אירועי הגאווה 2015 יוקדשו לקהילת הטרנסג'נדרים

מצעד הגאווה ושאר אירועי שבוע הגאווה בתל אביב-יפו יתקיימו השנה בסימן שיוויון לכל המגדרים, תוך שימת דגש על תמיכה בזכויות טרנסג'נדרים

מצעד הגאווה. צילום: מיכאל שבדרון
מצעד הגאווה. צילום: מיכאל שבדרון

מצעד הגאווה ה-17 של תל אביב-יפו, שיתקיים ב-12 ביוני, יעלה על נס את הקהילה הטרנסג'נדרית ואת נושא השיוויון המגדרי. הסלוגן הנבחר של המצעד ושל אירועי שבוע הגאווה כולו הוא "Tel Aviv Loves All Genders", כאשר האירועים ישימו דגש על תרומתם של הטרנסג'נדרים לקהילה הגאה ולעיר, תוך קריאה להכרה בצרכיהם ולשיוויון זכויות מלא לכל המגדרים.

קהילת הטרנסג'נדרים רשמה הישגים חיוביים רבים בשנים האחרונות, החל מהקמת שני ארגונים חדשים למען הקהילה, דרך שינוי הנהלים בהליך שינוי המין ושיפור מצב של חיילים טרנסג'נדרים בצה"ל ועד הגברת הנראות הטרנסית בטלוויזיה בעקבות סדרות כמו "טרנספרנט" ו"כתום זה השחור החדש. עם זאת, נותרה קבוצה זו הפלג הפגיע ביותר בקהילה הלהטב"ק, כאשר רבים מחבריה מתמודדים עם אפליה, אלימות ויחס פוגעני.

"מצעד הגאווה של תל אביב מהווה כבר שנים רבות את האירוע המרכזי של קהילת הלהט"ב בישראל והפך עם השנים לאבן שואבת לתיירות ותיירים מכל רחבי העולם. גם השנה יצעד המצעד התל אביבי תחת מסר חשוב: חיזוק הנראות של הקהילה הטרנסג'נדרית", מסר יניב ויצמן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקהילה הגאה. "חובה עלינו כקהילה וכציבור לחזק ולחבק את החוליות החלשות ביותר בשרשרת, ואנחנו גאים לעשות זאת השנה".

אלישע אלכסנדר, מנכ"ל ארגון "מעברים" ומנהל תחום טרנס במרכז הגאה, הוסיף: "הקדשת מצעד הגאווה לקהילה הטרנסג'נדרית מסמלת פריצת דרך משמעותית עבור הקהילה כיום. טרנסג'נדריות וטרנסג'נדרים עמדו בעבר וממשיכים לעמוד בחוד החנית של המאבק הגאה ושל מאבק לחופש מגדרי שאינו רק שלנו אלא של החברה כולה – החופש להיות עצמנו. ההישגים שלהם זוכה הקהילה הטרנסג'נדרית בארץ ובעולם מוכיחים שזהו זמן של שינוי. למרות כל הקשיים שאנו חווים, יש בקהילה המיוחדת והמגוונת הזו כוחות עצומים".