | פרויקט פאי

טל איטקין היא שף קונדיטורית העומדת בראש "פרויקט פאי". במסגרת הפרויקט, היא מציעה בכל שבוע פאי ייחודי פרי מוחה הקודח לצד תפריט עוגות קבוע שגם הוא מפתיע, שובר שגרה ומסקרן. עוגת היומולדת שלה היא עוגת שוקולד, רק קצת אחרת ולמבוגרים. היא מורכבת מבצק ברטון מאלט, שכבות של קרם שוקולד מריר עם קרם וויסקי סינגל מאלט, מוס שוקולד מריר, ציפוי שוקולד וקראנץ' אורז בר למעלה. מדובר בעוגה מיוחדת בעלת טעמים עשירים המשתלבים היטב זה בזה ומגלים לנו שאף פעם לא מאוחר לעוגת יומולדת.
390 ש"ח, להזמנה ופרטים נוספים: 053-3927299, או באתר

עוגת שוקולד וויסקי של פרויקט פאי. צילום: טל איטקין
עוגת שוקולד וויסקי של פרויקט פאי. צילום: טל איטקין

4. עוגת שוקולד בהירה | מגזינו

גילוי נאות, לפני כמה שבועות גללתי בוולט בשעות הבוקר וגיליתי ששף קונידטור ברק כהן ממגזינו הוסיף לתפריט עוגה חדשה. מיד הזדרזתי להזמין אותה ואחר כך מצאתי חבר עם יומולדת להעניק לו אותה כדי שיטעם גם הוא מכל הטוב שהיא מציעה. כדי שלא אסיים אותה לבד, כמובן. מדובר בעוגת טורט וניל גבוהה-גבוהה ומאוד מרשימה, כאשר בצק הטורט ספוג בחלב עם ספרינקלס בשלל צבעים, כשבין השכבת נמצא קרם שוקול חלב עשיר ומלטף שהוא החיים עצמם. הכל ביחד מתגבש לכדי ביס שובבי ומהנה במיוחד. לא נגזים אם נאמר שהעוגה שמימית, ונזכיר – בכל יום יש יומולדת למישהו איפשהו, לא?
190 ש"ח, מנחם בגין 21, 03-757-0535

עוגת יומולדת במגזינו. צילום: יח"צ
עוגת יומולדת במגזינו. צילום: יח"צ

5. ריינבו קייק | טאטי&אילנס

גם ברשת טאטי יודעים שיומולדת הוא לא עניין של מה בכך ודואגים לעוגת ריינבו יומולדת גבוהה ומלכותית בטעם מנצח של ילדות. מדובר בעוגת וניל בהירה במרקם מדויק, שבין שכבותיה קצפת ממותקת אך במידה הראויה, כלומר – לא מוגזמת. אה, והיא מקושטת בסוכריות רבות. נדמה שכל מטרתה של העוגה הזו היא לשמח אותנו ביום חגנו, ובהחלט נרשמה בכך הצלחה.
240 ש"ח, להזמנות באתר 

עוגת יומולדת של טאטי. צילום: דניאל שכטר
עוגת יומולדת של טאטי. צילום: דניאל שכטר

6. עוגת שוקולד קלאסית | עמיתה 

בעמיתה מומחים בקלאסיקות ועל כן לא היה לנו ספק שעוגת השוקולד שלהם תהיה לפי הספר ולא תאכזב אותנו. דמיינו לכם עוגת שוקולד אייקונית מגן הילדים, רק משודרגת בריבוע. הציפוי הוא גנאש מלכותי, המרקם לא ספוגי או עבש חלילה, אלא רטוב וטוב, ויש גם שכבות שביניהן אותו גנאש מהציפוי העשוי משוקולד מריר מנצח. וכמובן, איך לא – שלל סוכריות צבעוניות. אהבנו מאוד ושיהיה במזל טוב.
140 ש"ח, דרך שלמה 10, 03-760-0880

עוגת יומולדת של עמיתה. צילום: דן פרץ
עוגת יומולדת של עמיתה. צילום: דן פרץ

7. טורט שוקולד מלכותי | נורדיניו

גם בנורדיניו יודעים שאין כמו שוקולד כדי לשמח אותנו ביום ההולדת או בכל יום אחר בשנה. שם מציעים טורט שוקולד עשיר וחלומי, עם לא פחות מ-12(!!!) שכבות של עוגה וגנאש. העוגה מצופה כהלכתה בקרם גנאש שוקולדי נדיב ומכובד, והיא גם ללא גלוטן כך שכל הילדים בגן יכולים לזלול בלי כאבי בטן. אפשר עם סוכריות ואפשר בלי, תלוי במצב רוח.
140 ש"ח, נחלת בנימין 27, 077-27700

עוגת יומולדת של נורדיניו. צילום: אסף קרלה
עוגת יומולדת של נורדיניו. צילום: אסף קרלה

*פורסם במקור ב-13.2.2022