פרסי האוכל 2018: המסעדה הטובה ביותר מחוץ לתל אביב

הן נמצאות מחוץ לעיר, הן טעימות במיוחד והן ייחודיות בנוף הקולינרי של סביבתן. 8 מסעדות שהן נקודות חובה בכל טיול מחוץ לתל אביב

חריימה לוקוס, מחניודה. צילום: רן בירן
חריימה לוקוס, מחניודה. צילום: רן בירן
22 בנובמבר 2018

גם מחוץ לעיר יש לא מעט מסעדות נהדרות, והיה קשה במיוחד לבחור רק שמונה מהן לקטגורטיה הזו, אבל בכל זאת הצלחנו. אלו הן שמונת המסעדות שאנחנו הכי אוהבים לבקר כשאנחנו יוצאים מהעיר.

גוז' ודניאל, בני ציון

מסעדה קסומה המשקיפה על פרדסים ומטעים במושב בני ציון שבשרון. התפריט הקלאסי מושפע אמנם ממטבחים איטלקיים וצרפתיים, אבל גם עושה שימוש בחומרי גלם מקומיים־עונתיים ברוח הפארם טו טייבל – תפיסת עולם שהתגבשה אצל שף המסעדה, שניר אנג סלע, בזמן שעבד אצל השף דן ברבר במסעדה המוערכת בלו היל שבניו יורק.

גוז' ודניאל. צילום: אנטולי מיכאלו
גוז' ודניאל. צילום: אנטולי מיכאלו

מונא ,ירושלים

מפות לבנות, אווירה סקסית ושירות מצוין – מונא היא כנראה מסעדת הפיין דיינינג היחידה בעיר, והיחידה שתתברג בקלות גם לרשימת המסעדות הטובות בארץ. השף מושיקו גמליאלי ושותפיו הצליחו להפוך את מונא למקום שיכול לשרת באותה מיומנות זוג בערב רומנטי, תייר בודד על הבר או משפחת גרגרנים.

מונא. צילום: יח"צ
מונא. צילום: יח"צ

מחניודה, ירושלים

מסעדת השוק השמחה של אסף גרניט ואורי נבון, שכבר הפכה למסעדת האם של המיני – אימפריה של המסעדות שמקימים השניים בחו"ל, מתמזגת במרחב הירושלמי עם טרטר שער שכם, שקשוקית קבב מפורק ופולנטה ראגו פטריות. האווירה הפרועה מוכיחה שככל שהמצב בירושלים נעשה קשוח יותר, הקשוחים נעשים שמחים יותר.

מחניודה. צילום: רן בירן
מחניודה. צילום: רן בירן

מיכאל, לימן

השף מיכאל גרטופסקי מתמסר לחיי הכפר במושב לימן ומכין אוכל בלדי אפוף רומנטיקה ועשן מגריל פחמים. המנות משתנות בהתאם לחומרי הגלם: מלפוף, מפתול, פאקוס ושוק טלה מהג'וספר. פסטות טריות נמתחות במטבח, ודגה טרייה זולגת מחוף הים הסמוך ומטופלת ביד בוטחת.

 

סבידה,עכו

סבידה היא הגרסה הצעירה והמודעת לעצמה של הדגיות הוותיקות שכולנו מכירים. גם פה המחיר קבוע מראש וכולל סלטים ואחריהם עיקרית, אבל בכל זאת לא מדובר בעוד דגייה רגילה. במקום עשרות סלטים פשוטים, תקבלו פה 5-6 סלטים מושקעים הרבה יותר ובמקום עוד דג פשוט על הגריל העיקרית פה משתנה לפי מצאי הדגים הטריים של אותו היום. כמעט תמיד יהיה מדובר ביותר מדג אחד, אבל תמיד מדובר בדגים הכי טריים שיש, וזה לא עניין של מה בכך, אחרי שהתרגלנו לדגי בריכה מעט חסרי טעם במסעדות רבות.

פסקדו,אשדוד

במבט נקי מדעות קדומות אשדוד היא ריביירה אופטימית, ובהתאם לכך בנה כאן השף יחי זינו בנה מעין ביסטרו באווירה נינוחה ונעימה ומטבח ימי עם סביצ'ה, סשימי וגם פסקאדו על הפלנצ'ה. מי שמתעקש ימצא כאן גם מנות בשר מושקעות.

פסקדו. צילום: שני רייך
פסקדו. צילום: שני רייך

רוטנברג, גשר

המסעדה שבלב עמק המעיינות יצרה לעצמה שם של מקום שמיועד לפודיז מהסוג המעמיק, שמתעניין בהיסטוריה של האוכל. האג'נדה המוצהרת של המקום מחוברת למטבח מקומי עונתי שמוביל לתהליך למידה של האזור ולשיתופי פעולה מעניינים. בעזרת ד"ר אורי מאיר צ'יזיק חוקר צוות המטבח בראשות השף יזהר סהר מתכונים בני מאות שנים ויוצר קשר עם אנשי קולינריה שמתייחסים למגמות כמו סלואו פוד, nose to tail ועוד. התפריט מבוסס על תוצרת מקומית כגון בקר מרמת הגולן, שמן זית וחומץ מיצרנים מקומיים ועוד, שמרכיבים ארוחה שהיא הרבה יותר מאשר סך כל חלקיה.

רוטנברג. צילום: חיים יוסף
רוטנברג. צילום: חיים יוסף

תלפיות, חיפה

מסעדת השוק האמיתית הראשונה של חיפה היא גם זו שהחזירה מעט צבע ללחיים של שוק תלפיות המנומנם. אילן פרון, תל אביבי שעבר לעיר הנמל הצפונית, מקיים פה מטבח שוק אמיתי, עם תפריט שמתכתב עם העונות והמצאי בבסטות השונות של השוק, עם הרבה אלכוהול מסביב. חמארה לבילוי או מסעדה של ממש? נשאיר לכם את ההחלטה.