השף הממושלן מסיים את דרכו במסעדה שמשקיפה למוזיאון תל אביב, אבל אל תחשבו לרגע שיצירות האמנות שהוגשו על הצלחת יעצרו, כי את תפקיד שף המסעדה הוא מוריש לטדי קגן בן ה-27, שבארבע השנים האחרונות היה השף התפעולי. "אני נפרד בתחושת סיפוק גדולה ובידיעה שהמקום ממשיך בידיים מצוינות"
כמו בעלי חיים בטבע, גם למסעדות יש מחזורי חיים שבהם הן משילות עור ומתחדשות. אחרי האוזריה, שעברה (חלקית) מהשפית המייסדת לשף בפועל, מסעדת פאסטל עוברת תהליך דומה כששף גל בן משה מוסר את מפתח המטבח לטדי קגן, השף התפעולי בארבע השנים האחרונות. בהודעה לתקשורת נמסר כי קגן (27) הוא שותף מרכזי בעיצוב השפה הקולינרית ופיתוח מנות, ושכניסתו לתפקיד היא חלק מתהליך המשכיות טבעי שנבנה לאורך השנים.
>>המסעדה שנפתחת בפעם הרביעית ומה זה אפרידיווה. חדשות האוכל
פאסטל נפתחה בשנת 2013 סמוך למוזיאון תל אביב לאמנות ובהשראתו, כמקובל בערים רבות בעולם. למרות הטלטלות ואי היציבות הכרוכה בתפעול מסעדת פיין דיינינג, משכיל הבעלים איציק חנגל – מסעדן מנוסה ושותף בקבוצת המסעדות של גיא גמזו ומוש בודניק (הלנה, צ'קולי ובקרוב היורשת שתקום על חורבות מאנטה ריי) – לנווט את הספינה במים הסוערים. את השפים הוא בוחר בפינצטה: קובי בכר שהניח את היסודות, הלל תווקולי (לעבר אנימאר, דריה) שייצב אותם, וגל בן משה ששדרג את המטבח והוסיף עידון אירופי. בעקבות הצלחת הגלגול האחרון נפתחה לפני כשנה וחצי בחלל הפנימי גרייס, שלוחת אולטרה פיין דיינינג שבה הגיש בן משה ארוחת טעימות בסגנון עילי. לאחר חילופי המשמרות תארח גרייס טאלנטים קולינריים אחרים, שיתופי פעולה ופרויקטים מיוחדים.

בן משה מסיים את תפקידו בפאסטל ובגרייס בסוף החודש, מתוך כוונה להתמקד בפרויקטים חדשים בפראג. מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2022 הוא חילק את זמנו בין תל אביב לברלין, ובין פאסטל למסעדת Prism, זוכת כוכב מישלן שש שנים ברציפות שנסגרה באוגוסט שעבר. קגן נחשב לבן טיפוחיו של בן משה, וטביעת אצבעו הקולינרית מקבלת ביטוי בתפריט חדש שיושק בקרוב. "גל היה הרבה מעבר לשף עבורנו, הוא היה מנטור, דמות מעצבת ומובילה עבור הצוות כולו. לאורך השנים הוא ידע לטפח דור חדש של אנשי מקצוע, להעניק להם כלים, ביטחון וחופש יצירתי, ולבנות מטבח יציב ואיכותי גם בתקופות המאתגרות ביותר שידענו", אומר חנגל. "טדי הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך. הוא צמח לצד גל, הוביל איתו את המטבח במשך שנים ומכיר את פאסטל מבפנים ומבחוץ. אני מודה לו על ההשקעה האדירה, על המחויבות, על הנסיעות הבלתי פוסקות בין אירופה לישראל ועל הסטנדרט הגבוה והבלתי מתפשר שהציב".

בן משה מצדו מודה לחנגל על האמון, החופש היצירתי וההזדמנות להוביל את פאסטל לאורך השנים האחרונות. "זו הייתה תקופה משמעותית עבורי, מקצועית ואישית, ואני גאה בדרך שעשינו יחד ובצוות יוצא הדופן שנבנה כאן. אני נפרד בתחושת סיפוק גדולה ובידיעה שהמקום ממשיך בידיים מצוינות". קגן מוסר כי עבורו זוהי זכות להיכנס לנעליו של שף בן משה, ואחריות גדולה לא פחות. "גל היה עבורי מנטור משמעותי, ואני מודה לו על הדרך, האמון והכלים שהעניק לי לאורך השנים. פאסטל היא הבית המקצועי שלי, המקום שבו גדלתי והתפתחתי כשף, ולכן אני נכנס לתפקיד עם הרבה כבוד למה שנבנה כאן ועם רעב גדול להמשיך ליצור, לחדש ולהוביל קדימה. אני מודה לאיציק חנגל על האמון ומתרגש לפתוח את הפרק הבא של פאסטל יחד עם הצוות המדהים שלנו".
