דברו אלינו במגשים: קבלו את המתכון לפיצה של מגזינו

הפיצה של מגזינו. צילום: נועם פריסמן
הפיצה של מגזינו. צילום: נועם פריסמן

לכבוד יום הפיצה הבינלאומי שחל השבוע, החלטנו שהגיע הזמן לצאת המגש ולנסות להכין את הפיצה המושלמת בבית. בדיוק בשביל זה השגנו לכם את המתכון לפיצה השווה של מגזינו. עכשיו נותרת השאלה אם אתם עצלנים או לא? אל תענו לנו

6 בפברואר 2022

ככל שהפיצריות מתרבות, קשה יותר לבחור איפה לאכול את המשולש הבא. לפעמים, הבחירה הביתית יכולה להיות פתרון לא רע. פיצה מרגריטה היא ככל הנראה הפיצה האיטלקית המוכרת ביותר, מבוססת על רוטב מעגבניות קיץ מבושלות, מרוסקות ומסוננות הנקרא בעגה המקצועית פאסאטה, ומלמעלה קרעי מוצרלה ובזיליקום, עד כאן הכל ברור. הסיפור מסתבך דווקא בבצק שלעיתים הוא כולל ביגה או כל סטרטר אחר (בצק מקדים).

במקרה של המאפה האיטלקי, תמצאו כמעט תמיד את הביגה, שיטת התפחה איטלקית שדומה למחמצת אבל נעצרת לפני שתהליך התסיסה מגיע לשיאו. מטרתה של הביגה לייצר בצק אלסטי, נוח לעיבוד ובעל טעם ייחודי. סימן ההיכר הנפוץ של הביגה היא הזריקה הסיבובית באוויר. כדי לחסוך בעיות ולהפוך את הפיצה הביתית שלכם למעולה, הנה לכם מתכון הפיצה של מגזינו. ואנחנו מוותרים לכם על הזריקה באוויר.

פיצה מרגריטה | מגזינו

לביגה:
300 מ"ל מים קרים
4 גרם שמרים טריים
600 גרם קמח פיצה (מוגטו)

ליתרת הבצק:
 440 מ"ל מים קרים
2 גרם שמרים טריים
ביגה מיום קודם
600 קמח פיצה (מוגטו)
40 גרם מלח
15  מ"ל שמן זית

לרוטב העגבניות:
1 פחית עגבניות שלמות במיץ עגבניות
1 שן שום דפוקה
3-4 עלי בזיליקום
מעט מלח
2 כפות שמן זית

מבחר עצום של תוצרת ממיטב החקלאים באתר פרשוק, בהנחה מיוחדת של 12% לגולשי טיים אאוט

הפיצה של מגזינו. צילום: כרמל קוך
הפיצה של מגזינו. צילום: כרמל קוך

אופן ההכנה:

הביגה (מכינים יום קודם):
יוצקים את המים הקרים למיקסר עם וו לישה, מפוררים מלמעלה את השמרים ומערבבים. מוסיפים שליש מכמות הקמח ומערבבים בעזרת מטרפה עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים שליש נוסף של הקמח עד שרואים את המים עולים מעל פני הקמח. בשלב זה מוסיפים את יתרת הקמח ולשים לישה איטית בין 15-20 דקות, עד לקבלת בצק יפה. מכדררים את הבצק, מקמחים קלות את הבצק, מניחים בקערה, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך 24 שעות.
הבצק:
יוצקים את המים הקרים למיקסר עם וו לישה, מפוררים מלמעלה את השמרים ומערבבים. מוסיפים שליש מכמות הקמח ומערבבים בעזרת מטרפה עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים את הביגה (חתוכה לקוביות קטנות) ומעבדים  במלוש למשך חצי דקה. מוסיפים את כל הקמח ולשים 10 דקות. מוסיפים לאט לאט את המלח והשמן ומעבדים עד שכל השמן נבלע בבצק. מוציאים את הבצק, מכדררים לכדור, מניחים בקופסה ועוטפים אותה בניילון נצמד. ממתינים כשעה וחצי. מחלקים את הבצק לכדורים בני 270 גרם כל אחד ולתת להם מנוחה למשך 24 שעות.
הרוטב:
מרוקנים את תוכן הפחית לקערה ומועכים את העגבניות בעזרת מזלג. מוסיפים את השום, שמן הזית, מלח, פלפל ובזיליקום. מערבבים, מכסים ומעבירים לקירור למשך 24 שעות. מסננים את עלי הבזיליקום והשום, טוחנים את הרוטב עד לקבלת מרקם אחיד.ניתן לשמור במקרר במיכל אטום למשך שבוע.
הכנת הפיצה:
מחממים מראש את התנור ל-220 מעלות. מרדדים כדור בצק ל בסיס פיצה בקוטר 30 ס"מ, מורחים שכבה דקה של רוטב עגבניות (לא לשכוח להשאיר שוליים). קורעים כדור מוצרלה טרייה לחתיכות ומפזרים על הרוטב. מכניסים לתנור למשך 3-5 דקות, עד ששולי הפיצה זהובים. בעזרת מברשת מורחים שמן זית על שולי הפיצה, מפזרים עלי בזיליקום, חותכים וזוללים.

תשתגעו עם התוספות, הפיצה של מגזינו. צילום: נמרוד סונדרס
תשתגעו עם התוספות, הפיצה של מגזינו. צילום: נמרוד סונדרס

מגזינו