טלגראס למשתמשים: "תעוררו סערה שתטלטל את המדינה ותראו שנתניהו שקרן"

בעקבות מעצרם של 42 חשודים, טלגראס קוראת למשתמשיה לצאת להילחם על כבודה ברשתות החברתיות: "ביבי משקר לציבור ולא מתכוון באמת למה שהוא מצהיר"

גראס. צילום: Shutterstock
גראס. צילום: Shutterstock

טלגראס פותחת בקמפיין אינטרנטי וקוראת למשתמשים "לעורר סערה שתטלטל את המדינה בטענה שביבי משקר לציבור", על מנת לסייע לשחרר את עצורי הפרשה שנחשפה הבוקר. היום פורסם כי לאחר חקירה של חודשים ארוכים נעצרו 42 חשודים בניהול טלגראס, כולל ראש המערך, במה שהמשטרה מכנה "מעצר ארגון פשיעה".

בהודעה שנשלחה למשתמשים בשירות נכתב כי מטרתה של טלגראס היא קידום לגליזציה ומציינים כי המעצר הוא אבסורד, שכן "יום לפני שנעצרו עשרות המנהלים ביבי הכריז בתקשורת שלגליזציה עומדת על הפרק. ביבי משקר!". עוד נכתב כי "הפעולה הממשלתית הזו, שבה נעצרו עשרות מנהלי טלגראס, מוכיחה שהממשלה תגיד הכל כדי לקנות אותנו בבחירות! אבל בפועל? מתכוונים למשהו אחר".

עוד כתבות מעניינות:
המשטרה עצרה 42 חשודים בניהול טלגראס
פייסבוק סגרה לטלגראס את העמוד
מה אתם יודעים על מי שמגדל את הוויד שלכם?

בהודעה שנמסרה למשתמשים נכתב כי "צוות טלגראס מבקש את עזרתכם בנושא. כדי לשחרר את האנשים שעובדים מסביב לשעון … אנו מבקשים שתצאו כנגד מהלך הממשלה ברשתות החברתיות ותעוררו סערה שתטלטל את המדינה, בטענה שביבי משקר לציבור ולא מתכוון באמת למה שהוא מצהיר. חולים המשתמשים בשירותי טלגראס, נשמח אם תוכלו לכתוב פוסטים ברשתות החברתיות על איך גראס מציל אתכם, ואיך טלגראס בפרט עזרה לכם בנוגע למחלה שלכם. ניתן להביע בפוסטים שלכם תמיכה ביוזמות של טלגראס – מהגרלה של כמות נכבדת של קנאביס רפואי לחולים שלא מקבלים קנאביס מהמדינה, כל חודש מחדש, דרך התרומה של עמוס (דב סילבר) בסך של 42 אלף שקלים לבית המחסה לחיות, וכל מה שעולה לכם בראש!".

בשנתיים שהשירות קיים טלגראס טיפחה את הקהילה שלה, וכעת אנשיה מקווים לקטוף את הפירות, כשהמשתמשים יחזירו להם טובה. בין ההטבות שחולקו למשתמשים ניתן למנות כרטיסי גירוד – "חישגראס" – שזיכו את המשתמשים בניירות גלגול או בפרחי קנאביס, הנחות מיוחדות לימים שלפני המשכורת החודשית, משחק חפש את המטמון עם שקיות גראס שהוחבאו ברחבי תל אביב והגרלות של כמויות שונות של קנאביס.

סחר במאות מיליוני שקלים

כאמור, הבוקר פרסמה משטרת ישראל כי בפעילות משותפת עם שירותי הביטחון באוקראינה היא עצרה 42 חשודים בסחר בסמים בישראל ובחו"ל באמצעות אפליקציית טלגרם. על פי המשטרה, היקף הסחר עמד על מאות מיליוני שקלים והיא מכנה את החשודים "ארגון פשיעה". בין העצורים ראש המערך ובכירים נוספים.

את הפעילות בטלגראס, שבה סוחרים מוכרים ללקוחות באמצעות קבוצות באפליקציה, מתארת המשטרה כך: "כל חבר בארגון החזיק בתפקיד ייחודי שנועד לקדם את הפעילות, להעניק שירות ללקוחות ולהגדיל את השכר אותו הוא מקבל. השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים תוך הסוואת מקור הכספים".

טלגראס הפכה בשנתיים האחרונות לזירה המובילה בישראל לרכישת סמים, מקנאביס ועד חומרים פסיכדליים, עם מאות אלפי משתמשים ואלפי סוחרים. המשטרה מנסה לסגור את האופרציה כבר זמן רב, ובשנה שעברה, בעקבות מעצר סוחרת, שעל מכשירה נמצאו פרטים מזהים של לקוחות רבים, זומנו מספר לקוחות לחקירה.

עמוס דב סילבר. צילום: Ingrid Karin Nieters
עמוס דב סילבר. צילום: Ingrid Karin Nieters

את טלגראס הקים עמוס דב סילבר, פעיל לגליזציה שפתח את השירות בארצות הברית. בריאיון ב-Time Out אמר בעבר: "אני לא משדל אף אחד לדבר עבירה אלא משדל את מי שכבר עושה עבירה לא להסתתר. אני כן חושב שצריך לעשן, אבל לא משדל. אני משדל את המעשנים לא לפחד".

המעצר מגיע דווקא בתקופה שבה פוליטיקאים מציינים לחיוב את נושא הלגליזציה, לקראת הבחירות ועל רקע המצע של מפלגת זהות של משה פייגלין, אשר דוחף בין היתר את הנושא. אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו כי ישקול את נושא הלגליזציה, לאחר שגם שר האוצר כחלון ואורלי לוי אבקסיס התבטאו בעניין.