ההצגה על הזין שלי. כלומר, ליטרלי

צעירי הקאמרי מעלים הצגת בכורה בשם "רינגו" על אחד שאיבד את איבר מינו ובדרך מבקשים להחזיר את אמון דור ה-Z בתיאטרון. תום חודורוב המשחק בהצגה בטור אורח

תום חודורוב ב"רינגו". צילום באדיבות הקאמרי
תום חודורוב ב"רינגו". צילום באדיבות הקאמרי

זה לא פשוט להיות שחקן צעיר בארץ. אתה צריך לג'נגל בין לקבל "לא" באודישנים, לקבל "לא" מהבנקאי כשאתה מבקש להגדיל את המסגרת, ולקבל "לא ברור למה המדינה צריכה לתקצב אתכם" משלל בוטים בפייסבוק (ומדוד שלי, אבל זה כבר סיפור אחר).

בדיוק בגלל זה כששמעתי שגלעד קמחי, המנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי, החליט לפתוח אנסמבל חדש של יוצרים ושחקנים צעירים ולהעלות במסגרתו חומרים מקוריים ובועטים שפונים לדור הבא של הקהל בארץ, התרגשתי בטירוף. חיכיתי שבוע-שבועיים כדי לא להראות נואש ושלחתי קורות חיים.

הבחינות לקבוצה נערכו לפני שנה שמרגישה כמו עשור, ומתוך 600 שחקנים שניגשו (לא פשוט, אמרתי כבר?) נשארנו תשעה שזכו, הפעם לפחות, לשמוע "כן": תם גל, חן גרטי, דור הררי, אוריה יבלונובסקי, אור לומברוזו, רוני נתנאל, מאיה קורן, יעלי רוזנבליט ואני.

צעירי הקאמרי. צילום: באדיבות הקאמרי
צעירי הקאמרי. צילום: באדיבות הקאמרי

והנה, מגפה עולמית, ארבעה סבבי בחירות, חצי מלחמה ושלוש מאות הזמנות וולט קבוצתיות אחרי, אנחנו סוף סוף עולים עם הצגת הבכורה שלנו – "רינגו", מחזמר מקורי שכתב ירון אדלשטיין וביים מנהל קבוצת הצעירים, עמית אפטה. אני משחק את דני דינגוט, בחור סטנדרטי-בואכה-אנאלי שמציע נישואים לחברה שלו ובאותו הרגע בדיוק נעלם לו הזין (מותר להגיד פה זין? בהצגה זה נאמר 88 פעמים).

לא נספיילר יותר מדי, אבל רק נגיד שהמסע להחזרת האיבר עובר דרך בתי חולים, תחנות משטרה, משרד הפנים ובסיס של החמאס בעזה (שהחליטו להשתתף בפעולות היח"צ, לצערנו). בקיצור, אנחנו, בני דור ה-Z, בגלל שעושה רושם שתיאטרון הוא על הזין שלכם, החלטנו הפעם להפוך את היוצרות ולעשות תיאטרון על הזין שלי.

אה, ובגלל שהקטע הוא לעשות דברים קצת אחרת, אחרי ההצגה הקהל גם מוזמן לשבת לדרינק עם השחקנים במרפסת של התיאטרון ולספר להם בדיוק מה הוא חשב (רק לא לבקש מאיתנו את הכסף חזרה, הבנקאי כאמור לא אישר להגדיל את המסגרת). רק חכו לי בבקשה עם ה"לחיים" – בכל זאת, אני צריך להדביק כל מיני דברים בחזרה בסוף ההצגה.

בקיצור, תראו, אני יודע, החיים קשים עכשיו מנשוא, הכל נורא, מה הקשר תיאטרון. יש לכם עסק לשקם או ילדים להוריד לממ"ד או כמה פרקים של "ברידג'רטון" להשלים. אבל מי שבכל זאת רוצה לשלב אסקפיזם מוחלט עם סאטירה פוליטית, בואו לקאמרי. אנחנו נעשה הכל כדי לשקם את האמון שלכם באמנות הזאת, ה"ארכאית", ה"מיושנת". בכל זאת, אנחנו צעירים עכשיו.
ההצגה "רינגו" של צעירי הקאמרי עולה מחר (ג') באולם "קאמרי 3". לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים