פארקינג: כך יראה הפארק הראשון והיחיד של פלורנטין

בחודשים הקרובים יזכו סוף סוף תושבי פלורנטין לפארק ראוי בשכונה שלהם, במקום חניון אליפלט. בתוכנית: חמישה דונם של דשא, גינת כלבים ואפילו "מקום התכנסות"

פארק אליפלט בפלורנטין (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
פארק אליפלט בפלורנטין (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
12 ביוני 2018

תושבי פלורנטין מרבים להתלונן, לרוב בצדק, על הפקרת השכונה על ידי הרשויות. אחת התלונות נוגעת להיעדר השטחים הירוקים בשכונה. הקיץ, סוף סוף, נראה שהם יוכלו להוריד בתעדוף את התלונה הזאת, לפחות. השבוע התקיים המפגש האחרון בהליך התכנון המשותף שניהלה עיריית תל אביב־יפו עם תושבים ופעילים בשכונה סביב גינת אליפלט, שעתידה לקום בחודשי הקרובים במקום מגרש החניה הגדול שנמצא כעת במקום.

לפי התוכנית הגינה תכלול גינה ירוקה ומוצלת (!), גינת כלבים, מקום התכנסות לאירועים גדולים, מקומות ישיבה, מתחם ספורטיבי, אזורי משחק לילדים ועוד. שטחה הכולל יהיה חמישה דונם – שניים מהם שמורים לפיתוח מבנה ציבור עתידי בשטח המדובר. "כל העובדה שזה קורה מרגשת מאוד", מספרת הילה הראל, מנהלת עמוד הפייסבוק ירוק במקום חניון ואחת הפעילות בתכנון הגינה. "אני מאמינה שתושבי השכונה ישתמשו בגינה הזאת לדברים מגוונים. אני יכולים לדמיין שם שיעורי יוגה, פיקניקים והופעות", אומרת הראל. "גם אם הפארק לא יהיה רוחש כל היום באנשים, הפסקה של משהו ירוק בתוך הבינוי הסופר צפוף של פלונרטין, יש לו משמעות גדולה".

אליפלט בפלורנטין. המאבק שהצליח
אליפלט בפלורנטין. המאבק שהצליח

בעירייה מתגאים בכך שבתכנון הפרויקט היו מעורבים תושבי השכונה, שנפגשו כמה פעמים עם אנשי העירייה שכבר בחודש דצמבר קיבלו מהם בקשות ראשוניות לקידום הגינה, וגם נועצו בהם במהלך התכנון. אנשי העירייה נפגשו עם מגוון בעלי עניין – תושבים פעילים, קשישים, הורים צעירים, בעלי עסקים, בעלי כלבים, משתמשי החניון וגורמי מקצוע, ואף הפיצו סקר דיגיטלי בין התושבים.

לתהליך גם נרתמו ילדים בשכונה אשר במסגרת שיעורי קיימות בבית הספר תכננו אילו מתקנים ירצו לראות בפארק. "הילדים מבית הספר הציגו את התכנונים שהכינו עם המורה שלהם בפני העירייה, זה היה מקסים לראות איך גם ילדי השכונה רוקמים חלומות לגבי עתידו של השטח הירוק הזה", מספרת הראל. "אני חושבת שזה הצליח כי זה לא פארק עמוס באלמנטים, זה לא אמור להפעיל אותי, עצם זה שיש גבעה ואפשר להתגלגל ממנה ובקצה שלה יש כמה מתקנים חמודים נותן את הגמישות לעשות כל מיני דברים במקום".