כל הפרטים על רחוב שערי ניקנור

מחיר דירה ממוצעת בשכונת עג'מי עומד כיום על 2.7 מיליון ש"ח, הרחוב ימקם אתכם במרחק קפיצה מסניף הדולפין של אבו חסן ובבחירות האחרונות 60 אחוז מהקולות בשכונה הוענקו לרשימה המשותפת

10 באוגוסט 2017

איפה חותמים? רחוב שערי ניקנור נמצא בשכונת עג'מי הנושקת לקו המים, ועל כן מחירי הנדל"ן באזור עולים באופן תדיר. מנתוני מדלן ניתן ללמוד כי מחיר דירה ממוצעת בשכונה עומד כיום על 2.7 מיליון ש"ח למכירה ועל 6,270 ש"ח להשכרה, וזה הולם באורח יחסי את הממוצע הכלל תל אביבי. עם זאת יש לקחת בחשבון שמחירי דירות מפרויקטים חדשים הנבנים לאורך קו הים יכולים לחצות את הממוצע העירוני בהרבה. לדוגמה, דירת ארבעה חדרים נמכרה לאחרונה ברחוב תמורת 5.2 מיליון ש"ח.

מה הסיפור? בניגוד לאורחות האנכרוניסטיים של מדריך הרחובות, הנוטה להנציח ארגונים יוניים שאיבדו את עניין הציבור בראשית המאה הקודמת, לרחוב שערי ניקנור עוקץ אקטואלי: על פי התלמוד, מדובר היה באחד השערים לבית המקדש השני. גם אז, מתברר, פוליטיקת ההנצחה תועלה לטובת בעלי הממון, ועל פי ההשערה הרווחת נקרא השער על שם נדבן מאלכסנדריה שתרם אותן. על פי האגדה ניקנור חיבב את דלתותיו כל כך עד שסירב להרפות מהן במסעו מאלכסנדריה שבמהלכו כמעט טבע עם ספינתו, ולבסוף עגן עמן בגאווה בנמל יפו (ומכאן בחירת הלוקיישן).

מה יש מסביב? רחוב שערי ניקנור ימקם אתכם במרחק קפיצה מסניף הדולפין של אבו חסן וממסעדות הדגים של נמל יפו. את ארוחות הבוקר תוכלו לעשות בביסטרו 60 השוכן ברחוב,  בלילה ללכת בעקבות תום יורק ולשתות בירה בשוק הפשפשים.

הנאים השכנים? באופן רשמי הרחוב מסונף לשכונת עג'מי, אך המדדים החברתיים של השכונה אינם בהכרח מעידים על תושבים החדשים הנוהרים לקו הנמל עם גלי הג'נטריפיקציה. על פי אתר מדלן, אם כך, רק 19 אחוז מתושבי האזור הם אקדמאים, בעוד 59 אחוז מהתושבים גרים בה בשכירות. בבחירות אחרונות 60 אחוז מן הקולות בשכונה הוענקו לרשימה המשותפת, 17 אחוז למחנה הציוני ו־8 אחוזים למרצ.