מצעד בוואנזי והשוק השחור: אירועי "הליכות ג'יין" חוזרים לתל אביב

בקרוב המוני תל אביבים ייצאו מהכוכים הבודדים שלהם ויהלכו בעיר בקבוצות, מצוידים בפנקסים, בובות או תלבושות וואנזי. הנה כל מה שצריך לדעת על "הליכות ג'יין"

הליכות ג'יין, 2013
הליכות ג'יין, 2013
2 במאי 2018

מירוצים זה סבבה והכל, אבל גם לתל אביבים הבוהמיינים מגיע אירוע שגופם ספוג האלכוהול והעישונים יוכל לעמוד בו. בסוף השבוע הקרוב ייערכו בתל אביב שלל הליכות וסיורים אורבניים כחלק ממסורת "הליכות ג'יין", שנוסדו בארצות הברית ב־2007 על ידי תלמידיה של ג'יין ג'ייקובס, שביקשו לשמר את מורשתה. ג'ייקובס, סופרת, עיתונאית וחוקרת עירוניות רבת השפעה, כתבה את הספר המכונן "מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות", שבו היא עוסקת בתכנון עירוני חברתי ושיוויוני. אמנם רחוק היום שבו נהנה מהגינות או משוויוניות כלשהי בתכנון העירוני בתל אביב, אבל ללכת בה, לפחות, זה עדיין חינם.

מסע נוסטלגי בעקבות השוק השחור

סיור בין השווקים הסודיים שפעלו בתל אביב מקום המדינה ועד היום. איפה הם התקיימו, מה הקשר בינם לבין התנהלות המדינה והאם הם ייסגרו כתוצאה מהסיור? שווה לחכות.

← צומת לינקולן־יהודה הלוי, חמישי (3.5) 10:00

אפשר הפסקת פיפי? הליכות ג'יין, 2013
אפשר הפסקת פיפי? הליכות ג'יין, 2013

עוד כתבות מעניינות:
כסא בשנקל ומצלמות בשידור חי: מדריך החופים המקוצר
5 מוזיאונים תל אביביים קטנים ששווה להכיר
המדריך המלא לרחוב טשרניחובסקי המתחדש

סיור פרפורמנס ללא מילים

מופע מהלך פרי יצירתה של רותם וולק, המתקשרת אך ורק באמצעות סאונד, תיאטרון בובות וחפצים. העיר הזו נהיית מוזרה מיום ליום, ואי אפשר להגיד שאנחנו לא אוהבים את זה.

← לפרטים: rotemvo@gmail.com

הליכת מיינדפולנס

הקשבה, נשימה, בודהיזם, ריחות, טעמים, תרגילי התבוננות ושאר מושגים מעולם ההארה הרוחנית. כי אם כבר הולכים לשם ההליכה, מה יותר טבעי מלחבר את זה לטרנד הכי נכון בקרב תל אביבים מודעים?

← הכניסה הצפונית של פארק מדרון יפו, שבת (5.5) 9:00

הליכה בוואנזי

איפה בתל אביב אפשר להרגיש בנוח, אבל באמת בנוח, להיות שונה? ואיך מתמודדת עיר הווירדוז עם אלה שמצליחים להיות חריגים אפילו בתוכה? על כל אלה תוזמנו לדון לבושים כנמרים, חדי קרן וכל אשר חשקה נפשכם.

← ארומה בנמל תל אביב, שבת (5.5) 20:00

אימפרוביזציה בתנועה

סצנת הפתיחה של "שיער" זה כאן, וכולם מוזמנים להתמזג בצעדי ריקוד עם הקומפוזיציה של העיר, להגיב למרחב עם הגוף, לנוע, לרקוד ולחוש תחושות משל הייתם תלמידי משחק טריים ונלהבים.

← העץ בכיכר הבימה, חמישי (3.5) 17:00

הליכת שרבוט

טושים, עפרונות, צבעי מים וכל מה שנעים לכם לקשקש איתו במחברת מתקבל בברכה, רק תביאו את הציוד אתכם. לא חייבים להיות ציירים אבל כדאי לאהוב שרבוט, התבוננות ונופים יפים.

← גן העצמאות, דרומית למלון הילטון, שבת (5.5) 16:00