יום האישה הבינלאומי 2019: האירועים שאסור לכן לפספס

ערב דראג, מסיבות פופ נוסטלגי, הרצאות על העצמה נשית ופאנק נשי בועט - כל האירועים והמסיבות שאתן צריכות לדעת עליהם לקראת יום האישה הבינלאומי שיתקיים ב-8.3

ספייס גירלז. צילום: שאטרסטוק
ספייס גירלז. צילום: שאטרסטוק

 

ביג מאות'

במהדורה נשית וחגיגית מקדיש הליין את הערב לנמרות המובילות במוזיקה הרקידה, החל מבלונדי, דרך ביורק ועד איימי וויינהאוס. אז למה בעצם זו מהדורה חגיגית ולא הפלייליסט הקבוע? על העמדה: אלינורה וגיל מאורר.

אוזןבר, המלך ג'ורג' 48 תל אביב, 23:00, 45 ש"ח

תבוא לחגוג גם. ביורק
תבוא לחגוג גם. ביורק

ליידיז פירסט

לכבוד יום האישה הבינלאומי, המצויין ב-8 במרץ, פסטיבל "ליידיז פירסט" של קבוצת זאפה חוזר זו השנה השנייה בשיתוף מגזין "את" ומותג הקוסמטיקה היוקרתי Estee Lauder, בסימן יצירה והעצמה נשית. הפסטיבל מתרחש לאורך כל החודש ומארח ברחבי הארץ מוזיקאיות ושיתופי פעולה מעניינים – כולל הופעות של רבקה זהר, רוני דלומי, גליקריה ועוד רבות ומצויינות, מופעים, תערוכות, סרטים ואירועים.

כל הפרטים

תהיה בפסטיבל ליידיז פירסט! תום יער (צילום: איליה מלניקוב)
תהיה בפסטיבל ליידיז פירסט! תום יער (צילום: איליה מלניקוב)

פמינוס

יש שיאמרו שעוצמה אמיתית נמצאת בשקט, אבל יותר כיף לצרוח. ירעידו את הלבונטין: שדיים למעלה, אמבוש, אוזי זולטק ועוד. כל ההכנסות יתרמו לנפגעות תקיפה מינית.

לבונטין 7 תל אביב, 13:00, 30 ש"ח

פופ איט

ערב הדראג מותח הגבולות יגיש לכם נשיות על שלל צורותיה ומינוניה באחד המועדונים היותר נועזים בעיר. ישלחו אתכם הביתה עם זהות מינית ערפילית: סירופ מייפלת'ורפ, גיילורד רוטשילד, אקטיביסי פביולס ועוד.

גגרין, סלמה 46 תל אביב, 21:30, 30 ש"ח

https://www.instagram.com/p/BrVUj_4hIwJ

חדר משלך

אירוע ספרות מיוחד שיארח את המשוררת נעם פרתום, הסופרת תמר מרין, הד"ר לספרות דינה חרובי והמוזיקאית ירונה כספי, שיתכנסו לדבר על כתיבה, נשים וכל הקסם ההכרחי הזה שקורה ביניהן.

תיאטרון קרוב, לוינסקי 116 תל אביב, 12:30, 60 ש"ח

נעם פרתום (צילום: מוטי קיקיון)
נעם פרתום (צילום: מוטי קיקיון)

כוח ניינטיז נשי

יופי שאנחנו חזקות ובאד אס וגאות במיניות שלנו, אבל בואו לא נשכח להודות לספייס גירלז, מדונה ושר שהפכו אותנו דרך הדיסקמן למי שאנחנו היום. יתקלטו דיג'יי איליה ואודי בלטר, כדי לתת לגברים לעבוד קצת כמו שבריטני אוהבת.

דופלקס, הש"ך 10 תל אביב, 23:00, 65 ש"ח

ספייס גירלז. צילום: שאטרסטוק
ספייס גירלז. צילום: שאטרסטוק

סלקטורז

שתי סלקטוריות משתלטות על רחבת הרומנו: איזבל קאליגיור, אספנית ממלבורן שמטיילת במעמקי הרגש ומרחבי התודעה, וזוזו, שהגיעה מסצנת האנדרגראונד של איסטנבול כדי לערבב לכם מזרח ומערב.

רומנו, דרך יפו 9 תל אביב, 23:00, כניסה חופשית

View this post on Instagram

Tonight from 21:00 – Markey Funk! // Kitchen from 18:00

A post shared by Romano (@romanotelaviv) on

זותי

בזותי תמיד יום האישה, אז הפעם במוגזם. הלוקיישן דרמטי בהתאם ושאף אחד לא יגיד לו להרגע. על העמדה: דריי, מיכל שר וטלשה.

בית האופרה, הירדן 2 תל אביב, 22:30, 50 ש"ח

מסיבה לטינית – ספיישל טלנובלות

נכון, לחבר טלנובלות לנשים זה קצת קלישאתי, אבל בינינו, "המורדים" לא ראיתן? "קטנטנות", לא זימזמתן (ועדיין מזמזמות בחשאי)? קחו ערב להיות מגה אקסטרה בנות ולפזז לצלילי רגאטון, באצ'טה וסלסה על מצע של ערוץ ויוה. גם "האלופה" ו"לגעת באושר" יבואו לבקר. מעבר חופשי למסיבת הניינטיז.

דופלקס, הש"ך 10 תל אביב, 23:00, 65 ש"ח

"המורדים"
"המורדים"

לא על הקימונו לבדו

הרצאה שתאפשר לכולנו להתרווח בכיסא ולהתנשא על חברה אחרת, ובמסגרתה תדון ד"ר הלנה גרינשפן על תפישת הנשיות והגבריות בחברה היפנית, דרך גילגוליהם של האופנה והדימויים החיצוניים לאורך ההיסטוריה.

סינמטק ת"א, הארבעה 5 תל אביב, 10:00, 65 ש"ח

במלוא הדרה – יריד הבד

יריד החלפת הבגדים שיתקיים במסגרות אירועי "במלוא הדרה" (השם מעולה) הוא הזדמנות טובה לרענן מלתחה לקראת הקיץ בלי להוציא שקל, בלי לפגוע בסביבה ואף עם תרומה אגבית – עודפי הבגדים יתרמו לעמותת פתחון לב.

מרכז קהילתי פלורנטין, אברבנאל 74 תל אביב, 11:00-14:30, כניסה חופשית

לילית

תקלוטים, ראפ, צילומים וציורים נפגשים בערב של אמנות נשית חובקת תצורות. על הבמה הראפרית והביטמייקרית הירושלמית ZIV, על הקירות שרון פדידה ומאמא קמילה ועל העמדה דני ואק.

אברקסס, לילינבלום 40 תל אביב, 13:00-19:00, כניסה חופשית

אברקסס. צילום: אריאל עפרון
אברקסס. צילום: אריאל עפרון