למרות ההבטחות: עונת הרחצה נפתחה, והטיילת עדיין לא

עונת הרחצה נפתחה מוקדם והעירייה לא הספיקה לסיים את שיפוץ הטיילת כמובטח. איך תתעדכנו במצב העומס בחוף מהבית, ואיפה מותר לשחרר את הכלב? מדריך החופים המקוצר

סוכת מציל בחוף הים בחורף (צילום: shutterstock)
סוכת מציל בחוף הים בחורף (צילום: shutterstock)
2 במאי 2018

שיפוצים כמו חול: עונת הרחצה נפתחה השנה מוקדם מהרגיל, אבל אחרי שעברה סופת האביב הביזארית של השבוע שעבר, אנחנו כבר לגמרי מוכנים לעלות על בגדי הים ולרוץ לעבוד על שיזוף הבסיס. 13 חופי רחצה מוכרזים יש בתל אביב, שבהם תפעיל העירייה תחנות הצלה. היא גם מציעה מחירון מפוקח למזון ושתייה, מחירים זולים מאוד להשכרת ציוד לחוף, אפילו מתקני כושר ומצלמות למתלבטים אם להגיע. רק לדבר אחד העירייה לא דאגה: השלמת שיפוץ הטיילת המובטח, שאמור היה כבר להסתיים.

כדי לעזור לגולשים להבין מה גובה הגלים ולמשתזפים כמה עמוס בחול, תציב העירייה השנה מצלמות בחופים שונים, והן יעבירו שידור חי מהחוף. מצלמה אחת כבר עומדת בחוף פרישמן, ומאפשרת –דרך אתר העירייה – הצצה באיכות בינונית על מצב הגלים ומצב המתרחצים. בקרוב תציב העירייה מצלמות בכמה חופים נוספים. אם אחת מהן תוצב בחוף המתופפים (אביב), למשל, תוכלו גם מהבית לראות שהשיפוץ המיוחל של החלק האחרון של הטיילת עדיין לא הושלם, על אף ההבטחות שזה יקרה כבר עם פתיחת עונת הרחצה 2018 . לא ברור מה הייתה הסיבה לעיכוב, אך בעירייה מבטיחים שהמקטע האחרון – ממגדל האופרה לדולפינריום – יושלם עד המחצית השנייה של יוני.

עוד כתבות מעניינות:
המדריך המלא לחופי תל אביב
תיקי קש מושלמים לקיץ
ליווינו את הבחירות לוועד השכונה בנווה שאנן

בסך הכל קיימות תחנות הצלה ב־13 חופים, והן יפעלו במאי בשעות 16:45־7:15 , ביוני עד 17:45, וביולי־אוגוסט עד 18:45 ובספטמבר ואוקטובר עד 16:45. 13 החופים המוכרזים הם חוף הצוק הצפוני, חוף הצוק הדרומי (רק בסופי שבוע ובחגים), תל ברוך, מציצים, החוף הנפרד (רק באמצע השבוע), הילטון, גורדון, פרישמן, בוגרשוב, ירושלים, אביב (המתופפים), צ'רלס קלור וגבעת העלייה ביפו.

טיילת תל אביב. צילום: כפיר בולוטין
טיילת תל אביב. צילום: כפיר בולוטין

כמו בשנה שעברה, יוצעו מתקני חוף במחירים נוחים לתושבי העיר. כך למשל, שמשייה או כיסא נוח יעלו שני ש"ח למחזיקי כרטיס דיגיטל שגם מביאים אותו איתם לחוף (שישה ש"ח למי שאין לו כרטיס), מיטת שיזוף תעלה ארבעה ש"ח לתל אביביים (ו־ 12 למי שאינו תושב העיר), ובחופים מסוימים יוצעו לבאים גם מזון ושתייה בסיסיים במחירים סבירים – בקבוק מים קטן בשישה ש"ח, ארטיק בשלושה או פיתה עם חומוס וסלטים ב־ 12 ש"ח. במקביל גם יוצעו לרוחצים לוקרים לאחסון חפצים, שעלותם הורדה לחמישה ש"ח לשימוש חד פעמי.

25 אלף הכלבים תושבי העיר מוזמנים לכל חופי העיר, ובכמה מהחופים גם תוכלו לשחרר אותם מהרצועה כדי שיעשו שמח ורטוב לכולם. מדובר בחלק מחוף תל ברוך (מדרום לחוף הקייט סרפינג), חוף צ'רלס קלור (מדרום לחוף), חוף הילטון (מצפון לו) וחוף גבעת עלייה (מדרום לו). בחוף הילטון אף הציבה העירייה מקלחות ייעודיות לכלבים, שיחסכו לכם את חוויית האימים שנקראת לקלח את הכלב באמבטיה. במהלך העונה יוצבו מקלחות דומות גם בשלושת החופים האחרים.