דודו טסה, מחול ומשפט אייכמן: פסטיבל ישראל 2020 יוצא לדרך

עם קצת מזל כל המופעים המתוכננים מול קהל יתקיימו כסדרם, והשנה מציע הפסטיבל אפשרות לצפות בו גם אונליין. הנה כל מה שמחכה לכם

"מתרגלים אמפתיה", מופע חדש של הכוריאוגרפית המוערכת יסמין גודר (צילום: תמר לם)
"מתרגלים אמפתיה", מופע חדש של הכוריאוגרפית המוערכת יסמין גודר (צילום: תמר לם)
10 באוגוסט 2020

פסטיבל ישראל הירושלמי יוצא סוף סוף לדרך, אחרי שנדחה בכמה חודשים בשל הקורונה. השנה הוא יתמקד ביצירה ישראלית, ואם התו הסגול יאפשר זאת – יהיו גם מופעים מול קהל. לראשונה כל כולו יצולם וישודר לייב באתר הפסטיבל (הצפייה בתשלום). יריית הפתיחה תינתן ב-3 בספטמבר, והפסטיבל יינעל ב-12 בספטמבר (בדיוק באותם תאריכים של דוקאביב).

המופעים יתקיימו באולמות תיאטרון ירושלים, במרכז המוזיקה עדן תמיר בעין כרם ובמרכז החדש לאמנויות הבמה בתלפיות, ביתם החדש של הזירה הבינתחומית, אותו יחנוך הפסטיבל בערב מיוחד. אולמות קולנוע רב חן הנטושים הוסבו לאולמות מופעים וחדרי סטודיו, והקהל יוכל לשוטט ביניהם ולפגוש את עבודות המחול, המוזיקה, התאורה והסאונד שימלאו אותם.

"Shape On Us" של הכוריאוגרף הישראלי שרון פרידמן ו"ורטיגו-כח האיזון" (צילום: יואל לוי)
"Shape On Us" של הכוריאוגרף הישראלי שרון פרידמן ו"ורטיגו-כח האיזון" (צילום: יואל לוי)

ואם אתן כבר בעיר הבירה, כדאי שתדעו כי פסטיבל הג'אז הבינלאומי ירושלים יתקיים בתאריכים חופפים – 8.9-10.9. שיתוף פעולה בין שני הפסטיבלים יצר את סדרת ההופעות "משפחה" (שם זמני), בניהולם האמנותי של תמיר מוסקט ואבישי כהן. במשך שלושה ערבים יתקיימו מפגשי מוזיקה תחת כיפת השמיים בגן הפסלים ובגלריות של מוזיאון ישראל, שייקחו את הקהל למסעות מוזיקליים בין משפחות שונות של מוזיקאים ושל יוצרים. בין המופיעים: דודו טסה והאחיות אל כוויתי, מארק ופרץ אליהו עם משפחת מיינר (עטר והד מיינר עם ריף כהן), יסמין ולילה מועלם עם ספי ועונגי ציזלין, נגה ארז ואורי רוסו במופע שמינייה אקוסטי, נטע ברזילי עם האחים שלה ורונה קינן בפרויקט משפחה עתידית עם מקהלת מזמור ועוד (צפייה אונליין: 40 ש"ח, כרטיס – 90-120 ש"ח).

דודו טסה והכוויתים מחממים את רדיוהד בארה"ב, 2017 (צילום: ג'ושוע לואיס)
דודו טסה והכוויתים מחממים את רדיוהד בארה"ב, 2017 (צילום: ג'ושוע לואיס)

בין שלל המופעים תמצאו את "Shape On Us" של הכוריאוגרף הישראלי שרון פרידמן ו"ורטיגו-כח האיזון"; "מתרגלים אמפתיה", מופע חדש של הכוריאוגרפית המוערכת יסמין גודר; "פרויקט אייכמן – טרמינל 1", שבו היוצרת והבמאית לילך דקל-אבנרי (יחד קבוצת פאתוס-מאתוס) מציעה התבוננות מחודשת במשפט אייכמן; קונצרט של התזמורת הסימפונית ירושלים; ועוד.

ניתן לרכוש כרטיס לכל מופע בנפרד, או מנוי משולב לפסטיבל ישראל ופסטיבל הג'אז ב-225 ש"ח. לאתר הפסטיבל