רקס פקטור: אפליקציה חדשה מאיימת לקחת את הנהגים מ-Gett

אם בזמן האחרון קשה לכם יותר לתפוס מונית ב-Gett, יכול להיות שהסיבה (והפיתרון) באפליקציה חדשה שמאפשרת לבחור את הנהג, אך לא לשלם באשראי

מוניות (צילום: שאטרסטוק)
מוניות (צילום: שאטרסטוק)
7 במרץ 2018

כחמש שנים מאז השקתה בישראל הפכה Gett לשליטה הבלתי מעורערת של שוק המוניות התל אביבי ושינתה דרמטית את הרגלי הצריחה לנהגי מונית ברחוב. כולנו התרגלנו לחכות בבית למונית שתגיע ולשלם רק דרך אשראי, ופתאום כשאנחנו נאלצים להרים את היד באלנבי אנחנו כבר לא בטוחים איך עושים את זה נכון. בתקופה האחרונה טוענים משתמשים רבים באפליקציה שמשהו קרה – פתאום הרדאר שסורק את העיר לא מוצא מוניות, כאילו כל הנהגים
נעלמו ממנה.

האם מוניות השירות יפסיקו לנסוע בשבת?
כך תמנעו מחיובים תמוהים ב-Gett
מונית או אוטותל: ראש בראש

אף שב־Gett טוענים שאין ירידה בכמות נהגי המוניות באפליקציה אלא דווקא עלייה בכמות הנסיעות (אך גם סירבו להעביר לנו נתונים על כך), התחושה בקרב המשתמשים ניכרת ואליה מצטרפות עדויות של נהגים. אמיר, למשל, הוא נהג מונית שנוסע ברחובות העיר. בעבר עבד עם Gett ובשלב מסוים מאס, כמו נהגים אחרים, ביחס החברה. "הרבה נהגים עזבו את Gett לאחרונה כי החברה התחילה לעשות דאווינים של 'ביג בוס' ולהתייחס אליהם לא יפה. אני כל הזמן שומע מחברים שמפסיקים לעבוד איתם, אבל גם כשהם מפסיקים לעבוד הם עדיין ממוספרים באפליקציה, אז ברור שיגידו שאין ירידה בכמות הנהגים".

בוחרים יעד, בוחרים נהג, ויוצאים לדרך. Raxi
בוחרים יעד, בוחרים נהג, ויוצאים לדרך. Raxi

הנהגים, צריך לומר, לא היו מרוצים משלטון היחיד של Gett ועל התלונות שלהם נגד החברה – העמלה שהיא מגלחת להם, היעדר המענה לצרכים שלהם – כבר כתבו מספיק. עד לאחרונה לא היה להם הרבה מה לעשות עם הטענות שלהם. ,Raxi אפליקציה חדשה שיצאה לשוק בשבועות האחרונים ושזוכה לתמיכה של ארגון נהגי המוניות, היא מוצא  אפשרי עבורם. "אני מרוצה ממנה מאוד עד כה", מספר אמיר. "יש כבר מספיק לקוחות, והאפליקציה אמינה ונוחה לתפעול, הרבה יותר מ־Gett".

Raxi מתחייבת לא לגבות דמי שירות – לא מהנוסעים ולא מהנהגים שיעבדו איתה. היא תופסת את עצמה כרשת חברתית לכל דבר – הנוסעים והנהגים יכולים לבחור זה את זה לנסיעה אחת או יותר, נוסעים יכולים לשמור נהגים מועדפים או לחלופין לחסום אחרים וכן לחלוק עם חברים את העדפותיהם – ללא התערבות צד שלישי. היא לא מתערבת בנושא הכספי, וכאן גם עקב האכילס שלה – ברוב המוניות תוכלו לשלם רק במזומן, ממש כמו פעם. המודל הכלכלי שלה, כמו רשתות חברתיות אחרות, הוא הכנסות מפרסומות שיופיעו באפליקציה. "לדעתי הם ייקחו את הנהגים מ־ Gett לאט לאט", אומר שחר, גם הוא נהג שעזב את החברה לטובת האפליקציה החדשה.

בחברת Gett סירבו להגיב לטענות.